Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

21 nov 2014 13:52 #6037 door ArnoB
Deze morgen was ik afwezig, is deze bull run vanmorgen aan Draghi te wijten?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
21 nov 2014 13:27 #6036 door ArnoB

Sunshine schreef : beetje raar, plaats je een simple analyse krijg je een -1 karma tegen je, waarschijnlijk zit iemand behoorlijk scheef...ik post hier al niet zo vaak, ben hier weer voor een tijd weg, er zitten teveel beren hier.
Heb altijd geleerd om 2kanten op te blijven kijken, een koers staat nooit te hoog of te laag.

Goedemiddag allemaal, en erg jammer SunShine dat je weg blijft door het feit dat iemand -1 karma geeft. Misschien moet ik karma toch uit zetten.
Het is belangrijk om een evenwicht te hebben van Bulls :bull: en Bears :bear: en beide kanten zijn van harte welkom op TradingTalk en ook beide moeten zonder negatieve uitlatingen hier hun bericht kunnen plaatsen. Kritiek moet natuurlijk wel kunnen, maar het moet wel in de positieve sfeer blijven.
Hopelijk blijf je toch nog om jou visie te blijven geven.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
21 nov 2014 13:24 - 21 nov 2014 13:26 #6035 door India
TA werkt het beste op dagen dat er geen verrassingen zijn, dus best vaak.
Laatst bewerkt: 21 nov 2014 13:26 door India.

• India
  • India's Profielfoto
21 nov 2014 13:19 #6034 door Sunshine
beetje raar, plaats je een simple analyse krijg je een -1 karma tegen je, waarschijnlijk zit iemand behoorlijk scheef...ik post hier al niet zo vaak, ben hier weer voor een tijd weg, er zitten teveel beren hier.
Heb altijd geleerd om 2kanten op te blijven kijken, een koers staat nooit te hoog of te laag.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
21 nov 2014 12:44 #6033 door Sunshine
Eindejaars gokje

AEX 438
Dax 9940

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
21 nov 2014 12:36 #6032 door Knakenpoetser

Wim schreef : Dank voor jullie visies

Heb 1 vraag: je hoort heel vaak over expiratie belangen, zo lees ik net dat die belangen misschien bij 420 liggen,
dus stuwt men de beurs daar naar toe.
Of die 420 nu wel of niet klopt, zoiets is toch eigenlijk verboden manipulatie?
Doet de AFM hier niks mee?

Of mag het gewoon?
(zal wel want dit gebeurt al heel lang)

Ik geloof niet in uitspraken als "De expiratiebelangen liggen rond de 420". Of "Ze stuwen de beurs..."
Waarom niet?

Heel simpel: tegenover een long positie staat altijd een short positie van een ander.
Als jij een gekochte call hebt dan wil je een zo hoog mogelijke expiratie. De tegenpartij, in dit geval de schrijver, wil een zo laag mogelijke expiratie.

Dan dat men de beurs stuurt. Hoeveel geld wil je daarvoor meenemen. En als je het voor elkaar krijgt om tijdelijk de index te stuwen, dan kan het zich wel eens heel snel tegen je keren als het snel daalt. Om wat voor reden dan ook.

Ook al zou dit allemaal gebeuren. Is het dan ongeoorloofde manipulatie?

Ik vind van niet het zijn toch gewoon trades gelijk die jij en ik ook doen.

Dat de beurs vandaag zo omhoog gaat is te danken aan uitspraken van ECB en Chinese renteverlaging.

Gewoon het nieuws volgen en je niet laten verrassen en roepen dat het allemaal manipulatie is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GreedAndFear.eu

• Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
21 nov 2014 11:12 #6031 door Linkerbaan

Zigo schreef :

Bijlage niet gevonden

(y) (y) mooi geschreven!
en helemaal waar

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
21 nov 2014 10:39 #6030 door Sunshine
Op het moment wanneer de bakker de melkboer en de slager beginnen te praten over een correctie op de beurs, dan gaat het niet gebeuren.
(PS De bakker en de melkboer hadden het vande week over een correctie en niet over hun er**ctie :ohmy: )

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
21 nov 2014 10:22 #6029 door Zigo

Bijlage niet gevonden

• Zigo
  • Zigo's Profielfoto
21 nov 2014 10:03 #6028 door Wim
Dank voor jullie visies

Heb 1 vraag: je hoort heel vaak over expiratie belangen, zo lees ik net dat die belangen misschien bij 420 liggen,
dus stuwt men de beurs daar naar toe.
Of die 420 nu wel of niet klopt, zoiets is toch eigenlijk verboden manipulatie?
Doet de AFM hier niks mee?

