Day Trading
Dan zou iemand die met 10.000 begint na 3 jaar 13,3 miljoen hebben! Misschien dat Kie dat kan, maar verder weet ik niemand.
Probeer maar eens iemand of een instelling te vinden die jou 10% op jaarbasis kan garanderen op 1.000.000 (d.w.z. 0,2% per week), terwijl hij het extra rendement zelf mag houden. Dat lukt niet.
GreedAndFear.eu schreef : Percentages zeggen juist meer vind ik, het maakt dat je portefeuilles met elkaar kunt vergelijken, bv met een beleggingsfonds. Uiteraard ben je er dan nog niet, want als er verschillende instrumenten worden gebruikt, is het gelopen risico ook ongelijk. Dat zul je waarschijnlijk terugzien in de volatiliteit van de p&l curve. Maar dat moet je altijd, 200 euro spaarrente of 200 euro met futures trading is niet hetzelfde.
Overigens vind ik die beoogde 20% per week ook nog bovennatuurlijk hoog, maar heel knap als het lukt natuurlijk!
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Fred
-
Ook met percentages.
Stel:
- iemand stort 200 euro op een rekening, dan zal hij gauw geneigd zijn 25% of 50% in te zetten voor 1 optie.
Heeft hij geluk dan verdubbeld hij makkelijk m.a.w. 100% op 1 trade ofwel 25% of 50% winst op zijn totale port. in 1 trade. Echter n.m.m. heeft dat niets met beleggen dan wel rendement te maken. Dat is Kie trading.
- een ander heeft 200.000 op een rek. staan en trade met een 10% daarvan en schrijft maandelijks opties of setjes met 40% en houdt dus 100.000 achter de hand voor evt. speciale gelegenheden die zich voordoen. Hij maakt op die manier met traden 100 per dag x 200 dagen = 20.000, verder pakt hij met ver o.t.m. opties schrijven op die andere 80.000 nog 2% per maand = 19.200. Totaal 39.200 oftewel 19,6% op de port. Dat vind ik knap. Echter het trading gedeelte kost veel tijd, dus hij moet dat echt leuk vinden.
- nu heeft iemand 1 miljoen + op zijn beleggingsrekening staan. Hij zal er dan niet elke dag mee bezig willen zijn en ook weinig risico willen nemen. Als diegene 8 a 10% haalt is dat perfect. Echter hij zal zeker ook onroerend goed overwegen of daarnaast gaan doen omdat daar ook 8 tot 11% valt te behalen en het minder riskant is en weinig tijd vergt.
Kortom n.m.m. wordt naarmate het te beleggen bedrag groter wordt (i.t.t. wat de belasting stelt m.b.t. de nieuwe fictieve vermogenswinst en de belasting daarover in NL) gaat het rendement omlaag procentueel.
Veel banken geven zelfs 0% rente of negatieve rente boven de 1.000.000 euro.
- Fred
-
maar niemand hoeft hier percentages, of geld bedragen te noemen, gelukkig is dit een vrij forum waar niemand iets verplicht is.
ik probeer zo nu en dan een discussie opgang te brengen dat is alles, zodat we er wat van op kunnen steken, maar niets moet natuurlijk.
20% per week is heel veel, maar met aktief traden wel haalbaar, maar of het ook is vol te houden is nog maar zeer de vraag, ik denk eerlijk gezegd van niet.
ik heb in het verleden eens een robot gehad op de 1M eur/usd, die maakte ongeveer 5% per dag.
dat ging ongeveer twee maanden goed.
in die twee maanden had dat ding 8000 euro voor mij verdiend, maar die 8000 was ik in 1 nacht kwijt.
zucht.... kon ik weer opnieuw beginnen.
maar was wel leerzaam, en al doende leert men.
GreedAndFear.eu schreef : Percentages zeggen juist meer vind ik, het maakt dat je portefeuilles met elkaar kunt vergelijken, bv met een beleggingsfonds. Uiteraard ben je er dan nog niet, want als er verschillende instrumenten worden gebruikt, is het gelopen risico ook ongelijk. Dat zul je waarschijnlijk terugzien in de volatiliteit van de p&l curve. Maar dat moet je altijd, 200 euro spaarrente of 200 euro met futures trading is niet hetzelfde.
Overigens vind ik die beoogde 20% per week ook nog bovennatuurlijk hoog, maar heel knap als het lukt natuurlijk!
- gretsch
-
Linkerbaan schreef : Pb terug....
- Gompie
-
gretsch schreef : kijk, hier kan ik wat mee, Thnx LB.
iedereen doet hier zo akelig geheimzinnig over geld, het waarom begrijp ik niet zo goed.
ik probeer dat een beetje te doorbreken door het te hebben over echt geld.
ik vindt het absoluut geen schande, iedereen snapt dat 200 euro voor de een heel veel is en voor de ander weinig.
maar als je zegt ik probeer iedere dag 200 te halen dan is dat tenministe realistisch.
laatst zei iemand hier dat hij 20% winst per trade wil maken, maar wat zegt dat dan, mij helemaal niets, nog buiten het feit om dat het totaal niet realistisch is.
ik kan met 1000 euro geen 200 euro per trade verdienen, onmogelijk, of ik moet gigantisch gaan gokken met het risico dat het account wordt opgeblazen.
ik kan wel proberen om met 1000 euro 200 euro in de week te maken, dat is opzich al een hele uitdaging.
maar misschien hebben anderen hier een totaal ander beeld over, graag reakties als je zin hebt in deze discussie.
