Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

26 aug 2014 16:34 #2812 door Bakstenen

Linkerbaan schreef : vanochtend nog een bericht over de toenemende vrees voor een derde recessie .... :S O:)

heeft de beurs geen last van !!

De rijken worden rijker :woohoo:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
26 aug 2014 16:23 #2811 door Linkerbaan
vanochtend nog een bericht over de toenemende vrees voor een derde recessie .... :S O:)

heeft de beurs geen last van !!

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
26 aug 2014 16:14 #2810 door Bakstenen

Partimetrader schreef :

Bakstenen schreef : Ik ben net short gegaan op de AEX RSI hoog maar moet misschien bijkopen op 413,maar laat ik het maar weer eens proberen op de AEX,let wel we zitten in een bulmarkt dus verwacht ik niet dat we afstorten


Voorlopig ziet deze nog maar een weg en dat is omhoog. Had nog even verwacht na vieren dat de boel wat zou gaan corrigeren, maar daar is op het moment van dit schrijven nog totaal geen sprake van?

Is ook voor een kleine terug gang, RSI op FDAX ook boven de 70 ,alles kan maar zoals ik trade ga ik niet long hier en probeer dan short te gaan ,nadeel is dat de DOW nog geen nieuw all time high heeft neer gezet dus die moet nog even

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
26 aug 2014 16:12 #2809 door Partimetrader

Bakstenen schreef : Ik ben net short gegaan op de AEX RSI hoog maar moet misschien bijkopen op 413,maar laat ik het maar weer eens proberen op de AEX,let wel we zitten in een bulmarkt dus verwacht ik niet dat we afstorten


Voorlopig ziet deze nog maar een weg en dat is omhoog. Had nog even verwacht na vieren dat de boel wat zou gaan corrigeren, maar daar is op het moment van dit schrijven nog totaal geen sprake van?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Partimetrader
  • Partimetrader's Profielfoto
26 aug 2014 16:04 #2808 door Bakstenen
Ik ben net short gegaan op de AEX RSI hoog maar moet misschien bijkopen op 413,maar laat ik het maar weer eens proberen op de AEX,let wel we zitten in een bulmarkt dus verwacht ik niet dat we afstorten

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
26 aug 2014 15:45 #2807 door Bakstenen

Partimetrader schreef :

Bakstenen schreef : Als de AEX vandaag boven de 411,35 sluit dan is de kans groot dat we naar de 420 gaan ,maar eerst ligt er nog de 78,6 Fibo
maar om nu op de rijdende kar te springen is wat anders ,zelf doe ik niet veel op de AEX


Als je ziet met het gemak waarmee de aex stijgt is dat zeker een optie? Ik kijk nergens meer van op.

Op uurbasis staat de RSI al op 75 dus verder stijgen zie ik niet zo zitten of we gaan zijwaarts ,uit het verleden ging de FTI niet meer als 4 punten omhoog ,volgende weerstanden zijn 411,7-413 en 415

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
26 aug 2014 15:41 #2806 door GreedAndFear.eu
Het is natuurlijk sowieso een zeer extreem voorbeeld, want wie gaat er nou long only in een bear market? Wat ik maar wilde laten zien was dat zelfs onder die omstandigheden je heel goed stand houdt.

C49 schreef : Je moet wel elke dag dit volgen . Als je in jouw lijst de 2 grootste winsten eruit haalt ( je zult zien dat op dat moment je net weg was of je had een internet of Compu storring) het systeem dan over die periode met verlies zit.
Dus die 2 dagen maken of breken je systeem

GreedAndFear.eu schreef :

Bakstenen schreef : We gaan meet up door alle tijden heen, maar hoe diepe zakken heb je, ik heb eens een strategie gebacktest met 3 x de DAX kopen en gelijk inleggen met verkoop 3 punten verder,tot zolang ik data had meen 4 jaar had ik altijd winst alleen je zit soms met 1 positie die 200 punten tegen je gaat ,en met backtesten heb je geen emotie ,als er ineens zoals met de Krim komt ga je dan ook in de markt? bijna elk mens zou nee zeggen


Vandaar ook dat ik het cumulatieve resultaat erbij heb genomen, en zelfs in die wilde tijd van begin 2009 valt de draw down nog heel erg mee. Maar het is ook niet erg als je een tijdje niet in de markt zit uiteraard (per definitie niet schadelijk). Tegen je systeem in handelen wordt pas schadelijk.

Maar het vraagt soms wel discipline van de trader om aan het systeem vast te houden. Anders zou het ook te makkelijk zijn ;-)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
26 aug 2014 15:39 #2805 door Partimetrader

Bakstenen schreef : Als de AEX vandaag boven de 411,35 sluit dan is de kans groot dat we naar de 420 gaan ,maar eerst ligt er nog de 78,6 Fibo
maar om nu op de rijdende kar te springen is wat anders ,zelf doe ik niet veel op de AEX


Als je ziet met het gemak waarmee de aex stijgt is dat zeker een optie? Ik kijk nergens meer van op.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Partimetrader
  • Partimetrader's Profielfoto
26 aug 2014 15:36 #2804 door Bakstenen
Als de AEX vandaag boven de 411,35 sluit dan is de kans groot dat we naar de 420 gaan ,maar eerst ligt er nog de 78,6 Fibo
maar om nu op de rijdende kar te springen is wat anders ,zelf doe ik niet veel op de AEX

