Day Trading
Bakstenen schreef : Gompie,
jij zegt da je werkt met een wma 21 en de andere? en als ik het goed lees met 89 ticks dus een candle is 89 ticks.
Beter lezen

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Gompie
-
jij zegt da je werkt met een wma 21 en de andere? en als ik het goed lees met 89 ticks dus een candle is 89 ticks.
- Bakstenen
-
Bakstenen schreef :
en hoeveel ticks?Gompie schreef :
Bakstenen schreef :
maar blijf je zitten tot dat er weer een draai is of neem je winst bij x punten?straks kan de de mini FDAX doen is 5 euro per puntGompie schreef :
Bakstenen schreef : @ Gompie,
ik ben altijd geïnteresseerd in ander mans trades omdat je nooit te oud ben om te leren en soms ben je vast geroest in je eigen ideeën
@ Bakstenen. Simpel was het met PS. van WHS.met 2 WMA's cross. open//close 21 89 ticks.. Nu gaat het waarschijnlijk zo het nu lijkt, als NanoTrader Free komt, Span Abs. 5 met de Donchian indicator worden. That's all.
Aantal pips. met een R:R. 1:2. Tot ca. half elf. en dan koffie. Het moet wel leuk blijven.
Snap vraag niet. Hoeveel pips Risk?
- Gompie
-
en hoeveel ticks?Gompie schreef :
Bakstenen schreef :
maar blijf je zitten tot dat er weer een draai is of neem je winst bij x punten?straks kan de de mini FDAX doen is 5 euro per puntGompie schreef :
ik ben altijd geïnteresseerd in ander mans trades omdat je nooit te oud ben om te leren en soms ben je vast geroest in je eigen ideeën
@ Bakstenen. Simpel was het met PS. van WHS.met 2 WMA's cross. open//close 21 89 ticks.. Nu gaat het waarschijnlijk zo het nu lijkt, als NanoTrader Free komt, Span Abs. 5 met de Donchian indicator. That's all.
Aantal pips. met een R:R. 1:2. Tot ca. half elf. en dan koffie. Het moet wel leuk blijven.
- Bakstenen
-
Bakstenen schreef :
@ Bakstenen. Simpel was het met PS. van WHS.met 2 WMA's cross. open//close 21 89 ticks.. Nu gaat het waarschijnlijk zo het nu lijkt, als NanoTrader Free komt, Span Abs. 5 met de Donchian indicator. That's all.

