Day Trading
Weten doe je gewoon niet welke kant het opknalt bij 9 uur opening en bij 447 dacht ik even aanzien maar wist ik veel dat het zo idioot omhoog zou knallen?? Echt niet op gerekend, eerder dacht ik nog even down en dan weer long maar ik heb dus de echte spike gemist
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Linkerbaan
-
TDH schreef : '... Nu zou het toch tijd moeten worden voor wat afkoeling...
- TDH
-
Ik had geen positie overigens, was bang voor te grote volatiliteit vannacht/ochtend.
Linkerbaan schreef : Kortom, de beurs trekt zich geen moer aan van de zogenaamde dreiging voor de EU, Italiaanse banken instabiliteit bij een NEE in Italie
- TDH
-
- Marnix
-

kun je de link over de DAX (twitter) toevoegen?
>> twitter.com/hashtag/dax?f=tweets&vertical=default&src=hash
- bubbeltrader
-
- Partimetrader
-
Nu alweer geluk, op 445,2 long, na instap zoon naar school gebracht en bij terugkomst 2 puntjes in de knip.
Ofwel dagtarget binnen haha met 5 sec werk
Italië slecht voor EU, banken en beurs.
Italië telt zwaarder..........
- Fred
-
Linkerbaan schreef : Ja dan scoor ik overall misschien niet zo hoog in percentage maar nogmaals, ik kijk gewoon naar wat ik netto wil verdienen. Grootste deel werkkapitaal staat stil en is alleen voor bijzondere omstandigheden
- Fred
-
Ik heb bv een klein deel bij Lynx staan voor futures handel en een groter deel bij Binck voor lange termijn etf. Dat zijn twee totaal verschillende zaken, en het vergelijken van rendementen (of absolute bedragen) daarvan is zinloos.
Linkerbaan schreef : Ja dan scoor ik overall misschien niet zo hoog in percentage maar nogmaals, ik kijk gewoon naar wat ik netto wil verdienen. Grootste deel werkkapitaal staat stil en is alleen voor bijzondere omstandigheden
Fred schreef : Ik vind dit wel een goede discussie hier. Het blijft echter moeilijk en appels met peren vergelijken.
Ook met percentages.
Stel:
- iemand stort 200 euro op een rekening, dan zal hij gauw geneigd zijn 25% of 50% in te zetten voor 1 optie.
Heeft hij geluk dan verdubbeld hij makkelijk m.a.w. 100% op 1 trade ofwel 25% of 50% winst op zijn totale port. in 1 trade. Echter n.m.m. heeft dat niets met beleggen dan wel rendement te maken. Dat is Kie trading.
- een ander heeft 200.000 op een rek. staan en trade met een 10% daarvan en schrijft maandelijks opties of setjes met 40% en houdt dus 100.000 achter de hand voor evt. speciale gelegenheden die zich voordoen. Hij maakt op die manier met traden 100 per dag x 200 dagen = 20.000, verder pakt hij met ver o.t.m. opties schrijven op die andere 80.000 nog 2% per maand = 19.200. Totaal 39.200 oftewel 19,6% op de port. Dat vind ik knap. Echter het trading gedeelte kost veel tijd, dus hij moet dat echt leuk vinden.
- nu heeft iemand 1 miljoen + op zijn beleggingsrekening staan. Hij zal er dan niet elke dag mee bezig willen zijn en ook weinig risico willen nemen. Als diegene 8 a 10% haalt is dat perfect. Echter hij zal zeker ook onroerend goed overwegen of daarnaast gaan doen omdat daar ook 8 tot 11% valt te behalen en het minder riskant is en weinig tijd vergt.
Kortom n.m.m. wordt naarmate het te beleggen bedrag groter wordt (i.t.t. wat de belasting stelt m.b.t. de nieuwe fictieve vermogenswinst en de belasting daarover in NL) gaat het rendement omlaag procentueel.
Veel banken geven zelfs 0% rente of negatieve rente boven de 1.000.000 euro.