Day Trading
Super ! Bedankt voor je moeite

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- pret
-
Ben ik te voorzichtig weer??
-
-
gretsch schreef : ik ook niet LB,
wel een beetje kltn, had zonet wel 50-60 dax punten kunnen pakken ( maar niet gedaan).
Linkerbaan schreef : Ik neem geen positie meer nu
dus ik zal de spike up wel weer missen
het kan ook anders gaan
gokwerk niet aan mij besteed
wel een beetje kltn, had zonet wel 50-60 dax punten kunnen pakken ( maar niet gedaan).
Linkerbaan schreef : Ik neem geen positie meer nu
het kan ook anders gaan
- gretsch
-
1H, 4H en daily charts.
Alexander schreef :
gretsch schreef : @ Pret,
wat zou je willen zien AEX of DAX?
Voor mij graag AEX. Alvast bedankt!
- gretsch
-
gretsch schreef : @ Pret,
Voor mij graag AEX. Alvast bedankt!
- Alexander
-
- gretsch
-
het kan ook anders gaan
wellicht dat je daar wat aan hebt,.
@ LB,
ben het helemaal met je eens, en je kunt niet altijd verlies trade's voorkomen, wat voor methode/systeem je ook hebt, maar dat is ook helemaal niet erg.
pret schreef : @Gretsch,
als je weer de grafiek met de draaitijden hebt, ben ik altijd zeer geïnteresseerd.
Vind het zeer interessant
- gretsch
-
als je weer de grafiek met de draaitijden hebt, ben ik altijd zeer geïnteresseerd.
Vind het zeer interessant
- pret
-
lekker simpel, je moet het ook weer niet te moeilijk maken, want dan kom je aan traden niet toe is mijn ervaring.
Het is volgens mij onmogelijk om een systeem te maken wat 100% waterdicht is, aangezien je met trending en trading te maken hebt (en Draghi spikes

Er komt altijd gezond verstand en ervaring bij kijken, inschatting en soms een beetje geluk en pech.
Dual MA, Trend Intensity en Trend DIrection indicators, ingesteld op normaal t/m supersnel.
In de praktijk wil ik voor een veilige instap 3 of liefst 4 van de 4 indicators in dezelfde richting hebben.
Zit je eenmaal in een stevige trend, kun je soms het countersignaal van de snelle even negeren, of er kort uit en bij het onvermijdelijke volgende signaal in de richting van de trend er weer in. Als je de sterke en zwakke kanten van je systeem maar kent.
Liever een simpel systeem met wat 'zwakheden'dat je heel erg goed kent, dan een ingewikkeld systeem dat zgn alles moet afdekken, met veel signalen
gretsch schreef : de afgelopen tijd doe ik alleen nog kort werk:
5min grafiek (dax) met 2 indicatoren waarvan 1 die een aan/verkoop signaal afgeeft en een soort snelle stoch ( momentum).
dan staan er nog gann lijnen in voor de eventuele steun/weerstand.
als het zo uitkomt hou ik nog draaitijden in de gaten die ik (soms, niet elke dag) kan zien in TimingSolution.
dat is het eigenlijk wel.
lekker simpel, je moet het ook weer niet te moeilijk maken, want dan kom je aan traden niet toe is mijn ervaring.
ach zo heeft een ieder zijn methode's denk ik, waar nog bijkomt, wat voor de een wel werkt daar kan een ander vaak helemaal niets mee.
als je dit maar lang genoeg doet kom je vanzelf wel een keer op een punt wat voor jou het beste werkt, maar dat kan een proces van jaren zijn (althans dat was het wel bij mij).
suc6 allemaal en doe gewoon wat het beste bij je past en waar je het meeste succes mee hebt en wat mee verdiend, waar daar gaat het uiteindelijk allemaal om.
Linkerbaan schreef : Voor het snelle intradaywerk heb ik een stuk of 4 trendsignalerende indicators met zeer snelle tot medium speed instellingen.
Handelen op de signalen in de mix met een beetje gevoel en candle techniek.
Bevalt me erg goed
5min grafiek (dax) met 2 indicatoren waarvan 1 die een aan/verkoop signaal afgeeft en een soort snelle stoch ( momentum).
dan staan er nog gann lijnen in voor de eventuele steun/weerstand.
als het zo uitkomt hou ik nog draaitijden in de gaten die ik (soms, niet elke dag) kan zien in TimingSolution.
dat is het eigenlijk wel.
ach zo heeft een ieder zijn methode's denk ik, waar nog bijkomt, wat voor de een wel werkt daar kan een ander vaak helemaal niets mee.
als je dit maar lang genoeg doet kom je vanzelf wel een keer op een punt wat voor jou het beste werkt, maar dat kan een proces van jaren zijn (althans dat was het wel bij mij).
suc6 allemaal en doe gewoon wat het beste bij je past en waar je het meeste succes mee hebt en wat mee verdiend, waar daar gaat het uiteindelijk allemaal om.
Linkerbaan schreef : Voor het snelle intradaywerk heb ik een stuk of 4 trendsignalerende indicators met zeer snelle tot medium speed instellingen.
Bevalt me erg goed
- gretsch
-
Misschien iets voor de optieliefhebbers?
- Knakenpoetser
-
Hoe gaan de zaken hier?
- Knakenpoetser
-
Bevalt me erg goed
- trendkanalen
- 1 trendsignalerende indicator en een Moving Stop Loss
Ik stap pas in als die indicator en MSL dezelfde kant op staan En het moet kloppen in het trendkanaal/.
Dan nog zijn er soms mis trades maar die blijven beperkt.
Dit gebruik ik voor een rekening waar ik ong 1 x per dag naar kijk (en wat meer als ik wil in- of uitstappen)
-
-
gretsch schreef : o, gelukkig LB, had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht van jou.
ik denk dat de meeste gelukszoekers inmiddels de tent wel uitgejaagd zijn de afgelopen weken.
met heel kort werk valt er nog wel wat te verdienen idd.
met het MT en LT werk is het wel een erg lastig verhaal, voor je het in de gaten hebt zit je ik weet niet hoeveel punten scheef, en das niet fijn.
korte stop, korte TP, dan lukt het nog wel ( tenminste dat is mijn idee op dit moment).
Linkerbaan schreef : Nee hoor ben er nog gewoon
Weinig te melden omdat ik met de 2 minuten aan het scalpen ben met mijn trendzoekende en volgende indicators, icm trendkanalen en candles
Meerdere kleine beetjes maken ook een redelijk resultaat.....
Maar derhalve niks interessants om te posten
Behalve dat ik weet dat mijn 15 min indicator nog een rit naar de extreme waarde aan de onderkant tegoed heeft,
echter gisteren een valse doorbraak dagcandle van de steunlijn dus even geduld nog
- ArnoB
-