Gompie schreef : @ Linkerbaan Heb je een PB gestuurd.
- Gompie
-
Dus mag best een dagje met nul en volgende dag 400€ uiteraard. Meer mag natuurlijk ook zoals extreem voorbeeld bij Brexit deal, dan volop feest.
Het is niks meer dan een richtlijn om een getal als baken te hebben.
gretsch schreef : kijk, hier kan ik wat mee, Thnx LB.
iedereen doet hier zo akelig geheimzinnig over geld, het waarom begrijp ik niet zo goed.
ik vindt het absoluut geen schande, iedereen snapt dat 200 euro voor de een heel veel is en voor de ander weinig.
maar als je zegt ik probeer iedere dag 200 te halen dan is dat tenministe realistisch.
laatst zei iemand hier dat hij 20% winst per trade wil maken, maar wat zegt dat dan, mij helemaal niets, nog buiten het feit om dat het totaal niet realistisch is.
ik kan met 1000 euro geen 200 euro per trade verdienen, onmogelijk, of ik moet gigantisch gaan gokken met het risico dat het account wordt opgeblazen.
ik kan wel proberen om met 1000 euro 200 euro in de week te maken, dat is opzich al een hele uitdaging.
maar misschien hebben anderen hier een totaal ander beeld over, graag reakties als je zin hebt in deze discussie.
bubbeltrader schreef : @ Gretsch
Ook op de Dax...
ik zal de komende week (ik ben er niet altijd)
proberen om iets over de DAX te posten.
@ Gompie...
Heb je het boek al uit?
Voldoende handvaten bij dat systeem?
HWB is cruciaal.. (50 % en 61,8 % nivo's)
ps was het de investering waard?
- Gompie
-
bubbeltrader schreef : @ Gretsch
Ook op de Dax...
@ Gompie...
Heb je het boek al uit?
- gretsch
-
Ook op de Dax...
@ Gompie...
Heb je het boek al uit?

gretsch schreef : @ Bubbel:
je hebt een PB
groet,
Gretsch
- bubbeltrader
-
als mijn opzet slaagt, dan maak ik er weer een echt account van wat 10x zo hoog is.
de methode is dan weer hetzelfde, alleen de komma veranderd.
zo heb ik dat nu in mijn hoofd.
- gretsch
-
- gretsch
-
Maar mijn maandelijkse spending money haal ik 2 a 3 x per maand van een 3e rekening af, net zoals t uitkomt. En het saldo van die rekening is niet eens groot. Het is de IG rekening met lage margins. Het jaarlijks rendement is daar dus best hoog. Saldo is low 5- cijferig voor de komma. Mijn minimale dagtarget is 200€ = ong 4000/ maand
Ik heb een mix van strategisch/patroontechnisch op 15-30 min/daggrafiek trading met de snelle trades op 2 min. Ik werk weinig met SL en ook oppassen met hedgen want voor je t weet, sta je met negatieve hedge opbrengsten. Ik ga komende week met die korte trades de simpele groen/rood van de indicatoren niet meer negeren.
Gedichten zijn toch af, dussss volle concentratie!
gretsch schreef : komende week ga ik het even anders doen:
per signaal doe ik maximaal 2 pos. ( 20 -25 punten van elkaar verwijderd).
de SL zet ik op 60 punten per pos.
wat ik die dag verdiend heb boek ik meteen weer terug naar mijn lopende rekening ( dus ik laat mijn account niet oplopen).
uiteindelijk had ik sinds de test een 80 euro positief resultaat ( op een account van 1000 euro)
dit was dus het netto resultaat in twee dagen.
voorzover ik het kan analyseren moet ik ongeveer twee dagen traden om een verlies trade weer weg te werken, dus dat is goed te doen.
de win trade's zijn verrreweg in de meerderheid dus ik ga optimistisch de komende week in.
de strategie is wel goed, maar het money management kan denk ik beter.
als iemand een goed (beter) idee heeft hoor ik dat heel graag.
per signaal doe ik maximaal 2 pos. ( 20 -25 punten van elkaar verwijderd).
de SL zet ik op 60 punten per pos.
wat ik die dag verdiend heb boek ik meteen weer terug naar mijn lopende rekening ( dus ik laat mijn account niet oplopen).
uiteindelijk had ik sinds de test een 80 euro positief resultaat ( op een account van 1000 euro)
dit was dus het netto resultaat in twee dagen.
voorzover ik het kan analyseren moet ik ongeveer twee dagen traden om een verlies trade weer weg te werken, dus dat is goed te doen.
de win trade's zijn verrreweg in de meerderheid dus ik ga optimistisch de komende week in.
de strategie is wel goed, maar het money management kan denk ik beter.
als iemand een goed (beter) idee heeft hoor ik dat heel graag.
- gretsch
-