Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

13 nov 2014 11:56 #5931 door ArnoB
De DAX 9310 lijkt voor alsnog een mooie weerstand te gaan worden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
13 nov 2014 10:17 - 13 nov 2014 10:24 #5930 door Linkerbaan
er is trouwens wel een mogelijkheid dat de SP500 (cash) vandaag nog zou toppen
- zit heel dicht tegen toppenlijn, voor vandaag op 2043,5 ongeveer (dow had overigens maling aan deze vergelijkbare toppenlijn)
- als SP500 die waarde haalt en dan zakt door 2042... en dan niet meer terug door de steunlijn
dan zou er aan de voorwaarde afgerond uptrendkanaal voldaan zijn
Bijzonder klein speelveld dus
En omdat het de gewone SP500 grafiek betreft, zal dit alles pas vorm gaan krijgen na opening Wall Street

volgens mij staan de SP futs momenteel in die buurt, dus kan misschien ontknoping volgen vanmiddag

Op aex heb ik tegengesteld 15 min fti en 15 min aex indicators wat per saldo op weinig beweging duidt

misschien even scalpen nu en dan pas 'smiddags weer kijken
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 13 nov 2014 10:24 door Linkerbaan.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
13 nov 2014 09:41 #5929 door ArnoB
DAX vandaag onderweg naar de 9340 / 9350 om een nieuwe top te maken O:)

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
13 nov 2014 09:31 #5928 door Linkerbaan

GreedAndFear.eu schreef :

gretsch schreef : kan allemaal wel waar zijn, maar voorlopig zie ik op mijn chart lagere toppen en lagere bodem's.
zolang dit duurt ben ik nog niet echt bullisch ingesteld.
maar ieder zijn visie uiteraard

Het hangt er vanaf welke index en welk timeframe, maar als ik op de daggrafiek van de sp500 kijk zie ik dat niet in elk geval. Verder, de vorige high van september is naar boven doorbroken, en dit geldt ook zeker voor een aantal andere grote us indices. Dat is voor mij het grote plaatje en zou dus een bullish positie gemiddeld de voorkeur geven.

Ik zie het ook zo, de SP500 dag heeft geen toppatroon

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
13 nov 2014 09:16 - 13 nov 2014 09:28 #5927 door GreedAndFear.eu

gretsch schreef : kan allemaal wel waar zijn, maar voorlopig zie ik op mijn chart lagere toppen en lagere bodem's.

Het hangt er vanaf welke index en welk timeframe, maar als ik op de daggrafiek van de sp500 kijk zie ik dat niet in elk geval. Verder, de vorige high van september is naar boven doorbroken, en dit geldt ook zeker voor een aantal andere grote us indices. Dat is voor mij het grote plaatje en zou dus een bullish positie gemiddeld de voorkeur geven.
Laatst bewerkt: 13 nov 2014 09:28 door GreedAndFear.eu.

• GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
13 nov 2014 00:13 #5926 door ArnoB

gretsch schreef : net zoiets als de maan cyclus maar dan anders, mercury dus i.p.v de maan

ArnoB schreef :

gretsch schreef : in mijn beleving:
gewoon short trade's naar de volgende (mercury) draaidatum.

Wat is een Mercury draaidatum, ken wel die van Bradley.

JFI
bradleysiderograph.com/wp-content/upload...-2014-Turn-Dates.pdf

Blijkbaar hebben ze wel wat gemeen :cheer:

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
12 nov 2014 23:45 #5925 door gretsch

Linkerbaan schreef :

gretsch schreef : @linkerbaan
niet zo moeilijk toch?
zie plaatje, 1e doel is al bijna gehaald

Bijlage niet gevonden

ja maar heb geen fanlijnen ;-)
overigens is de steunlijn eraan en daar gaat t mij vooral om

in tradestation kun je zo Gann Fan lijnen plaatsen als je wilt, maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
12 nov 2014 23:42 #5924 door gretsch
kan allemaal wel waar zijn, maar voorlopig zie ik op mijn chart lagere toppen en lagere bodem's.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
12 nov 2014 22:15 #5923 door GreedAndFear.eu

ArnoB schreef :

gretsch schreef : koers kan ongeveer 6.10 punten per uur zakken( over een langere termijn), dus de 7800 zal dan nog een eeuwigheid duren haha, ik heb het niet uitgerekend, maar de kerstdagen hebben we dan wel weer gehad lijkt mij.

