Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

09 dec 2014 21:54 #6261 door Bakstenen

Bakstenen schreef : Dat was een goede timing om long te gaan, maar hier nog de uitleg, de fdax was al meer als 61,8 fibo gedaald en bijna naar de 76,4 de RSI op uurbasis onder de 30 dus ik verwachte een opleving en misschien verder de opleving kwam maar van korte duur ,bij 9800 koop ik de tweede gedeelte erbij maar hier komt ook gelijk een stop in te leggen op 9747.

Zo dat was close de aankoop maar ik reken mij nu rijk ik sta op winst nu hopen (en dat mag je nooit doen) dat het morgen wel de goede kant doortrekt,zie jullie morgen weer stap voor de verandering weer eens in bed

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
09 dec 2014 21:52 #6260 door Bakstenen

bubbeltrader schreef : @ LB

ik zal morgen de dagverwachting (grafiek met kd's) mailen/posten.

Toen ik jaren geleden met Gann werkte had je volgens mij een programma van Finch ,maar daar kwam zeker een hoop bij kijken,uiteraard maar goed ook anders was het beleggen veels te makkelijk :whistle:

• Bakstenen
09 dec 2014 21:18 - 09 dec 2014 21:19 #6259 door GreedAndFear.eu

gretsch schreef : ik zou graag even een toelichting willen geven op mijn timingsolution chart(s).
timingsolution werkt eigenlijk alleen maar met astro, dat is de basis van dit programma, ik gebruik dit al jaren dagelijks.
de meeste traders zijn daar op zijn zachtst gezegd niet zo gecharmeerd van en dat komt naar mijn idee omdat astro in trading niet zo gemakkelijk in cijfers is te vangen.
TAers,FAers,EWers gaan altijd uit van vaste gegevens wat je op je scherm ziet, een indicator die een koop/verkoop signaal afgeeft of lijnen trekken of wave's tellen etc etc, is allemaal TA en is ook niet mis mee.
astro gaat niet uit van vaste waarden, het is zeg maar nogal rekbaar, en de meesten hebben daar een bloedhekel aan omdat het niet direct zichtbaar is op je scherm.
astro in trading moet je liggen, je hebt er iets mee of je vindt het 3 x niks.
dat is mijn idee.
als iemand hier is die hier totaal anders over denkt hoor ik dat heel graag.

Als astro traden te maken heeft met de stand van planeten/manen dan heb ik daar inderdaad 3x niets mee, maar ik heb denk ik net zo vaak ook wel gezegd dat indien het voor iemand werkt je het vooral moet blijven doen! Al gebruik je je huisdier en welke voederbak hij kiest ;-) Resultaat telt.

Dat het rekbaar is, daarin schuilt natuurlijk wel een gevaar, net zoals dat bij TA ook vaak is. Je wilt die rekbaarheid juist zo klein mogelijk houden lijkt me.

Ik zie de beweging op de beurs als kuddegedrag waar je zelf onderdeel van uit maakt. De kunst is om steeds net op tijd een koerswijziging van die kudde te voorzien. Eenvoudig gezegd, maar omdat je er zelf ook midden in zit is het juist extreem moeilijk. De meeste kuddedieren zijn namelijk ongeveer even goed (=slecht) in het voorzien van koerswijzigingen van de kudde. Elk kuddedier individueel denkt dat het een betere en scherpere blik heeft dan de meeste anderen (anders zou je niet meedoen). Dit maakt hen weer minder ontvankelijk voor signalen dat ze fout zitten. En last but not least, het menselijke ego dat sowieso elk falen wil aanvechten, ontkennen of afschuiven of externe factoren.
Laatst bewerkt: 09 dec 2014 21:19 door GreedAndFear.eu.

• GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
09 dec 2014 20:56 #6258 door GreedAndFear.eu

Linkerbaan schreef : Neem Bradley....

komt met een aantal draaipunten per jaar. En die draaipunten weten ze in principe 10tallen jaren vooraf.
Als dat zo'n 3 van de 5 draaipunten tot op de dag nauwkeurig zijn.... dan ga je je toch achter de oren krabben.

Probeer zelf maar voor 2015 5 data te noemen met draaidagen, en kijk even hoeveel je er goed hebt. :oops:

Dat is inderdaad een zeer knappe prestatie..... als de draaidagen ook echt vooraf worden vrijgegeven. Ik volg die Bradley niet, dus kan er geen oordeel over vellen, maar het is heel lastig om van een analist consequent z'n verwachting vast te leggen en zo de prestatie te meten. Iedereen mag wat roepen en kan z'n miskleunen weglaten en de successen uitvergroten, tja, dat is het internet.

De meest betrouwbare (en zinvolle) meting is die van een autotrader broker. Dan heb je behalve de draaidagen (of wat dan ook) gelijk het beleggingsresultaat in euro's gemeten door een derde partij. Resultaat in euro's is wat je onder de streep wilt zien, mooie verhalen doen er niet toe (en uiteraard ook de volatiliteit van de winstontwikkeling door de tijd, oftewel sharpe ratio).

• GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
09 dec 2014 20:28 #6257 door bubbeltrader
@ LB

ik zal morgen de dagverwachting (grafiek met kd's) mailen/posten.