- Gompie
-
- Bakstenen
-
- Gompie
-
hoeveel iemand inzet moet die zelf weten ik zeg ook nooit om hoeveel het gaat ,alhoewel nu ik dit tik kan ik mij herinneren dat ik wel eens heb laten weten een kleine positie heb ingenomen maar dat is dan echt gokken maar ja dat is toch wat wij doen.
Maar dit is de laatste keer dat ik het vraag het is toch niet moeilijk om een voorbeeld te geven ik vraag toch niet om hoeveel je inzet zal mij een worst zijn dus laten we zeggen vanaf 15 april FTI beginnen 10 punten 1 erbij doen
- Bakstenen
-
- Bakstenen
-
Pas daarna vrij snel gedaald van 500 naar begin 400 maar ook dat heeft 2 weken tijd gevergd. Daarna is de AEX ook weer boven de 445 geweest (wat een feest).
Je max positie heb je zelf in de hand en kan je bijsturen. Heb ik al eerder uitgelegd. Je hoeft niet om de 10 punten iets te doen. Je kan ook ieder 20 of 50 punten actie zetten.
Je hoeft niet te verdubbelen maar kan een lager bijstap % kiezen.
Je kan zelfs onderweg van strategy wisselen.
Het heeft geen zin hier een staatje te posten of te zeggen hoe groot mijn positie was. Voegt niets toe en wordt niet geloofd.
Trouwens wie doet dat wel?
Ik lees weleens dat iemand om 5 uur zegt dat ie een short het weekend mee in neemt maar als het dan maandag flink hoger is geopend dan blijkt het ineens maar een hele kleine positie te zijn of is het toevallig die vrijdagavond nog verkocht. Men kan namelijk niet alles melden! Toch?
Spin schreef : @Fluxtrader, hoe groot was je long positie toen de aex in korte tijd van 500+ naar 400 zakte in augustus?
Mest nog aan jouw systeem denken toen brrrrrrr
- Fluxtrader
-
beleggen of gokken is simpel alleen je moet diepe zakken hebben zoals pensioen fondsen ik heb eens voor de lol een systeem gemaakt en gewoon elke dag om 8.30 1 future gekocht (als voorbeeld kan ook CFD zijn) en gelijk een verkoop erin 10 punten hoger even uit mijn hoofd de grootste die tegen zat dus de positie die lange tijd in porto bleef zitten was 400 punten.
Maar ga maar rekenen 1 FDAX is 25 punten dus 125 in een week want de positie wordt altijd gesloten een keer,alleen er moet wel margin genoeg zijn.
@Bakstenen. Ga al ca. 12-15 jaar mee in dit financiële wereldje waar mee jullie van Trading Talk ook bezig zijn. Het is voor jullie niet interessant om mijn verhalen te lezen. Doe niet aan allerlei voorspellingen die wel eens uitkomen. Tussen 0800 en 1030 uur trade ik CFD's op de DAX en daarna ben ik vertrokken. Wil niet de hele dag zitten koerskoekeloeren. Het gaat mij om de wijze waarop men met elkaar omgaat. Je krijgt meteen naar je hoofd geslingerd dat het fluttrading is.
Waar bemoeit Bubbel zich mee. Had een vraag aan Fluxtrader en na het beantwoorden wordt hij gelijk in de zeik gezet. Dus maar beter dat ik mijn gezicht hier niet meer laat zien, in dit uitgelezen Traders gezelschap.
- Gompie
-
beleggen of gokken is simpel alleen je moet diepe zakken hebben zoals pensioen fondsen ik heb eens voor de lol een systeem gemaakt en gewoon elke dag om 8.30 1 future gekocht (als voorbeeld kan ook CFD zijn) en gelijk een verkoop erin 10 punten hoger even uit mijn hoofd de grootste die tegen zat dus de positie die lange tijd in porto bleef zitten was 400 punten.
Maar ga maar rekenen 1 FDAX is 25 punten dus 125 in een week want de positie wordt altijd gesloten een keer,alleen er moet wel margin genoeg zijn.
- Bakstenen
-
Nog even dit LB, ik kijk meest naar de futures dus nu de FTI en daar is het niet het geval alleen het gekke is dat de oktober het wel heeft en de november niet we gaan het beleven maandag voor de rest blijft het supergoed liggenLinkerbaan schreef : zie dagcandle aex....
abandoned baby in de maak?
- Bakstenen
-
Fred schreef :
Gompie schreef :
bubbeltrader schreef : goede middag,
Dat heet toch flutrading?
of ziets
bijkopen is (bijna) nooit goed.. visie was fout dus eruit of hedgen
hier worden profi gevormd
>
kom zo terug met de info
Fluxtrader schreef : Simpel gezegd bijkopen als je scheef zit.
Stel je gaat short op 500 en het gaat omhoog dan stap je op bijv 510 nog eens in etc. Daalt het daarna weer dan realiseer je steeds een stukje winst on the way down.
Heb ik van de zomer hier uitgelegd maar ontmoette e.e.a. scepsis.
Gompie schreef : Kan iemand uitleggen wat fluxtrading is? Wel eens van gehoord maar kan geen informatie vinden.
Stuur de volgende keer wel een PM Fluxtrader. Zat niet op commentaar te wachten.![]()
![]()
Waarom zo licht geraakt Gompie? Kritiek is alleen maar gezond en leerzaam,
Commentaar is prima, maar dan op een fatsoenlijke manier.
- Gompie
-
Gompie schreef :
of ziets
>
kom zo terug met de info
Stel je gaat short op 500 en het gaat omhoog dan stap je op bijv 510 nog eens in etc. Daalt het daarna weer dan realiseer je steeds een stukje winst on the way down.
Gompie schreef : Kan iemand uitleggen wat fluxtrading is? Wel eens van gehoord maar kan geen informatie vinden.
Stuur de volgende keer wel een PM Fluxtrader. Zat niet op commentaar te wachten.![]()
![]()
Waarom zo licht geraakt Gompie? Kritiek is alleen maar gezond en leerzaam,
- Fred
-
of ziets
>
kom zo terug met de info
Stuur de volgende keer wel een PM Fluxtrader. Zat niet op commentaar te wachten.

- Gompie
-