Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading - Archief

05 juni 2014 12:59 #555 door Fred

ArnoB schreef :

Charles schreef : Die constructie van Putcall wilde ik inbrengen als discussiestuk.
Ik wilde ook zoiest opzetten maar dan korterbij.

Ik heb een Augustus 410 call verkocht en een 420 call gekocht, maar dit is geen advies :pinch:


Dat is een heel andere constructie, die bearcallspread van jou. Jij zit n.l. vanaf zo'n 413 al in het verlies. en je max. winst is 380 i.p.v. 2.000. Wel is je max winst al bereikt bij een aug. exp. van 410.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Fred
  • Fred's Profielfoto
05 juni 2014 11:48 #554 door Charles

Friend schreef :

Charles schreef : @Friend

Hoe bepaal jij je target? En je afkapnivo voor verlies?


CFD's doe ik bij IG. Niets dan lof, perfecte broker.

Ik heb geen echte targets. Voorzie een richting en speel erop in. Twijfelt het of gaat het de andere kant op: kappen.
Is de richting goed en hapert het dan stap ik veelal uit.
Als de richting toch weer doorzet kun je altijd weer instappen.


Dat is zo.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
05 juni 2014 11:43 #553 door Friend

Charles schreef : @Friend

Hoe bepaal jij je target? En je afkapnivo voor verlies?


CFD's doe ik bij IG. Niets dan lof, perfecte broker.

Ik heb geen echte targets. Voorzie een richting en speel erop in. Twijfelt het of gaat het de andere kant op: kappen.
Is de richting goed en hapert het dan stap ik veelal uit.
Als de richting toch weer doorzet kun je altijd weer instappen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Friend
  • Friend's Profielfoto
05 juni 2014 11:37 #552 door Charles
@Friend

Hoe bepaal jij je target? En je afkapnivo voor verlies?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
05 juni 2014 11:35 #551 door Charles

Friend schreef :

Linkerbaan schreef :

Friend schreef : Ik doe het puur als daytrader, overnight gaan is uit den boze! En ik blijf graag goed slapen.
En uitsluitend met TA, zonder TA is trading voor mij onmogelijk.


Friend, goed verhaal.....
Even wat vraagjes als het mag....

- hoe ga je om met scheefzitten met een intradaytrade en het einde van de dag nadert, toch goede kans dat de trade goed zou komen ON of volgende dag?

- hoe ga je om met intradaytrades in een trending en/of trading fase? Zoals nu moet je heel anders met je korte indicators omgaan dan wanneer de grotere timeframes aan zet zijn en er een duidelijke meerdaagse richting is

- als die patronen intraday voor jou werken, zijn ze dan niet hetzelfde op langer timeframe?

Ik doe zowel intraday als swingtrades, alhoewel het soms wel eens lastig is die singtrade niet te cashen als je intraday ziet dat de beweging in jouw richting voor die dag er op zit (en je dan met die swingtrade wel meer winst ziet voor komende dagen maar 'm eerst een stukje ziet verdampen)


Ik ga nooit overnight. Als er verlies is, accepteren. Verlies nooit op laten lopen. Niet 5 of 10 min. voor sluiting traden.

Als er een duidelijke trend is handel ik vnl. in die richting. Zo heel veel anders hoef je niet te reageren met korte indicators. Vind je het op dit moment trending? Vanmorgen na opening de AEX min 1 pnt en daarna plus 1 pnt. Dat is heel aardig voor een daytrader. Ik tikte mijn stukkie rond die tijd. Heb er 45 min. over gedaan...

In grote lijnen werkt het op langere timeframes hetzelfde. Maar ik voel me niet lekker bij het risico. Er halverwege achter komen dat het deze keer niet werkte en dat je een flinke nega trade mag afsluiten is niets voor mij.

Daar is ie weer (-; Van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden

Je handelt met Futures. Ik doe het met CFD's. Kun je de kosten een beetje in de hand houden?



Waar doe jij CFD's?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
05 juni 2014 11:32 #550 door Friend

Linkerbaan schreef :

Friend schreef : Ik doe het puur als daytrader, overnight gaan is uit den boze! En ik blijf graag goed slapen.
En uitsluitend met TA, zonder TA is trading voor mij onmogelijk.


Friend, goed verhaal.....
Even wat vraagjes als het mag....

- hoe ga je om met scheefzitten met een intradaytrade en het einde van de dag nadert, toch goede kans dat de trade goed zou komen ON of volgende dag?

- hoe ga je om met intradaytrades in een trending en/of trading fase? Zoals nu moet je heel anders met je korte indicators omgaan dan wanneer de grotere timeframes aan zet zijn en er een duidelijke meerdaagse richting is

- als die patronen intraday voor jou werken, zijn ze dan niet hetzelfde op langer timeframe?

Ik doe zowel intraday als swingtrades, alhoewel het soms wel eens lastig is die singtrade niet te cashen als je intraday ziet dat de beweging in jouw richting voor die dag er op zit (en je dan met die swingtrade wel meer winst ziet voor komende dagen maar 'm eerst een stukje ziet verdampen)


Ik ga nooit overnight. Als er verlies is, accepteren. Verlies nooit op laten lopen. Niet 5 of 10 min. voor sluiting traden.

