Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

19 juni 2014 11:42 #1050 door ArnoB

Charles schreef : we staan 3 punten boven het slot van gisteren
waar zijn nu alle beren die toch echt gisteren de correctie voorspelden

Tja, deze upswing had ik niet verwacht, maar hij is er nu eenmaal. De DAX vecht nog met de 10000, maar als die met geweld wordt uitgenomen kan die ook maar zo door het dak gaan.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
19 juni 2014 11:41 #1049 door Charles
krijg weinig waardering :(

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
19 juni 2014 11:17 #1048 door Charles
we staan 3 punten boven het slot van gisteren
waar zijn nu alle beren die toch echt gisteren de correctie voorspelden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
19 juni 2014 11:14 #1047 door Friend

Charles schreef :

Linkerbaan schreef : kortste analyse die ik kan maken is als volgt:

zowel aex als dax als amerikaanse beurzen staan behoorlijk overbought, neg divergentie enz enz enz
maar ik heb het idee dat de toppenlijn 2000-2007 wat aex betreft nu teveel trekt om een serieuze down te verwachten voordat we daar zijn.
Dax bollinger knijpt samen
Vix ook weer helemaal onderin
aex gaat weer naar bovenkant LT trendkanaal (precies op kruising toppenlijn 2000-2007)
volume is laag.....
afgelopen weken mooi voorbeeld dat indicators ook maar indicators zijn en de uitzonderingen en divergentie onbeperkt door kunnen lijken te gaan. Als de beurs stijgt gaan de indicators er gewoon weer achteraan. Geen garanties

met m'n 1 minuut indicators lukt het telkens mijn dagtargets te halen.



al die indicatoren kunnen op de vuilnishoop. hebben nog nooit gewerkt.
ik zie op diverse forums mensen roepen dat alles overbought staat vix laag en dat dat allemaal tekenen zin van een correctie.
nou ik heb nieuws die komt niet


Ieder z'n ding, Charles. Jij was meen ik van de FA toch? Van de aandelen.
Als je daar succesvol mee bent...gewoon doorgaan.
Anderen kunnen weer niet zonder TA.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Friend
  • Friend's Profielfoto
19 juni 2014 11:11 #1046 door Friend

Linkerbaan schreef : kortste analyse die ik kan maken is als volgt:

zowel aex als dax als amerikaanse beurzen staan behoorlijk overbought, neg divergentie enz enz enz
maar ik heb het idee dat de toppenlijn 2000-2007 wat aex betreft nu teveel trekt om een serieuze down te verwachten voordat we daar zijn.
Dax bollinger knijpt samen
Vix ook weer helemaal onderin
aex gaat weer naar bovenkant LT trendkanaal (precies op kruising toppenlijn 2000-2007)
volume is laag.....
afgelopen weken mooi voorbeeld dat indicators ook maar indicators zijn en de uitzonderingen en divergentie onbeperkt door kunnen lijken te gaan. Als de beurs stijgt gaan de indicators er gewoon weer achteraan. Geen garanties

met m'n 1 minuut indicators lukt het telkens mijn dagtargets te halen.


Vind ik knap dat je kunt traden op 1 min. indicators. Lukt mij niet. Wiebeldingen.
Kortste is 5 min. en die neem ik vaak al niet serieus. Bijna altijd vanaf 10 min.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Friend
  • Friend's Profielfoto
19 juni 2014 11:07 #1045 door Charles

Linkerbaan schreef : kortste analyse die ik kan maken is als volgt:

zowel aex als dax als amerikaanse beurzen staan behoorlijk overbought, neg divergentie enz enz enz
maar ik heb het idee dat de toppenlijn 2000-2007 wat aex betreft nu teveel trekt om een serieuze down te verwachten voordat we daar zijn.
Dax bollinger knijpt samen
Vix ook weer helemaal onderin
aex gaat weer naar bovenkant LT trendkanaal (precies op kruising toppenlijn 2000-2007)
volume is laag.....
afgelopen weken mooi voorbeeld dat indicators ook maar indicators zijn en de uitzonderingen en divergentie onbeperkt door kunnen lijken te gaan. Als de beurs stijgt gaan de indicators er gewoon weer achteraan. Geen garanties

met m'n 1 minuut indicators lukt het telkens mijn dagtargets te halen.



al die indicatoren kunnen op de vuilnishoop. hebben nog nooit gewerkt.
ik zie op diverse forums mensen roepen dat alles overbought staat vix laag en dat dat allemaal tekenen zin van een correctie.
nou ik heb nieuws die komt niet

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
19 juni 2014 10:57 #1044 door Linkerbaan
kortste analyse die ik kan maken is als volgt:

zowel aex als dax als amerikaanse beurzen staan behoorlijk overbought, neg divergentie enz enz enz
maar ik heb het idee dat de toppenlijn 2000-2007 wat aex betreft nu teveel trekt om een serieuze down te verwachten voordat we daar zijn.
Dax bollinger knijpt samen
Vix ook weer helemaal onderin
aex gaat weer naar bovenkant LT trendkanaal (precies op kruising toppenlijn 2000-2007)
volume is laag.....
afgelopen weken mooi voorbeeld dat indicators ook maar indicators zijn en de uitzonderingen en divergentie onbeperkt door kunnen lijken te gaan. Als de beurs stijgt gaan de indicators er gewoon weer achteraan. Geen garanties

met m'n 1 minuut indicators lukt het telkens mijn dagtargets te halen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
19 juni 2014 10:54 #1043 door Friend

