Day Trading
Long USDCAD @ 1.0817
( Countertrend! )
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- C49
Charles schreef :
Mr_Bullbear schreef : Heb je gelijk in, had 5% over 6,5 miljoen moeten nemen als opbrengst. Maar goed je risico is wel dat naar de boekwaarde gaat. Ik zou zo'n aandeel zelf niet kopen. 5% rendement is leuk, maar koersrisico is erg hoog.
is het koersrisico hoog? tov wat?
Tov de boekwaarde van van 4,90 per aandeel. je betaalt nu 32,40. Krijg je 5% rendement. Ik vind het niet aantrekkelijk, ze gaan absoluut last krijgen van de LIDL's en de prijsdruk op a-merken bij b.v. de AH. Wereldwijde speler natuurlijk, vind het toch een kwetsbaar aandeel. Zolang er nog mensen zijn die meer willen betalen gaan we uiteraard vrolijk door met stijgen.
- Mr_Bullbear
Mr_Bullbear schreef : Heb je gelijk in, had 5% over 6,5 miljoen moeten nemen als opbrengst. Maar goed je risico is wel dat naar de boekwaarde gaat. Ik zou zo'n aandeel zelf niet kopen. 5% rendement is leuk, maar koersrisico is erg hoog.
is het koersrisico hoog? tov wat?
- Charles
- Mr_Bullbear
Mr_Bullbear schreef : Kijk naar unilever, wordt 6,5 * de boekwaarde betaalt, maken winst van 5% per jaar. Dus ik betaal 6,5 miljoen voor een bedrijf wat 1 miljoen waard is, ik krijg 5% = 50000 aan inkomsten en betaal 3% over 6,5 miljoen = 200000 aan rente met het risico dat het aandeel terug gaat naar de boekwaarde. Het kost dus meer dan het oplevert met een hoog risico, de waanzin ten top, het is alleen de vraag wanneer het gaat stoppen, er is blijkbaar geld genoeg.
of je bekijkt het zo:
je hebt 6,5 milj. en zet het op de bank. krijg je 1% is 65.000
je hebt 6,5 milj. koopt unilever krijgt 5% is 320.000 en geen 50000
koopje zou ik zeggen
- Charles
Unilever voor 6.5 miljoen ?? ik denk dat het dan heel snel overgenomen wordt.Mr_Bullbear schreef : Kijk naar unilever, wordt 6,5 * de boekwaarde betaalt, maken winst van 5% per jaar. Dus ik betaal 6,5 miljoen voor een bedrijf wat 1 miljoen waard is, ik krijg 5% = 50000 aan inkomsten en betaal 3% over 6,5 miljoen = 200000 aan rente met het risico dat het aandeel terug gaat naar de boekwaarde. Het kost dus meer dan het oplevert met een hoog risico, de waanzin ten top, het is alleen de vraag wanneer het gaat stoppen, er is blijkbaar geld genoeg.
- C49
Ik heb één rebound getrade, zoals ik gisteren vooraf aangaf. Tweede durfde ik niet aan. Bleek achteraf goeie keus.
- Friend
- Mr_Bullbear
Had mijn Long AUDUSD beter niet kunnen sluiten.
FOMC Federal Officials Making Chaos
- C49
Knakenpoetser schreef : Tuesday was the 42nd straight session in which the S&P 500’s daily change amounted to less than 1%.
That’s boring, no doubt about it.
But that’s not the same as saying that this long period of relative calm is evidence of investor complacency — which would be a bad thing.
Unfortunately, many are conflating boredom with complacency, and therefore are mistakenly drawing bearish conclusions from the market’s recent calmness.
met wat ik in Duitsland allemaal heb gezien, zou ik eerder geneigd zijn de komende 10 jaar alleen maar long te gaan
Linkerbaan schreef : Goedemorgen traders!!
een dag of 4 de beurs niet gevolgd, ben in Polen en voormalig Oost Duitsland geweest.
Onvoorstelbaar als je ziet hoe Dresden weer opgebouwd is, heel verschil met 15 jaar geleden toen ik er voor het laatst was.
Booming regio daar nu!
Beurs niet erg veel bewogen zag ik.....
Hi LB miste je al
- Knakenpoetser
een dag of 4 de beurs niet gevolgd, ben in Polen en voormalig Oost Duitsland geweest.
Onvoorstelbaar als je ziet hoe Dresden weer opgebouwd is, heel verschil met 15 jaar geleden toen ik er voor het laatst was.
Booming regio daar nu!
Beurs niet erg veel bewogen zag ik.....
- ArnoB
- Knakenpoetser
That’s boring, no doubt about it.
But that’s not the same as saying that this long period of relative calm is evidence of investor complacency — which would be a bad thing.
Unfortunately, many are conflating boredom with complacency, and therefore are mistakenly drawing bearish conclusions from the market’s recent calmness.
- Knakenpoetser
- Knakenpoetser