Als er een duidelijke trend is handel ik vnl. in die richting. Zo heel veel anders hoef je niet te reageren met korte indicators. Vind je het op dit moment trending? Vanmorgen na opening de AEX min 1 pnt en daarna plus 1 pnt. Dat is heel aardig voor een daytrader. Ik tikte mijn stukkie rond die tijd. Heb er 45 min. over gedaan...

In grote lijnen werkt het op langere timeframes hetzelfde. Maar ik voel me niet lekker bij het risico. Er halverwege achter komen dat het deze keer niet werkte en dat je een flinke nega trade mag afsluiten is niets voor mij.

Daar is ie weer (-; Van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden

Je handelt met Futures. Ik doe het met CFD's. Kun je de kosten een beetje in de hand houden?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Friend
  • Friend's Profielfoto
05 juni 2014 11:19 #549 door Charles
Ik:

o/s call jun 400
o/b call sep 400

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
05 juni 2014 11:16 #548 door ArnoB

Linkerbaan schreef :

ArnoB schreef : Bij de DAX lijkt er een bearvlag gevormd te worden (kwartierbasis)

ik zou vanaf nu even TA en patroonherkenning helemaal vergeten tot na de gekte van Draghi

Het is inderdaad oppassen geblazen !! Bij belangrijk nieuws aan de zijkant blijven :-)
Even het plaatje erbij
Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
05 juni 2014 11:13 #547 door Charles

ArnoB schreef :

Charles schreef : Die constructie van Putcall wilde ik inbrengen als discussiestuk.
Ik wilde ook zoiest opzetten maar dan korterbij.

Ik heb een Augustus 410 call verkocht en een 420 call gekocht, maar dit is geen advies :pinch:


Zo zie ik het ook niet. Altijd zelf de handen aan het stuur.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
05 juni 2014 11:10 #546 door ArnoB

Charles schreef : Die constructie van Putcall wilde ik inbrengen als discussiestuk.
Ik wilde ook zoiest opzetten maar dan korterbij.

Ik heb een Augustus 410 call verkocht en een 420 call gekocht, maar dit is geen advies :pinch:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
05 juni 2014 11:08 #545 door Linkerbaan
Intraday met opties? Ik weet het niet. Daling gaat wel een keer komen maar wanneer? 2015-2020? Hoe daarop te handelen? Zeker met een ultra lage vix.
Je ziet meer vragen dan antwoorden :-)

.....
intraday handel ik met FTI's/futures

dat van die daling 2015-2020 is puur een theorie, doe ik niks mee, vertrouw mijn eigen theorie niet genoeg namelijk O:)

ben er vandoor, ik kijk rond 14.30 wel weer ff

succes en laat je niet foppen vandaag

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
05 juni 2014 11:05 #543 door Linkerbaan

optiek schreef : neem een Aegon tante Agaath rekening, gegarandeerd 7% rente per jaar, looptijd 2 jaar. Zo gezegd zo gedaan. Het was 2 jaar stil en na afloop had ik ineens 800 aandelen Aegon in bezit, weg was het geld. 70% weg, foetsie. Wat blijkt, de kleine lettertjes: als Aegon in de looptijd zakt in koers onder een bepaalde waarde, dan krijg je geen geld maar aandelen. Die aandelen heb ik nog steeds, bij die bank zijn we dus niet meer. ..


wow, die dingen had ik ook in 2001 - 2003 maar geen last gehad van omzetten in aandelen Aegon

dit was kansrijk verhaal om bank aan te klagen denk ik

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
05 juni 2014 11:05 #542 door Charles

Linkerbaan schreef : Afgelopen dagen scalpdeals gedaan, gebaseerd op 1 min indicators. Bovendien ging ik voor afgelopen dagen uit van 409 als bovenkant en een per saldo gelijkblijvende stand, dus heb ik dips gekocht en tussen 408 en 409 wat shortdealtjes gedaan.

Misschien leuk discussiestuk intraday versus very long term.....
Ik denk dat er toch nog 1 x een moeder der dalingen gaat komen ergens tussen 2015 en 2020.
Gebaseerd op TA weekgrafiek maar ook fundamenteel (giga schulden en stijgende rentes, vastgoedmarkten oa China, niet echt op gang komen van mainstreet, the masses of people are struggling). Koersdoel AEX = 150


Intraday met opties? Ik weet het niet. Daling gaat wel een keer komen maar wanneer? 2015-2020? Hoe daarop te handelen? Zeker met een ultra lage vix.
Je ziet meer vragen dan antwoorden :-)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
05 juni 2014 11:03 #541 door Linkerbaan

ArnoB schreef : Bij de DAX lijkt er een bearvlag gevormd te worden (kwartierbasis)


ik zou vanaf nu even TA en patroonherkenning helemaal vergeten tot na de gekte van Draghi

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
05 juni 2014 11:01 #540 door Charles
Die constructie van Putcall wilde ik inbrengen als discussiestuk.
Ik wilde ook zoiest opzetten maar dan korterbij.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
05 juni 2014 10:57 #539 door ArnoB
Bij de DAX lijkt er een bearvlag gevormd te worden (kwartierbasis)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.523 seconden