Day Trading
jammer dat we EU en Rusland zo tegenover elkaar staan. Rusland heeft enorme potentie, ook als handelspartner.
Dat landjepik Oekraine (waar EU ook aan mee doet) heeft helemaal geen zin. Waarom zou Oekraine ook moeten kiezen?
Ze liggen mooi tussen EU en Rusland in, dus enorme kansen en die hebben ze keihard nodig.
Waarom laten we Rusland niet in hun waarde, waarom laten we ze niet hun eigen ontwikkeling doormaken op hun tempo, ze komen van een hele andere cultuur en geschiedenis dan wij. Gaan we een beetje over homo rechten vingertje wijzen, pfffff.
We willen zo graag onze levenswijze en onze zogenaamde democratie opleggen aan andere landen waar dat nog helemaal niet het beste systeem is, tenminste is mijn nederige opinie.
En als je dat dan wil bereiken, doe je dat beter op basis van wederzijds respect en begrip voor elkaars standpunten, dan veranderd er daar vanzelf genoeg. Nu alleen verliezers terwijl er zoveel te winnen is.
Dat hele gedoe van hunnie tegen ons, is zo passe en contraproductief
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Linkerbaan
-
- ArnoB
-
Geen idee of Poetin z'n hand overspeeld, maar dat zijn land lijdt onder de sancties lijkt me duidelijk. De vraag is alleen waar het uiteindelijk naar toe gaat, hoe verder Poetin in de hoek gedreven hoe gekkere sprongen dat er gemaakt kunnen worden.GreedAndFear.eu schreef :
ArnoB schreef : Russen klaar voor invasie...
www.nu.nl/buitenland/3938680/rusland-vol...nvasie-oekraine.html
Althans volgens de NAVO, maar ja wat moeten we nog geloven in deze propaganda tijd.
Volgens mij heeft Poetin z'n hand overspeeld. Wellicht had hij verwacht dat andere landen in deze tijd van langzaam economisch herstel geen sancties durfden in te stellen (of het daar niet over eens konden worden). In de praktijk lijdt Rusland verreweg het meeste onder de sancties. Dat nog eens gecombineerd met de lage olieprijs en een sterk afnemend vertrouwen onder bedrijven/investeerders die zich terugtrekken, het ziet er niet best uit voor Rusland. Uiteindelijk kan hij een draai intern natuurlijk prima op een andere manier verkopen waarna de handel wel weer los komt. Uiteindelijk hebben landen alleen belangen en geen 'vriendschappen'. (citaat van Kissinger)
- ArnoB
-
ArnoB schreef : Russen klaar voor invasie...
Althans volgens de NAVO, maar ja wat moeten we nog geloven in deze propaganda tijd.
Volgens mij heeft Poetin z'n hand overspeeld. Wellicht had hij verwacht dat andere landen in deze tijd van langzaam economisch herstel geen sancties durfden in te stellen (of het daar niet over eens konden worden). In de praktijk lijdt Rusland verreweg het meeste onder de sancties. Dat nog eens gecombineerd met de lage olieprijs en een sterk afnemend vertrouwen onder bedrijven/investeerders die zich terugtrekken, het ziet er niet best uit voor Rusland. Uiteindelijk kan hij een draai intern natuurlijk prima op een andere manier verkopen waarna de handel wel weer los komt. Uiteindelijk hebben landen alleen belangen en geen 'vriendschappen'. (citaat van Kissinger)
- ArnoB
-
- ArnoB
-
Lijkt mij een misleidende titel, ik weet van de EUV van ASML en daar kunnen ze even mee vooruit INDIEN men geen tegenslagen kent. Echter hierna loopt het juist vast en daar gaat het over. Men zou al rond de 10nm moeten zitten.India schreef : Lees je geen krant?
www.volkskrant.nl/tech/asml-verkoopt-eer...gere-chips~a3797238/
- ArnoB
-
Lees je geen krant?ArnoB schreef :
De wet van Moore begint moeilijkheden af te tekenen en om dit op te pakken zal een shift nodig zijn naar iets anders dan de huidige transistor op wafer technology. Daar wordt trouwens al hard aan gewerkt in de labs van IBM bijvoorbeeld.GreedAndFear.eu schreef :
India schreef : Is nu bij ASML de info t/m 2020 in de koersen verwerkt, nl. verdubbeling van de omzet en verdrievoudiging van de winst (uiterlijk dus in 2020)? Wat moet je dan nog met zo'n aandeel?
Gewoon de wet van Moore volgen
en.wikipedia.org/wiki/Moore's_law
Zover mij bekend is ASML nog niet op deze boot mee gesprongen.
www.volkskrant.nl/tech/asml-verkoopt-eer...gere-chips~a3797238/
- India
-
De wet van Moore begint moeilijkheden af te tekenen en om dit op te pakken zal een shift nodig zijn naar iets anders dan de huidige transistor op wafer technology. Daar wordt trouwens al hard aan gewerkt in de labs van IBM bijvoorbeeld.GreedAndFear.eu schreef :
India schreef : Is nu bij ASML de info t/m 2020 in de koersen verwerkt, nl. verdubbeling van de omzet en verdrievoudiging van de winst (uiterlijk dus in 2020)? Wat moet je dan nog met zo'n aandeel?