ArnoB schreef : De beweging voor vandaag hebben we ook weer gehad :-/


Moeten we in ieder geval het gapje tot 416,8 dan niet sluiten?
Beleggers hebben liever zo net voor expiratie geen scheve posities of verrassingen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Friend
  • Friend's Profielfoto
19 juni 2014 10:42 #1042 door ArnoB
De beweging voor vandaag hebben we ook weer gehad :-/

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
19 juni 2014 10:21 #1041 door Charles

Mr_Bullbear schreef :

Charles schreef :

Mr_Bullbear schreef : Heb je gelijk in, had 5% over 6,5 miljoen moeten nemen als opbrengst. Maar goed je risico is wel dat naar de boekwaarde gaat. Ik zou zo'n aandeel zelf niet kopen. 5% rendement is leuk, maar koersrisico is erg hoog.


is het koersrisico hoog? tov wat?


Tov de boekwaarde van van 4,90 per aandeel. je betaalt nu 32,40. Krijg je 5% rendement. Ik vind het niet aantrekkelijk, ze gaan absoluut last krijgen van de LIDL's en de prijsdruk op a-merken bij b.v. de AH. Wereldwijde speler natuurlijk, vind het toch een kwetsbaar aandeel. Zolang er nog mensen zijn die meer willen betalen gaan we uiteraard vrolijk door met stijgen.



unilever is een wereldwijde speler met ijzersterke a merken. in heel veel opkomende economien willen mensen zich associeren met a merken.
lidl is geen enkel probleem. overigens maakt uni ook veel van de zgn huismerken

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
19 juni 2014 10:14 - 19 juni 2014 10:17 #1040 door C49
Rebound trade
Long USDCAD @ 1.0817
( Countertrend! )
Laatst bewerkt: 19 juni 2014 10:17 door C49.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • C49
  • C49's Profielfoto
19 juni 2014 10:06 #1039 door Mr_Bullbear

Charles schreef :

Mr_Bullbear schreef : Heb je gelijk in, had 5% over 6,5 miljoen moeten nemen als opbrengst. Maar goed je risico is wel dat naar de boekwaarde gaat. Ik zou zo'n aandeel zelf niet kopen. 5% rendement is leuk, maar koersrisico is erg hoog.


is het koersrisico hoog? tov wat?


Tov de boekwaarde van van 4,90 per aandeel. je betaalt nu 32,40. Krijg je 5% rendement. Ik vind het niet aantrekkelijk, ze gaan absoluut last krijgen van de LIDL's en de prijsdruk op a-merken bij b.v. de AH. Wereldwijde speler natuurlijk, vind het toch een kwetsbaar aandeel. Zolang er nog mensen zijn die meer willen betalen gaan we uiteraard vrolijk door met stijgen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Mr_Bullbear
  • Mr_Bullbear's Profielfoto
19 juni 2014 09:52 #1038 door Charles

Mr_Bullbear schreef : Heb je gelijk in, had 5% over 6,5 miljoen moeten nemen als opbrengst. Maar goed je risico is wel dat naar de boekwaarde gaat. Ik zou zo'n aandeel zelf niet kopen. 5% rendement is leuk, maar koersrisico is erg hoog.


is het koersrisico hoog? tov wat?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
19 juni 2014 09:49 #1037 door Mr_Bullbear
Heb je gelijk in, had 5% over 6,5 miljoen moeten nemen als opbrengst. Maar goed je risico is wel dat naar de boekwaarde gaat. Ik zou zo'n aandeel zelf niet kopen. 5% rendement is leuk, maar koersrisico is erg hoog.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Mr_Bullbear
  • Mr_Bullbear's Profielfoto
19 juni 2014 09:35 - 19 juni 2014 09:43 #1036 door Charles

Mr_Bullbear schreef : Kijk naar unilever, wordt 6,5 * de boekwaarde betaalt, maken winst van 5% per jaar. Dus ik betaal 6,5 miljoen voor een bedrijf wat 1 miljoen waard is, ik krijg 5% = 50000 aan inkomsten en betaal 3% over 6,5 miljoen = 200000 aan rente met het risico dat het aandeel terug gaat naar de boekwaarde. Het kost dus meer dan het oplevert met een hoog risico, de waanzin ten top, het is alleen de vraag wanneer het gaat stoppen, er is blijkbaar geld genoeg.


of je bekijkt het zo:

je hebt 6,5 milj. en zet het op de bank. krijg je 1% is 65.000

je hebt 6,5 milj. koopt unilever krijgt 5% is 320.000 en geen 50000

koopje zou ik zeggen
Laatst bewerkt: 19 juni 2014 09:43 door Charles.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
19 juni 2014 09:30 #1035 door C49

Mr_Bullbear schreef : Kijk naar unilever, wordt 6,5 * de boekwaarde betaalt, maken winst van 5% per jaar. Dus ik betaal 6,5 miljoen voor een bedrijf wat 1 miljoen waard is, ik krijg 5% = 50000 aan inkomsten en betaal 3% over 6,5 miljoen = 200000 aan rente met het risico dat het aandeel terug gaat naar de boekwaarde. Het kost dus meer dan het oplevert met een hoog risico, de waanzin ten top, het is alleen de vraag wanneer het gaat stoppen, er is blijkbaar geld genoeg.

Unilever voor 6.5 miljoen ?? ik denk dat het dan heel snel overgenomen wordt.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • C49
  • C49's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.389 seconden