Day Trading
openen ca ES 2005,5
choppy : 2004- 2011
met een kleine tendens : hoger...
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- bubbeltrader
-
- Alexander
-

gretsch schreef : zal ik nog even doorgaan met posten dan?
doe ik de dax en aex (cash) voor intraday handel, plaats ik tussen 11 en 12 sávonds.
dus 15 min. charts voor de volgende handelsdag.
- Gompie
-
doe ik de dax en aex (cash) voor intraday handel, plaats ik tussen 11 en 12 sávonds.
dus 15 min. charts voor de volgende handelsdag.
- gretsch
-
gretsch schreef : graag gedaan Pret, al is het er maar 1 hier op het forum die het op prijs stelt, dan heb ik niet gevoel dat ik het voor niets gedaan heb.
pret schreef : @gretsch, super bedankt.
Fijn dat je dit deelt
Ik lees ook altijd graag Bubbeltrader zijn info en als ik dat combineer met mijn eigen visie, kom ik altijd een heel eind.
Als het een keer mis gaat, tja dan zei het zo maar fijn als ieder zijn info deelt.
Thanks
- Zigo
-
Alexander schreef : Dank u wel!
- gretsch
-
- Alexander
-
gretsch schreef : en de AEX voor maandag suc6 komende week, en bedenk goed:
de prijs heeft ALTIJD gelijk, niet een mooi plaatje vooraf, dat kan slechts een huplmiddel zijn.
Bijlage niet gevonden
Heel erg bedankt!
- Alexander
-
pret schreef : @gretsch, super bedankt.
Fijn dat je dit deelt
Ik lees ook altijd graag Bubbeltrader zijn info en als ik dat combineer met mijn eigen visie, kom ik altijd een heel eind.
Als het een keer mis gaat, tja dan zei het zo maar fijn als ieder zijn info deelt.
Thanks
- gretsch
-
Fijn dat je dit deelt

Thanks
- pret
-
de prijs heeft ALTIJD gelijk, niet een mooi plaatje vooraf, dat kan slechts een huplmiddel zijn.
Bijlage niet gevonden
- gretsch
-
- gretsch
-
Linkerbaan schreef : (....)
Ik ben niet zo sterk in patronen
(....)
Een mooie bijkomstigheid is dat ik mijn gefinetunede systeem ook leuk vind, dus meer lol in trading
(....)
gewoon omdat ik dit een leuk forum vindt met vriendelijke posters.
let wel even op: de tijden lopen een uur voor op de ned. tijd i.v.m. mijn broker tijd.
Bijlage niet gevonden
- gretsch
-
zoals beloofd ( van de AEX komt nog)
- gretsch
-
en vrijwel iedereen is denk ik wel steeds op zoek naar een aanvulling daarop.
dus niet dat ze iets kompleet anders willen/gaan doen maar een zinvolle uitbreiding van hetgeen ze al doen.
Linkerbaan schreef : Beste Circum,
Vorig weekend heb ik nog flink wat uurtjes gestoken in mijn ''follow the trend 2 min'' systeem.
Dit is een systeem met 4 trendsignalerende indicators op verschillende snelheden.
Dit is letterlijk bedoeld om - bijna - brainless te traden. Geen last van manipulatie of bewegingen tegen gevoel in en hoe gekker hoe beter. Afgelopen 5 dagen getest, live met echt geld en alle 5 dagen winst.
Maar ik kijk wel degelijk af en toe naar charts op groter tf, die geven me handige clou's, zie diverse posts met plaatjes. Dus dat is deels door de voorruit kijken, volgens mij.
Ik ben niet zo sterk in patronen, ik zie ze wel maar vaak meerdere tegelijk en dan pak ik vaak de verkeerde of durf ik er juist niet op te vertrouwen.
Iedereen doet wat bij hem past.
Een mooie bijkomstigheid is dat ik mijn gefinetunede systeem ook leuk vind, dus meer lol in trading
Circum schreef :
gretsch schreef : @Circum,
iedereen doet hier toch op zijn eigen manier aan chartreading, of ben ik nou stupid.
Uiteraard is het maar hoe je chartreading definieert. Ik kijk in ieder geval vooral naar wat zich in de grafiek zelf voordoet. Er loopt weliswaar van alles en nog wat aan extra's in de charts mee maar feitelijk doe ik daar weinig mee. Vergelijk het met autorijden ... als het goed is kijk je hoofdzakelijk (vrijwel uitsluitend) door de voorruit en slechts af en toe naar de toeters en bellen op het dashboard.
Ik heb hier het idee dat veel meer gewerkt wordt indicatoren en dus met statistische analyses. Dat is voor mij een andere tak van de TA-sport.
- gretsch
-