Zover mij bekend is ASML nog niet op deze boot mee gesprongen.
- ArnoB
-

ASML zou rond de 85 wel eens een top gemaakt kunnen hebben. Negatieve divergentie en SMI die naar short draait op dagbasis.India schreef : Is nu bij ASML de info t/m 2020 in de koersen verwerkt, nl. verdubbeling van de omzet en verdrievoudiging van de winst (uiterlijk dus in 2020)? Wat moet je dan nog met zo'n aandeel?
- ArnoB
-
- India
-
Hahaha, dat lijkt me erg ver gezocht maar oke.Linkerbaan schreef : oooohhhhh de crash is al geweest !
Heb 'm gemist gisteren, 2 x zelfs![]()
www.marketwatch.com/story/two-mini-flash...ck-market-2014-11-25
- ArnoB
-
Heb 'm gemist gisteren, 2 x zelfs

www.marketwatch.com/story/two-mini-flash...ck-market-2014-11-25
Linkerbaan schreef :
GreedAndFear.eu schreef :
PutCall schreef : de Duitse DAX bereikte vanmiddag rond 9921 de bovenkant van het KT stijgend trendkanaal. Tevens bereikte het de top van medio september. Gezien de OverBought situatie en het bereiken van de weerstanden is de kans groot dat de DAX gaat corrigeren. Rond 9370 loopt een horizontale steunlijn en de MA20, wat het een mooi 1e KD maakt.
Het is wel allemaal zo overbought eigenlijk? Een rsi van 80 gebeurt wel vaker, nu alleen wat langer. Idem voor cci iets boven de 100. Macd histogram (niet signal) staat ook hoog, maar kan makkelijk zijwaarts snel afkoelen.
De indicator die mij wel echt overdreven lijkt is de adx/dmi met voor de meeste us indices een waarde die we in het laatste jaar slechts 1 keer eerder hebben gezien, of zelfs dat niet. Maw het gaat eigenlijk extreem lang in dezelfde richting historisch gezien.
heel lastg dit soort doorstijg-situaties, Links van de steunlijn nog steeds.
PC ratio zou kunnen aangeven dat er een daling aankomt.
Tevens heb ik een bak neg div op uur, hoge rsi op dag, dynamic osc op uur met neg div en pijl down.
En nu 3e keer tegen bovenste bollinger op rij.
Putcall heeft/krijgt vaak gelijk, dat wel.
Er is een mooie grens die je kunt aanhouden, namelijk de triple top (aex)
Een grote draai komt op een of andere manier nooit zomaar op een buitengewoon logisch moment.
De vorige draai op 16 okt ging met veel paniek en haperende systemen gepaard, nu weer volop rookgordijn en twijfelzaaierij
Klopt en bij oscillator indicatoren zie je ook heel verschillende reacties. De ene keer beweegt de koers echt sterk de tegengestelde kant op, maar soms is even zijwaarts al voldoende om de oscillator weer neutraal te krijgen om daarna dezelfde richting te vervolgen.
GreedAndFear.eu schreef :
PutCall schreef : de Duitse DAX bereikte vanmiddag rond 9921 de bovenkant van het KT stijgend trendkanaal. Tevens bereikte het de top van medio september. Gezien de OverBought situatie en het bereiken van de weerstanden is de kans groot dat de DAX gaat corrigeren. Rond 9370 loopt een horizontale steunlijn en de MA20, wat het een mooi 1e KD maakt.
Het is wel allemaal zo overbought eigenlijk? Een rsi van 80 gebeurt wel vaker, nu alleen wat langer. Idem voor cci iets boven de 100. Macd histogram (niet signal) staat ook hoog, maar kan makkelijk zijwaarts snel afkoelen.
De indicator die mij wel echt overdreven lijkt is de adx/dmi met voor de meeste us indices een waarde die we in het laatste jaar slechts 1 keer eerder hebben gezien, of zelfs dat niet. Maw het gaat eigenlijk extreem lang in dezelfde richting historisch gezien.
heel lastg dit soort doorstijg-situaties, Links van de steunlijn nog steeds.
PC ratio zou kunnen aangeven dat er een daling aankomt.
Tevens heb ik een bak neg div op uur, hoge rsi op dag, dynamic osc op uur met neg div en pijl down.
En nu 3e keer tegen bovenste bollinger op rij.
Putcall heeft/krijgt vaak gelijk, dat wel.
Er is een mooie grens die je kunt aanhouden, namelijk de triple top (aex)
Een grote draai komt op een of andere manier nooit zomaar op een buitengewoon logisch moment.
De vorige draai op 16 okt ging met veel paniek en haperende systemen gepaard, nu weer volop rookgordijn en twijfelzaaierij