Day Trading
Maar misschien gaat het net weer goed met Bradley zodra je er afstand van genomen hebt
-
-
bubbeltrader schreef : vandaag is een Brdl turnday
da's op 11 mrt plus ca 3 dgn....
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Linkerbaan
-
Vorig weekend heb ik nog flink wat uurtjes gestoken in mijn ''follow the trend 2 min'' systeem.
Dit is een systeem met 4 trendsignalerende indicators op verschillende snelheden.
Dit is letterlijk bedoeld om - bijna - brainless te traden. Geen last van manipulatie of bewegingen tegen gevoel in en hoe gekker hoe beter. Afgelopen 5 dagen getest, live met echt geld en alle 5 dagen winst.
Maar ik kijk wel degelijk af en toe naar charts op groter tf, die geven me handige clou's, zie diverse posts met plaatjes. Dus dat is deels door de voorruit kijken, volgens mij.
Ik ben niet zo sterk in patronen, ik zie ze wel maar vaak meerdere tegelijk en dan pak ik vaak de verkeerde of durf ik er juist niet op te vertrouwen.
Iedereen doet wat bij hem past.
Een mooie bijkomstigheid is dat ik mijn gefinetunede systeem ook leuk vind, dus meer lol in trading

Circum schreef :
gretsch schreef : @Circum,
iedereen doet hier toch op zijn eigen manier aan chartreading, of ben ik nou stupid.
Uiteraard is het maar hoe je chartreading definieert. Ik kijk in ieder geval vooral naar wat zich in de grafiek zelf voordoet. Er loopt weliswaar van alles en nog wat aan extra's in de charts mee maar feitelijk doe ik daar weinig mee. Vergelijk het met autorijden ... als het goed is kijk je hoofdzakelijk (vrijwel uitsluitend) door de voorruit en slechts af en toe naar de toeters en bellen op het dashboard.
Ik heb hier het idee dat veel meer gewerkt wordt indicatoren en dus met statistische analyses. Dat is voor mij een andere tak van de TA-sport.

da's op 11 mrt plus ca 3 dgn....

- bubbeltrader
-
Linkerbaan schreef : Dus je bent uit de longs, @Circum?
Ga je dan ook meteen naar short of wacht je tot na het weekend?
Op de DJIA heb ik niets meer open staan.
Door de laatste stijging is de Dow namelijk een bearish Harmonic Pattern 'binnen gelopen' (bearish Bat-pattern). Dit weekend onderwerp van studie dus.
gretsch schreef : @Circum,
iedereen doet hier toch op zijn eigen manier aan chartreading, of ben ik nou stupid.
Uiteraard is het maar hoe je chartreading definieert. Ik kijk in ieder geval vooral naar wat zich in de grafiek zelf voordoet. Er loopt weliswaar van alles en nog wat aan extra's in de charts mee maar feitelijk doe ik daar weinig mee. Vergelijk het met autorijden ... als het goed is kijk je hoofdzakelijk (vrijwel uitsluitend) door de voorruit en slechts af en toe naar de toeters en bellen op het dashboard.
Ik heb hier het idee dat veel meer gewerkt wordt indicatoren en dus met statistische analyses. Dat is voor mij een andere tak van de TA-sport.
Ze stappen erdoor.. dus op weg naar volgende = 2008
het kan nu wel: XL long maar nog geen ES short.
een prettig/ plezant weekend
met veeeeel zon.. vitamientjes erbij

- bubbeltrader
-
Ga je dan ook meteen naar short of wacht je tot na het weekend?
- gretsch
-
In het kader van 'let the analysis do the talking' is de 'Double Bottoms' in de DJIA volgens mij het laatste hier geposte patroon dat de price target nog niet had binnen gesleept.
Het heeft bijna 3 weken geduurd en zelfs voor een ritje van 650 indexpunten is dat aan de lange kant maar toch …… de buit is binnen.
Jammer overigens dat hier zo weinig wordt gedaan aan chartreading.
Circum schreef :
Interessant wordt wat de Dow Jones (DJIA) de komende dagen gaat doen. De index laat zgn. Double Bottoms zien en dat in de A&A-variant. Een doorbraak boven de 16507 levert een 'meeting price target' op van ± 17150. Enig gejojo rond de zone 16500/16700 hoort bij het patroon.
Mocht de Dow in een bui van opperste euforie de ± 17750 halen dan vormt zich een zgn. Big W. Leuk maar iets te vroeg nog om daar op vooruit te lopen.

- ArnoB
-
Het vervolg is dan meestal dat de echte steunlijncandle nog gevormd moet gaan worden en dient als 2e tikpunt in het uptrendkanaal (vanaf 11 feb). Maarrrrrrr de slotcandle op uur gisteren is ook geen echte steunlijn candle.
Maar die kan nog komen.
Dan blijft de vraag of dit alles inderdaad tot een hogere top gaat leiden.
Want na een zeer lange stijging (vanaf 11 feb), kan er een uitzondering plaats vinden en komt er alleen nog maar een miezerig lager boogje.
Een andere aanwijzing is de SP500.... die is al alng weer terug door die MT steunlijn, dat lijkt een klassieke aanwijzing voor een hogere top. Jaja, je moet niet scheef zitten in deze markt want het gaat met 10-20 aex punten tegelijk

Dit alles heeft niets met mijn 2 min systeem te maken, is gewoon filosoferen.
Maar naast dit 2 min systeem kijk ik wel degelijk op hogere timeframes voor bepaalde aanwijzingen, zoals de bepaling van de 449-450 top, waar ik short ging
Overigens heb ik jaren geleden eens het idee geopperd om met een man of 4 een trade kantoor te huren en in te richten,
ieder zijn eigen ding maar toch makkelijk overleg en sparren.
-
gretsch schreef : jazeker wel, heb ik ook wel gedaan, 78 dax punten( hadden er veel meer kunnen zijn, maar vondt het wel mooi geweest), was een goede trading dag voor mij.
misschien samen eens signalen op een kort timeframe vergelijken?
lijkt mij wel leuk, of een keer een dagje samen op handelen, nog leuker.
Linkerbaan schreef : @gretsch, had je nou nog een shortsignaal gekregen vandaag?
misschien samen eens signalen op een kort timeframe vergelijken?
lijkt mij wel leuk, of een keer een dagje samen op handelen, nog leuker.
Linkerbaan schreef : @gretsch, had je nou nog een shortsignaal gekregen vandaag?
- gretsch
-
Bijlage niet gevonden
- gretsch
-

- ArnoB
-