Ik verwacht binnenkort (binnen enkele weken tot dagen) versnelling van dag tot dag, maar goed ik kan er totaal naast zitten. Tijd zal het leren :ohmy:

Versnelling welke kant op? ;-) In een sterke bull market is een paar dagen zijwaarts al 'een correctie'. Ik neig daarom eerder naar het bullish scenario. Er moet wel heel veel veranderen willen we in een bear market geraken, tot die tijd zijn correcties koop momenten. De all time highs die we nu met enige regelmaat zien, zijn op zich ook geen reden bang te zijn voor een correctie.

Zoals al eens eerder gemeld ben je met een dagelijkse long-only en strakke stop loss eigenlijk heel goed af. Alleen in extreme crash periodes lijdt je verlies, maar die houden nooit lang aan. In de meest recente correctie ben ik bv een aantal keer snel uitgestopt op mijn long positie, maar de positie die vlak na de bodem werd ingenomen dus niet, en die heeft de kleine verliezen meervoudig gecompenseerd (en loopt nog steeds).

• GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
12 nov 2014 20:43 #5922 door ArnoB

gretsch schreef : koers kan ongeveer 6.10 punten per uur zakken( over een langere termijn), dus de 7800 zal dan nog een eeuwigheid duren haha, ik heb het niet uitgerekend, maar de kerstdagen hebben we dan wel weer gehad lijkt mij.

Ik verwacht binnenkort (binnen enkele weken tot dagen) versnelling van dag tot dag, maar goed ik kan er totaal naast zitten. Tijd zal het leren :ohmy:

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
12 nov 2014 17:35 #5921 door gretsch
koers kan ongeveer 6.10 punten per uur zakken( over een langere termijn), dus de 7800 zal dan nog een eeuwigheid duren haha, ik heb het niet uitgerekend, maar de kerstdagen hebben we dan wel weer gehad lijkt mij.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
12 nov 2014 17:24 #5920 door ArnoB

gretsch schreef : Een dagslot onder de 8900 geeft voor mij direct weer de 8100 als doel, maar dit keer een tussendoel. Daarna direct de 7800.

dat zou heel goed kunnen Arno, zover kijk ik meestal niet vooruit, hooguit 14 dagen en dan zie ik dan wel weer.
eerst maar eens naar de 8920

Is inderdaad ver vooruit O:)

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
12 nov 2014 17:13 #5919 door gretsch
Een dagslot onder de 8900 geeft voor mij direct weer de 8100 als doel, maar dit keer een tussendoel. Daarna direct de 7800.

dat zou heel goed kunnen Arno, zover kijk ik meestal niet vooruit, hooguit 14 dagen en dan zie ik dan wel weer.
eerst maar eens naar de 8920

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
12 nov 2014 17:03 - 12 nov 2014 17:05 #5918 door ArnoB

gretsch schreef : allmost there, volgende doel is de volgende lijn ( goed voor 275 punten) vanaf nu.
de eerste lijn was 100 punten profit.

Bijlage niet gevonden

Een dagslot onder de 8900 geeft voor mij direct weer de 8100 als doel, maar dit keer een tussendoel. Daarna direct de 7800.
Laatst bewerkt: 12 nov 2014 17:05 door ArnoB.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
12 nov 2014 16:51 #5917 door gretsch
allmost there, volgende doel is de volgende lijn ( goed voor 275 punten) vanaf nu.
de eerste lijn was 100 punten profit.

Bijlage niet gevonden

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
12 nov 2014 16:35 #5916 door ArnoB

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.710 seconden