Day Trading
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- ArnoB
-
Van onze redacteur
Vandaag, 13:15
Update: vandaag, 13:43
Steeds meer beleggen positioneren zich voor dalende koersen van Amerikaanse aandelen, nu de Federal Reserve mogelijk de rente gaat verhogen. De gemiddelde shortpositie in S&P 500-fondsen is voor het eerst in drie jaar boven de 2,5% uitgekomen, zo meldt de Financial Times op basis van cijfers van Markit.
Renteverhoging
Volgens Markit is de gemiddelde shortpositie inmiddels opgelopen tot 2,85%, het hoogste niveau sinds september 2011. Na jaren van ruim monetair beleid in de VS en Europa, waarbij aandelenbeurzen bleven stijgen, positioneren steeds meer beleggers zich voor dalende koersen. Woensdag en donderdag houdt het Amerikaanse stelsel van centrale banken zijn beleidsvergadering. Ditmaal is er voor het eerst in tijden een kans dat de Fed zal besluiten tot het verhogen van de rente. Zo'n renteverhoging is doorgaans negatief voor aandelen.
Beleggers die short gaan, speculeren op een koersdaling van een aandeel door dat aandeel van iemand anders te lenen en het geleende aandeel vervolgens te verkopen, in de hoop het aandeel later tegen een lagere prijs te kunnen terugkopen.
Olieprijs
Volgens Markit was er de afgelopen jaren sprake van relatief kleine shortposities in Amerikaanse aandelen. Die trend keerde met de dalende olieprijs, toen beleggers oliebedrijven gingen 'shorten'. Inmiddels heeft dat zich uitgebreid over de volle breedte van de Amerikaanse markt.
Poppenfabrikant Mattel behoort tot de meest geshorte aandelen. 18% van de uitstaande aandelen staan gepositioneerd voor een koersdaling.
Ohh ik ben dus niet de enige met die uitdagingenSunshine schreef : goedenmorgen , alles wat ik als mogelijk scenario dacht is natuurlijk niet gebeurt de afgelopen tijd zoals gewoonlijk.

- ArnoB
-

- Sunshine
-
- ArnoB
-
Eerst werkte ik bijna volledig met trendkanalen, lijntjes trekken en patroonherkenning.
Daar zaten me teveel uitzonderingen bij.
Tegenwoordig meer Dual MA (trending), met 1 oscillerende indicator (trading) en candles (trending & trading), steun/weerstand
Als ik over de afgelopen 7 jaar kijken dan merk ik wel dat de markt aan het veranderen is, en dat m'n handelsysteem mee is gaan veranderen.
- Sunshine
-
Of alleen maar winstdeals in 1 week.
Ik sta nog op 100% sinds terugkomst vakantie bijna 4 weken geleden.
Gewoon geduld en op de goede kansen wachten en het is best vaak voorgekomen dat ik eerst op ongerealiseerd verlies sta, maar
dan ff wachten of bijkopen.
Wat nog beter moet is ritten beter uitzitten.....
-
-
Sunshine schreef : laffe dealtjes of niet ,100% hitratio is hoog is mij nog nooit gelukt.
proficat
proficat

- Sunshine
-
eigenlijk meer inzetten bij stille markten.
Alhoewel de aex 5 punten down en weer 7 punten up is geweest al

-
-
Sunshine schreef :
Linkerbaan schreef : @Sunshine
dit is een markt waarbij je op top en bodemcandles moet handelen en/of een KT osclilerende indicator
hitratio vandaag is tot nu toe 50%, en maar 92 euro verdient lijkt nergens op!!
welke time frame werk je op?
Linkerbaan schreef : @Sunshine
dit is een markt waarbij je op top en bodemcandles moet handelen en/of een KT osclilerende indicator
hitratio vandaag is tot nu toe 50%, en maar 92 euro verdient lijkt nergens op!!

welke time frame werk je op?
- Sunshine
-
Zie plaat:
de driehoek duwt telkens de onderste zijde naar beneden (bij valse doorbraak verleggen van de steunlijn).
De steunlijn komt daardoor steeds vlakker te liggen wat de basis kan zijn voor een valluik-situatie.
Er is een rechte bovenzijde, en meestal uitbraak naar boven.
Zou het niet mooi zijn als donderdag we een schijnbeweging naar boven maken om vervolgens door het valluik te donderen?
ik denk dat ik wel de enige zal zijn die er last van heeft. maar goed als alles stroef loopt is het wel eens een teken dat er iets gaat gebeuren.
- Sunshine
-