Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading - Archief

05 juni 2014 10:57 #538 door Linkerbaan
Afgelopen dagen scalpdeals gedaan, gebaseerd op 1 min indicators. Bovendien ging ik voor afgelopen dagen uit van 409 als bovenkant en een per saldo gelijkblijvende stand, dus heb ik dips gekocht en tussen 408 en 409 wat shortdealtjes gedaan.

Misschien leuk discussiestuk intraday versus very long term.....
Ik denk dat er toch nog 1 x een moeder der dalingen gaat komen ergens tussen 2015 en 2020.
Gebaseerd op TA weekgrafiek maar ook fundamenteel (giga schulden en stijgende rentes, vastgoedmarkten oa China, niet echt op gang komen van mainstreet, the masses of people are struggling). Koersdoel AEX = 150

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
05 juni 2014 10:55 #537 door Charles
Het volgende gekopieerd van onze bekende PutCall:

Bear call spread:
Open/Koop C Dec 2014 380 aan 34,00 euro, bet. -3400 euro
Open/Verkoop C Dec 2014 360 aan 50,50 euro, ontv. +5050 euro

Short call:
Open/Verkoop C Dec 2014 440 aan 3,70 euro, ontv. +370 euro

Per saldo ontvangt u +2020 euro. Er is wel een margin verplichting nodig van +/- 5000 euro.

Scenario expiratie december 2014:

AEX tussen de 380 en 440: Bear call spread -350 euro, short call +370 euro. Uw winst +20 euro.

De AEX staat op 370.
Bear call spread +650 euro, short call +370 euro. Uw winst +1020 euro

De AEX staat op 360 en lager.
Bear call spread +1650 euro, short call +370 euro. Uw winst +2020 euro

Voor ieder punt dat de AEX boven de 440,20 staat is er een verlies van 100 euro.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
05 juni 2014 10:54 #536 door ArnoB

Charles schreef : Hallo, ik ben Charles.
Ik ben nieuw hier. Heb al enige tijd de discussies hier gevolgd.
Ik ben ook al een tijdje bezig op de beurs. Na wat decepties ook over gegaan op opties.
Schrijven en kopen op aex.

Welkom Charles, helaas is de leerschool op de beurs voor de meeste hard (Ja, ook voor mij)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
05 juni 2014 10:51 #535 door Linkerbaan

Friend schreef : Ik doe het puur als daytrader, overnight gaan is uit den boze! En ik blijf graag goed slapen.
En uitsluitend met TA, zonder TA is trading voor mij onmogelijk.


Friend, goed verhaal.....
Even wat vraagjes als het mag....

- hoe ga je om met scheefzitten met een intradaytrade en het einde van de dag nadert, toch goede kans dat de trade goed zou komen ON of volgende dag?

- hoe ga je om met intradaytrades in een trending en/of trading fase? Zoals nu moet je heel anders met je korte indicators omgaan dan wanneer de grotere timeframes aan zet zijn en er een duidelijke meerdaagse richting is

- als die patronen intraday voor jou werken, zijn ze dan niet hetzelfde op langer timeframe?

Ik doe zowel intraday als swingtrades, alhoewel het soms wel eens lastig is die singtrade niet te cashen als je intraday ziet dat de beweging in jouw richting voor die dag er op zit (en je dan met die swingtrade wel meer winst ziet voor komende dagen maar 'm eerst een stukje ziet verdampen)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
05 juni 2014 10:50 #534 door Charles
Hallo, ik ben Charles.
Ik ben nieuw hier. Heb al enige tijd de discussies hier gevolgd.
Ik ben ook al een tijdje bezig op de beurs. Na wat decepties ook over gegaan op opties.
Schrijven en kopen op aex.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
05 juni 2014 10:46 #533 door optiek
Wat lijken sommige verhalen op elkaar, hier gaat het tenminste eerlijk, heel anders dan de super verhalen over vette winsten, die je hoort op partijen en feestjes. Eind jaren `90 hadden mijn vrouw en ik een aardig bedrag op de spaarrekening staan, komt de bank met dè oplossing: neem een Aegon tante Agaath rekening, gegarandeerd 7% rente per jaar, looptijd 2 jaar. Zo gezegd zo gedaan. Het was 2 jaar stil en na afloop had ik ineens 800 aandelen Aegon in bezit, weg was het geld. 70% weg, foetsie. Wat blijkt, de kleine lettertjes: als Aegon in de looptijd zakt in koers onder een bepaalde waarde, dan krijg je geen geld maar aandelen. Die aandelen heb ik nog steeds, bij die bank zijn we dus niet meer. Vanaf die tijd heb ik een rekening bij Alex heb de aandelen Aegon laten overschrijven en ben me gaan verdiepen in opties. Vanaf 2006 doe ik alleen maar opties schrijven, op de aex en op fondsen van de aex en amx. Kleine bedragen sprokkelen, gaat behoorlijk, rendementen zijn niet hoog, vooral de laatste jaren niet door de lage vola, maar ik hoef er niet van te leven en het brengt veel meer op dan de rente op een spaarrekening. Weinig risico en rustig kunnen slapen..