• bubbeltrader
  • bubbeltrader's Profielfoto
09 dec 2014 18:48 #6256 door Linkerbaan
Neem Bradley....

komt met een aantal draaipunten per jaar. En die draaipunten weten ze in principe 10tallen jaren vooraf.
Als dat zo'n 3 van de 5 draaipunten tot op de dag nauwkeurig zijn.... dan ga je je toch achter de oren krabben.

Probeer zelf maar voor 2015 5 data te noemen met draaidagen, en kijk even hoeveel je er goed hebt. :oops:

gretsch schreef : ik zou graag even een toelichting willen geven op mijn timingsolution chart(s).
timingsolution werkt eigenlijk alleen maar met astro, dat is de basis van dit programma, ik gebruik dit al jaren dagelijks.
de meeste traders zijn daar op zijn zachtst gezegd niet zo gecharmeerd van en dat komt naar mijn idee omdat astro in trading niet zo gemakkelijk in cijfers is te vangen.
TAers,FAers,EWers gaan altijd uit van vaste gegevens wat je op je scherm ziet, een indicator die een koop/verkoop signaal afgeeft of lijnen trekken of wave's tellen etc etc, is allemaal TA en is ook niet mis mee.
astro gaat niet uit van vaste waarden, het is zeg maar nogal rekbaar, en de meesten hebben daar een bloedhekel aan omdat het niet direct zichtbaar is op je scherm.
dat is mijn idee.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
09 dec 2014 16:57 #6255 door gretsch
ik zou graag even een toelichting willen geven op mijn timingsolution chart(s).
dat is mijn idee.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
09 dec 2014 16:32 #6254 door ArnoB
Goud (+3.3%) en Zilver (+5.3%) zitten vandaag goed in de lift :bull:

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
09 dec 2014 15:33 #6253 door Bakstenen
Dat was een goede timing om long te gaan, maar hier nog de uitleg, de fdax was al meer als 61,8 fibo gedaald en bijna naar de 76,4 de RSI op uurbasis onder de 30 dus ik verwachte een opleving en misschien verder de opleving kwam maar van korte duur ,bij 9800 koop ik de tweede gedeelte erbij maar hier komt ook gelijk een stop in te leggen op 9747.
Bijlagen:

• Bakstenen
09 dec 2014 15:07 - 09 dec 2014 15:08 #6252 door gretsch

Bijlage niet gevonden

ik heb eventueel wel een koerdoel voor de FDAX
Laatst bewerkt: 09 dec 2014 15:08 door gretsch.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
09 dec 2014 15:02 #6251 door Linkerbaan
of even iets opveren nu?

bubbeltrader schreef : Het gaat goed zo :)

AEX 420,x staat er al
ES 2038,x en allebei op weg naar het koersdoel?

bubbeltrader schreef : Dank voor uw positieve reacties.. :cheer:

AEX: De 420 staat er dan bijna? het koersdoel is daarna 416,6
eerst maar eens naar 422,8/423 met uitloop vanmiddag vanmorgen naar 423,3 en 423,9 max
onder de 421,7 gaat het naar 416,6/416,8 kd :woohoo:

ES: 2047,5 draaipunt... eronder 2020 regio als koersdoel

timing: 17 dec en 25 dec en 12 jan

Crude oil: bodem 57-58 $ thats it ;)

• Linkerbaan
09 dec 2014 14:40 #6250 door bubbeltrader
Het gaat goed zo :)

AEX 420,x staat er al
ES 2038,x en allebei op weg naar het koersdoel?

bubbeltrader schreef : Dank voor uw positieve reacties.. :cheer:

AEX: De 420 staat er dan bijna? het koersdoel is daarna 416,6
eerst maar eens naar 422,8/423 met uitloop vanmiddag vanmorgen naar 423,3 en 423,9 max
onder de 421,7 gaat het naar 416,6/416,8 kd :woohoo:

ES: 2047,5 draaipunt... eronder 2020 regio als koersdoel

timing: 17 dec en 25 dec en 12 jan

Crude oil: bodem 57-58 $ thats it ;)

• bubbeltrader
09 dec 2014 13:16 #6249 door ArnoB
De griekse index gaat rap naar beneden:
nl.investing.com/indices/athens-general

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
09 dec 2014 11:32 #6248 door India
Aan meningen over de koersen heb ik totaal geen behoefte.
Wij willen keiharde analyses.

• India
  • India's Profielfoto
09 dec 2014 10:37 #6247 door Linkerbaan
Altijd goed om andere meningen te horen.....
Beterschap

Bakstenen schreef : Lig al vanaf zondag met griep op bed,maar als ik de berichten hier zie wordt ik nog zieker op 18 november nog geen maand geleden stonden we op 9100 afgelopen vrijdag op 10100 de kans dat we neerwaarts gaan is uiteraard groter als dalen maar ik zie nog geen grote dalingen in het verschiet maar wie ben ik?ik ga zo weer long met een plukje DAX ,zal later wel uitleggen waarom ik het zag en of het goed was ,let wel dit is een gedeelte

• Linkerbaan
09 dec 2014 10:25 #6246 door bubbeltrader
Ehh. voordat ik het vergeet...

volgende week doorrol van ESZ14 naar ESH15 :)

• bubbeltrader
Tijd voor maken pagina: 0.698 seconden