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
26 aug 2014 15:33 #2803 door C49
Je moet wel elke dag dit volgen . Als je in jouw lijst de 2 grootste winsten eruit haalt ( je zult zien dat op dat moment je net weg was of je had een internet of Compu storring) het systeem dan over die periode met verlies zit.
Dus die 2 dagen maken of breken je systeem

GreedAndFear.eu schreef :

Bakstenen schreef : We gaan meet up door alle tijden heen, maar hoe diepe zakken heb je, ik heb eens een strategie gebacktest met 3 x de DAX kopen en gelijk inleggen met verkoop 3 punten verder,tot zolang ik data had meen 4 jaar had ik altijd winst alleen je zit soms met 1 positie die 200 punten tegen je gaat ,en met backtesten heb je geen emotie ,als er ineens zoals met de Krim komt ga je dan ook in de markt? bijna elk mens zou nee zeggen


Vandaar ook dat ik het cumulatieve resultaat erbij heb genomen, en zelfs in die wilde tijd van begin 2009 valt de draw down nog heel erg mee. Maar het is ook niet erg als je een tijdje niet in de markt zit uiteraard (per definitie niet schadelijk). Tegen je systeem in handelen wordt pas schadelijk.

Maar het vraagt soms wel discipline van de trader om aan het systeem vast te houden. Anders zou het ook te makkelijk zijn ;-)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • C49
  • C49's Profielfoto
26 aug 2014 15:27 #2802 door Bakstenen

GreedAndFear.eu schreef :

Bakstenen schreef : We gaan meet up door alle tijden heen, maar hoe diepe zakken heb je, ik heb eens een strategie gebacktest met 3 x de DAX kopen en gelijk inleggen met verkoop 3 punten verder,tot zolang ik data had meen 4 jaar had ik altijd winst alleen je zit soms met 1 positie die 200 punten tegen je gaat ,en met backtesten heb je geen emotie ,als er ineens zoals met de Krim komt ga je dan ook in de markt? bijna elk mens zou nee zeggen


Vandaar ook dat ik het cumulatieve resultaat erbij heb genomen, en zelfs in die wilde tijd van begin 2009 valt de draw down nog heel erg mee. Maar het is ook niet erg als je een tijdje niet in de markt zit uiteraard (per definitie niet schadelijk). Tegen je systeem in handelen wordt pas schadelijk.

Maar het vraagt soms wel discipline van de trader om aan het systeem vast te houden. Anders zou het ook te makkelijk zijn ;-)

Dat is het ergste van alle strategieen de persoon die tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel zit :whistle:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
26 aug 2014 15:26 #2801 door Fred
Heb je het wel eens geprobeerd met goud? Lijkt me er nog geschikter voor.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Fred
  • Fred's Profielfoto
26 aug 2014 14:58 #2800 door GreedAndFear.eu

Bakstenen schreef : We gaan meet up door alle tijden heen, maar hoe diepe zakken heb je, ik heb eens een strategie gebacktest met 3 x de DAX kopen en gelijk inleggen met verkoop 3 punten verder,tot zolang ik data had meen 4 jaar had ik altijd winst alleen je zit soms met 1 positie die 200 punten tegen je gaat ,en met backtesten heb je geen emotie ,als er ineens zoals met de Krim komt ga je dan ook in de markt? bijna elk mens zou nee zeggen


Vandaar ook dat ik het cumulatieve resultaat erbij heb genomen, en zelfs in die wilde tijd van begin 2009 valt de draw down nog heel erg mee. Maar het is ook niet erg als je een tijdje niet in de markt zit uiteraard (per definitie niet schadelijk). Tegen je systeem in handelen wordt pas schadelijk.

Maar het vraagt soms wel discipline van de trader om aan het systeem vast te houden. Anders zou het ook te makkelijk zijn ;-)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
26 aug 2014 14:55 #2799 door Bakstenen
We gaan meet up door alle tijden heen, maar hoe diepe zakken heb je, ik heb eens een strategie gebacktest met 3 x de DAX kopen en gelijk inleggen met verkoop 3 punten verder,tot zolang ik data had meen 4 jaar had ik altijd winst alleen je zit soms met 1 positie die 200 punten tegen je gaat ,en met backtesten heb je geen emotie ,als er ineens zoals met de Krim komt ga je dan ook in de markt? bijna elk mens zou nee zeggen

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
26 aug 2014 14:47 - 26 aug 2014 14:48 #2798 door C49
Voornamelijk door aircraftdemand ,Core durable goods , zelfs negatief.
Dus take your pick , het kan weer alle kanten op.

C49 schreef : WOW
Durable goods orders PLUS 22.6 % verwacht was 7,8%

Laatst bewerkt: 26 aug 2014 14:48 door C49.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • C49
  • C49's Profielfoto
26 aug 2014 14:44 #2797 door Fred
Wordt de uitbraak alsnog een false of niet? Zou me niet verbazen als het dat wordt.... :oops:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Fred
  • Fred's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.514 seconden