Day Trading
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Bakstenen
-
LB dat bedoel ik ook niet maar het verbaast mij dat alleen een buitenlandse onderneming is aangepakt,dat de rest ook sjoemelt ben ik met je eensLinkerbaan schreef : Hoi Bakstenen
ik begrijp je punt niet helemaal?
Ik denk dat bijna alle autofabrikanten aan het rotzooien zijn.
VW is nu de eerste, er viel de officials waarschijnlijk iets op of een insider heeft de boel verraden of er was een steekproef zoals bij apk
- Bakstenen
-
ik begrijp je punt niet helemaal?
Ik denk dat bijna alle autofabrikanten aan het rotzooien zijn.
VW is nu de eerste, er viel de officials waarschijnlijk iets op of een insider heeft de boel verraden of er was een steekproef zoals bij apk

als ik nu kijk naar het VW schandaal bekruipt mij een gevoel dat er ergens iets niet klopt ten eerste moet er iemand opdracht hebben gegeven om die software te maken maar wie geeft die opdracht dan en gaat dat in het diepste geheim er moeten een paar mensen er van geweten hebben en meest lekt er iemand dan wel of vraagt losgeld of zo iets,en waarom gaat de Amerikaanse overheid ineens auto,s testen ik hoor niets van de Amerikaanse auto,s zelf en die rijden meest in grote 4 x 4 wagens
- Bakstenen
-
ik heb wel een soort minor bradley draaidag in de agenda voor vandaag

- ArnoB
-
Is nog met geen tank beweging in te krijgen ,stilte voorde storm? ga ze maar sluiten kleine winst maar is winst.Bakstenen schreef : ES is van de high niet meer als 2% gezakt FDAS al mee als 4% hen voor de gok FDAX en DOW long gekocht met ongeveer 120 punten stop is een turbo
- Bakstenen
-
- Bakstenen
-
Van onze redacteur
Vandaag, 16:44
Update: vandaag, 17:02
De Amerikaanse toezichthouder op de financiƫle markten stemt vandaag over nieuwe regels die problemen met beleggingsfondsen in tijden van marktturbulentie moeten voorkomen. Volgens de Wall Street Journal wil de Securities and Exchange Commission (SEC) verhinderen dat fondsen in de knoop komen met het verkopen van hun bezittingen op het moment dat veel beleggers tegelijk hun geld terugtrekken.
Liquiditeitsrisico
De SEC zou dinsdag stemmen over een set regels die het zogenoemde liquiditeitsrisico moeten indammen. De vrees bestaat dat beleggers in beleggingsfondsen en etf's (ook wel indextrackers genoemd) op het moment dat er paniek op de markten ontstaat, en masse hun geld terugtrekken uit de fondsen.
Om aan die uitstroom te voldoen, zullen de fondsen dan een deel van hun effectenportefeuille moeten verkopen. Maar dat is sinds de financiƫle crisis niet gemakkelijk meer. Banken waren traditioneel op zulke momenten de tegenpartij van de fondsen, maar zij mogen door nieuwe regelgeving niet meer voor eigen rekening handelen. Daardoor is de liquiditeit afgenomen.
Dit liquiditeitsrisico wordt bovendien steeds prangender omdat beleggen via beleggingsfondsen en met name indextrackers snel aan populariteit wint. Daarbij wordt steeds meer vermogen geconcentreerd bij een relatief klein aantal hele grote vermogensbeheerders als BlackRock, Fidelity en Vanguard. Eerder dit jaar waarschuwde onder meer het Internationaal Monetair Fonds al voor dit liquiditeitsrisico.
Drie maatregels
De SEC was dinsdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar, maar volgens de WSJ zal de Amerikaanse beurswaakhond zich op drie voorstellen richten. Allereerst wil het beleggingsfondsen verplichten een liquiditeitsbeleid op schrift te stellen, waarin staat hoe ze waken over de verkoopbaarheid van de portefeuille.
De tweede maatregel zou een modernisering zijn van een oude SEC-regel die bepaalt hoeveel illiquide effecten (effecten die weinig worden verhandeld en dus niet gemakkelijk direct te zijn verkopen) een eenvoudig beleggingsfonds in zijn portefeuille mag hebben. Op dit moment is dat 15%, maar volgens de WSJ zitten diverse grote obligatiefondsen boven dat percentage.
Daarnaast zou de SEC de termijn willen verkorten waarin fondsen aan de uitstroom van beheerd vermogen moeten voldoen. Nu moeten beleggers binnen zeven dagen hun geld terugkrijgen als ze besluiten uit een fonds te stappen, maar de SEC zou die termijn naar drie dagen willen brengen.
Toeslag voor terugtrekken
Daarbij zouden de fondsen een toeslag mogen vragen aan beleggers die hun geld terugtrekken in tijden van hoge volatiliteit. Een dergelijke regel bestaat in de VS al voor geldmarktfondsen.
Als de toezichthouder dinsdag met de voorstellen instemt, komt er eerst een publieke consultatieronde. Daarna is er een tweede stemming nodig om de regels daadwerkelijk in te laten gaan.
- Bakstenen
-

- ArnoB
-
- ArnoB
-
Bakstenen schreef :
En er weer uit vertrouw het niet was denk een zwaai naar beneden om wat longs eruit te gooien ,Binck heeft weer goed verdiend aan mij vandaag maar ik ookBakstenen schreef :
En weer ingestaptBakstenen schreef : Ben er maar even uitgestapt
Ga happie doen

zijn van die dagen dat jet doorzakt en je winst neemt en toch weer doorzakt maar goede winst is binnen er gaat helaas geen

- Bakstenen
-