Of mag het gewoon?
(zal wel want dit gebeurt al heel lang)

• Wim
  • Wim's Profielfoto
21 nov 2014 09:56 - 21 nov 2014 09:56 #6027 door Partimetrader

PutCall schreef : hallo beste mensen,

Op dagbasis is de AEX bezig met het breken van de LT dalende weerstandslijn, echter geloof ik niet in een valide uitbraak. Eerst moet de index corrigeren. We zijn immers ruim 14% gestegen zonder noemenswaardige correctie. Kijkende naar de week- en maandgrafiek dan zie je dat de index al maanden zijn kop stoot op deze weerstandslijn en van een uitbraak geen sprake is.

Kijk je naar de Dow Jones en SP500 dan zie je dat deze tegen de stijgende weerstandslijn aanschuren en waarbij de indicatoren fors OB zijn. Ook deze zijn rijp voor een correctie. De AEX zal dan volgen.

Ik ben van mening dat de AEX, Dow Jones en SP500 niet veel ruimte meer omhoog hebben en rijp zijn voor een correctie.

Goedemorgen Putcall weer terug van weggeweest? Ik denk je visie niet zo verkeerd is, maar de 425 acht ik heel goed mogelijk. Als je ziet met wat voor gemak de aex iedere keer stijgt is 5 punten erbij niet ondenkbaar toch?
Laatst bewerkt: 21 nov 2014 09:56 door Partimetrader.

• Partimetrader
  • Partimetrader's Profielfoto
21 nov 2014 09:42 #6026 door PutCall
hallo beste mensen,

Op dagbasis is de AEX bezig met het breken van de LT dalende weerstandslijn, echter geloof ik niet in een valide uitbraak. Eerst moet de index corrigeren. We zijn immers ruim 14% gestegen zonder noemenswaardige correctie. Kijkende naar de week- en maandgrafiek dan zie je dat de index al maanden zijn kop stoot op deze weerstandslijn en van een uitbraak geen sprake is.

Kijk je naar de Dow Jones en SP500 dan zie je dat deze tegen de stijgende weerstandslijn aanschuren en waarbij de indicatoren fors OB zijn. Ook deze zijn rijp voor een correctie. De AEX zal dan volgen.

Ik ben van mening dat de AEX, Dow Jones en SP500 niet veel ruimte meer omhoog hebben en rijp zijn voor een correctie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ArnoB, Zigo

• PutCall
  • PutCall's Profielfoto
20 nov 2014 21:11 #6025 door Administrator
Eindjaar schatting AEX & DAX

Wie raad het beste bij welke stand de AEX en DAX het jaar uitgaan (31 dec.)
Opgave kan tot en met zondag 23 november.

Voorlopig doorgegeven schattingen stand eind jaar 2014.
Deze zijn vanaf vandaag ook aan de rechterkant van het forum te vinden.
NaamAEXDAX
Spin44510000
India430,0810001,08
Partimetrader4309668
Knakenpoetser4239800
Alexander4219520
Fred412,719111,23
Linkerbaan4129115
Wim4019100
Frenkie3888930
ArnoB382,348444
Zigo343,858880,80

• Administrator
  • Administrator's Profielfoto
20 nov 2014 18:56 #6024 door ArnoB

Sunshine schreef : tot nu toe lage volumes, mocht de dagcandle in de bovenste 50% sluiten (zoals nu) en de high van vandaag wordt morgen uitgenomen dan gaat de aex vandaag of maandag flink stijgen is mijn simpele mening.

We gaan het zien, na opening WS vloog het omhoog en nu blijft het weer ronddobberen rond dit nivo.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
20 nov 2014 17:21 #6023 door Sunshine
tot nu toe lage volumes, mocht de dagcandle in de bovenste 50% sluiten (zoals nu) en de high van vandaag wordt morgen uitgenomen dan gaat de aex vandaag of maandag flink stijgen is mijn simpele mening.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
20 nov 2014 17:17 #6022 door frenkie
AEX 388
DAX 8930

• frenkie
  • frenkie's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.726 seconden