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • optiek
  • optiek's Profielfoto
05 juni 2014 09:54 #532 door Friend
Inderdaad, een herkenbaar verhaal Parttimetrader.
Bij mij begon het zo'n 9 jaar geleden, voor de crisis. Ik vroeg (toen nog) De Bank een bedrag te beleggen. Al snel werd duidelijk dat zij er vooral voor hunzelf waren en niet voor mij. Na een paar maanden gestopt en ook ik had het idee dat ik het zelf beter moest kunnen.
Ontzettend veel zelfstudie gedaan.
Daarna verdien ik er mijn boterham en beleg mee. Gestopt met loondienst.
Ik doe het puur als daytrader, overnight gaan is uit den boze! En ik blijf graag goed slapen.
En uitsluitend met TA, zonder TA is trading voor mij onmogelijk. Er zijn gedurende de dag altijd patronen die terugkeren waar je op in kunt spelen. Of richtingen, of signalen. En wil de markt op dat moment anders: wegwezen!
Natuurlijk, je eigen systeem hebben (niet te ingewikkeld maken!). En discipline, discipline, discipline. En geduld!
Een afweging maken van risico en rendement.

Een voordeel van daytrading is dat je niet hoeft te piekeren, of in de glazen bol hoeft te kijken, wat de beurs dit jaar, volgende maand, week, of morgen doet. Dat zie je dan wel.
Het is al heel wat als je voor het komende uur een inschatting kunt maken. Al is een trend natuurlijk wel belangrijk of vaak bepalend. Maar dat kan ook bijvoorbeeld ook een kwartier- of uurtrend zijn.

Zo doet een ieder het op zijn eigen manier. Benieuwd hoe anderen de beurs bestrijden.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Friend
  • Friend's Profielfoto
05 juni 2014 09:45 #531 door Syncophase
Goedemorgen. Net even een blik op de beurs geworpen, ik geloof dat we maar wat langer wegblijven, er gebeurt bijna niets! Duwen tegen de 410 met adem pauzes. Groet en tot ziens

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Syncophase
  • Syncophase's Profielfoto
05 juni 2014 08:48 #530 door ArnoB
Eens kijken wat het ECB dagje ons gaat brengen, na vandaag wat meer beweging gedurende enkele weken??
Om 13:45 de cijfers en om 14:30 een verhaaltje...

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
05 juni 2014 08:05 #529 door Knakenpoetser
Ik ben zo weer voor een groot deel van de dag afwezig. Wens iedereen succes met z'n trades vooral met het oog op Draghi.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
05 juni 2014 07:57 #528 door Knakenpoetser

Fred schreef :

Knakenpoetser schreef :

Fred schreef :

Knakenpoetser schreef :

ArnoB schreef :

Knakenpoetser schreef : Ik richt me meer op futures en forex. Vooral ES en olie futs. Verder EURUSD voornamelijk.

EUR/USD is morgen wel beweging te verwachten :-)


Ja dat denk ik ook wel. Maar welke richting. Da's de vraag.
Zelf denk ik, wat Draghi ook besluit, dat we naar de 1.38 gaan. Maar op dit moment vind ik een positie nog te riskant. Misschien vlak voor het moment.

Dan is het nog steeds riskant. :P


Klopt Fred maar je moet wat he :blush:


Dat is juist de grootste fout die de meesten maken, het denken dat je iets moet. Kijk eens naar mensen als Putcall die er riant van leven. Je moet het niet als een spel zien, het gaat n.l. om echt geld. Gewoon een systeem voor jezelf maken zodat je maandelijks verdiend en daar niet van afwijken.



Was maar een geintje Fred. Natuurlijk moet je niets.
Ik zeg altijd maar "Geen positie is ook een positie".

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
05 juni 2014 07:47 #527 door Knakenpoetser

Zigo schreef : Valt mij op dat deze totaal tegengesteld gericht Zijn.
Let wel op dit is een relatief kort tijdsframe.


Maakt niet uit op welk timeframe je kijkt. De USD zit bij de een in de teller en bij de ander in de noemer. Dus logisch dat ze tegengesteld bewegen (ceteris paribus).
De resulterende beweging is gelijk aan die van EUR/JPY.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
05 juni 2014 07:39 #526 door Knakenpoetser
Heel herkenbaar dat verhaal Parti.
Heb zelf nooit een abo gevolgd maar uiteraard weleens een actie gedaan omdat een "goeroe" dacht dat het een bepaalde kant op zou gaan :-(

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
05 juni 2014 07:37 #525 door Knakenpoetser

Partimetrader schreef : Mogguh Knaakie


Morguh, je hebt er nu 2 :-)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
05 juni 2014 07:37 #524 door Partimetrader
Hey weer een karma? Nice

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Partimetrader
  • Partimetrader's Profielfoto
05 juni 2014 07:36 #523 door Partimetrader
Mogguh Knaakie

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Partimetrader
  • Partimetrader's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.469 seconden