Day Trading
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- ArnoB
-
- zit heel dicht tegen toppenlijn, voor vandaag op 2043,5 ongeveer (dow had overigens maling aan deze vergelijkbare toppenlijn)
- als SP500 die waarde haalt en dan zakt door 2042... en dan niet meer terug door de steunlijn
dan zou er aan de voorwaarde afgerond uptrendkanaal voldaan zijn
Bijzonder klein speelveld dus
En omdat het de gewone SP500 grafiek betreft, zal dit alles pas vorm gaan krijgen na opening Wall Street
volgens mij staan de SP futs momenteel in die buurt, dus kan misschien ontknoping volgen vanmiddag
Op aex heb ik tegengesteld 15 min fti en 15 min aex indicators wat per saldo op weinig beweging duidt
misschien even scalpen nu en dan pas 'smiddags weer kijken

- ArnoB
-
GreedAndFear.eu schreef :
gretsch schreef : kan allemaal wel waar zijn, maar voorlopig zie ik op mijn chart lagere toppen en lagere bodem's.
zolang dit duurt ben ik nog niet echt bullisch ingesteld.
maar ieder zijn visie uiteraard
Het hangt er vanaf welke index en welk timeframe, maar als ik op de daggrafiek van de sp500 kijk zie ik dat niet in elk geval. Verder, de vorige high van september is naar boven doorbroken, en dit geldt ook zeker voor een aantal andere grote us indices. Dat is voor mij het grote plaatje en zou dus een bullish positie gemiddeld de voorkeur geven.
Ik zie het ook zo, de SP500 dag heeft geen toppatroon
gretsch schreef : kan allemaal wel waar zijn, maar voorlopig zie ik op mijn chart lagere toppen en lagere bodem's.
Het hangt er vanaf welke index en welk timeframe, maar als ik op de daggrafiek van de sp500 kijk zie ik dat niet in elk geval. Verder, de vorige high van september is naar boven doorbroken, en dit geldt ook zeker voor een aantal andere grote us indices. Dat is voor mij het grote plaatje en zou dus een bullish positie gemiddeld de voorkeur geven.
JFIgretsch schreef : net zoiets als de maan cyclus maar dan anders, mercury dus i.p.v de maan
ArnoB schreef :
Wat is een Mercury draaidatum, ken wel die van Bradley.gretsch schreef : in mijn beleving:
gewoon short trade's naar de volgende (mercury) draaidatum.
bradleysiderograph.com/wp-content/upload...-2014-Turn-Dates.pdf
Blijkbaar hebben ze wel wat gemeen

- ArnoB
-
in tradestation kun je zo Gann Fan lijnen plaatsen als je wilt, maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen.Linkerbaan schreef :
gretsch schreef : @linkerbaan
niet zo moeilijk toch?
zie plaatje, 1e doel is al bijna gehaald
Bijlage niet gevonden
ja maar heb geen fanlijnen
overigens is de steunlijn eraan en daar gaat t mij vooral om
- gretsch
-
- gretsch
-
ArnoB schreef :
Ik verwacht binnenkort (binnen enkele weken tot dagen) versnelling van dag tot dag, maar goed ik kan er totaal naast zitten. Tijd zal het lerengretsch schreef : koers kan ongeveer 6.10 punten per uur zakken( over een langere termijn), dus de 7800 zal dan nog een eeuwigheid duren haha, ik heb het niet uitgerekend, maar de kerstdagen hebben we dan wel weer gehad lijkt mij.
Versnelling welke kant op?

Zoals al eens eerder gemeld ben je met een dagelijkse long-only en strakke stop loss eigenlijk heel goed af. Alleen in extreme crash periodes lijdt je verlies, maar die houden nooit lang aan. In de meest recente correctie ben ik bv een aantal keer snel uitgestopt op mijn long positie, maar de positie die vlak na de bodem werd ingenomen dus niet, en die heeft de kleine verliezen meervoudig gecompenseerd (en loopt nog steeds).
Ik verwacht binnenkort (binnen enkele weken tot dagen) versnelling van dag tot dag, maar goed ik kan er totaal naast zitten. Tijd zal het lerengretsch schreef : koers kan ongeveer 6.10 punten per uur zakken( over een langere termijn), dus de 7800 zal dan nog een eeuwigheid duren haha, ik heb het niet uitgerekend, maar de kerstdagen hebben we dan wel weer gehad lijkt mij.

- ArnoB
-
- gretsch
-
Is inderdaad ver vooruitgretsch schreef : Een dagslot onder de 8900 geeft voor mij direct weer de 8100 als doel, maar dit keer een tussendoel. Daarna direct de 7800.
dat zou heel goed kunnen Arno, zover kijk ik meestal niet vooruit, hooguit 14 dagen en dan zie ik dan wel weer.
eerst maar eens naar de 8920

- ArnoB
-
dat zou heel goed kunnen Arno, zover kijk ik meestal niet vooruit, hooguit 14 dagen en dan zie ik dan wel weer.
eerst maar eens naar de 8920
- gretsch
-
Een dagslot onder de 8900 geeft voor mij direct weer de 8100 als doel, maar dit keer een tussendoel. Daarna direct de 7800.gretsch schreef : allmost there, volgende doel is de volgende lijn ( goed voor 275 punten) vanaf nu.
de eerste lijn was 100 punten profit.
Bijlage niet gevonden
- ArnoB
-
de eerste lijn was 100 punten profit.
Bijlage niet gevonden
- gretsch
-
- ArnoB
-