Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

29 apr 2017 14:26 #37153 door Linkerbaan
ok dat is leuk in een trading range maar op lange termijn ga je hier aan failliet
(wat ik niet hoop)
Jij hebt misschien wel veel geld maar nooit genoeg om gekke grillen te blijven financieren.
Stock markets can remain irrational longer than you can stay solvent

Maar ok, ik kan er weer eens totaal naast zitten.
Sommigen zeggen juist als het daalt dan is dat de trend en je moet nooit tegen de wind in pissen, follow the trend.

gretsch schreef : plaatje ter verduidelijking:
aud/usd 5min chart, afgelopen vrijdag ging ik long bij de witte pijl (veel te vroeg), maar mijn indicator gaf daar een long signaal, dat was om ongeveer 4 uur s'middags.
ik dacht op een gegeven moment ok, koers gaat verder naar beneden, ik zit hier scheef mee, jammer dan.
op dat moment had ik het besluit genomen dat als de koers door de twee onderste lijnen gaat neem ik verlies.
om 5 uur ging de koers als een gek omhoog en heb een hele mooie winst gemaakt.
dat was puur mazzel anders niks, gewoon geluk hebben komt soms ook voor (maar meestal niet).
voor hetzelfde geld was het een verlies geworden, zo simpel is het.

Bijlage niet gevonden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
29 apr 2017 14:19 #37152 door gretsch
plaatje ter verduidelijking:
aud/usd 5min chart, afgelopen vrijdag ging ik long bij de witte pijl (veel te vroeg), maar mijn indicator gaf daar een long signaal, dat was om ongeveer 4 uur s'middags.
ik dacht op een gegeven moment ok, koers gaat verder naar beneden, ik zit hier scheef mee, jammer dan.
op dat moment had ik het besluit genomen dat als de koers door de twee onderste lijnen gaat neem ik verlies.
om 5 uur ging de koers als een gek omhoog en heb een hele mooie winst gemaakt.
dat was puur mazzel anders niks, gewoon geluk hebben komt soms ook voor (maar meestal niet).
voor hetzelfde geld was het een verlies geworden, zo simpel is het.

Bijlage niet gevonden

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
29 apr 2017 13:39 #37151 door gretsch
we kennen elkaar inmiddels heel goed LB duss... no prob. haha.
tja wanneer is het genoeg/ wanneer verlies nemen daar komt het eigenlijk op neer.
dat heeft denk ik dan toch wel met inzicht te maken dan.....
en daar ben ik eigenlijk helmaal niet goed, dat is het rare.
heb ontiegelijk veel analyzes gemaakt net als jou in al die jaren en soms klopten ze tot op de punt nauwkeurig, maar ook heel vaak niet.....
dus ben er steeds meer achter gekomen dat de koers eigenlijk niet te voorspellen is, wat ik wel weet is dat er na een stijging/daling een reverse komt in 9 van de 10 gevallen.
dus de koers staat hoog in mijn scherm op de 5min. en gok er dan als het ware op dat hij gaat corrigeren (hoe klein ook soms) en als dat gebeurt kijk ik naar de winst die er dan staat.
soms maar een paar tientjes, soms 200 euro of meer, maar ook met een paar tientjes stap ik eruit, want de volgende trade dient zich vaak alweer aan.
staat de trade op 150 euro verlies en denk dit gaat vandaag echt niet goedkomen, dan neem ik verlies ( das even kloten, maar dat moet.)
echt, voor de rest kijk ik alleen maar naar rechts onderin mijn scherm waar mijn saldo staat, want dat is het enige criterium.
eerlijk waar ik ben een waardeloze trader/analyst en toch lukt het mij wel om wat te verdienen, dus als ik dat kan kan iedereen dat.
buy low/sell high.
als het nou wasmachine's zijn, auto's, hardrive's, appels/peren valuta dax aex whatever maakt niets uit.
dat is mijn iedee.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
29 apr 2017 12:59 #37150 door Linkerbaan
Beste Gretsch,
bedankt voor je openhartigheid!
Handelen/Handelaar zijn in spullen (meestal direct menselijke interactie/emotie en er is minder openheid dus meer schaarste, langdurig of kortstondig, of een handelaar weet vanuit zijn specialiteit waar hij moet inkopen en de kopers zoeken gemak, om maar wat voorbeelden te noemen. is toch iets heel anders dan handelaar zijn op de beurs.
Ik ben zelf ooit de ongekroonde koning van harddiscs van Europa geweest, verkocht ze per pallet per container en och, een doosje van 12 stuks was ook goed.

Die dingen ontbreken op de beurs, de mechanismen zijn totaal anders.
Dus misschien bedoel je iets specifieks met handelaar wat mij ontgaat.

En daarnaast dat verhaal van omlaag gaan = kopen etc.
Wanneer is het ''omlaag genoeg''
Wanneer is er genoeg winst
Wat als het toch verder omlaag gaat etc etc
Ik ken ene buurman die dat ook altijd deed.
We gaan short omdat het gestegen is. Gevolg is bekend (iets met bijstorten door de leden).

Kortom, het is goed bedoeld maar volgens mij heb je van je geld een krat whiskey gekocht en is die al half leeg hahahaha
(geintje, je kent me he)

gretsch schreef : even een kort verhaaltje:
er is er vast wel èèn (lezer) die denkt hoe ik aan deze resultaten kom, niet de posters hier, want dat zijn allemaal doorgewinterde traders, die hoef ik niets te vertellen.
maar misschien is er èèn lezer die denkt verrek dat wil ik ook wel.
het komt in iedergeval niet door mijn systeem, want dat is echt niet veel bijzonders, ik heb wel een S/R level indicator gekocht een tijdje terug, maar dat is ook niet bepaald een heilige graal.
ook niet door mijn indicator, want die laat mij ook heel vaak in de steek.
het is ook niet het mentale aspect, want mentaal schort er van alles aan mij, ik denk zelfs dat een kind van 5 jaar beter is in traden dan mij.
het is ook niet dat ik een soort van robot gebruik die alles voor mij bepaald, dus dat is het ook niet.
het komt denk ik omdat ik een handelaar ben en geen echte beurs trader.
ik gebruik heel vaak gewoon een kale grafiek op de 5 min. als de koers naar beneden gaat koop ik, gaat de koers omhoog verkoop ik, vervolgens wacht ik een half uurtje, staat er een mooie winst dan neem ik pijlsnel winst.
ik kijk enkel en alleen naar geld, de rest boeit mij totaal niet.
staat er met een half uurtje geen winst dan kijk ik het nog even aan, als ik denk dat wordt niks met die trade neem ik een beetje verlies, vertrouw ik het wel, koop ik wat bij.
meer is het niet, echt niet.
iedereen kan dat, zelfs beter dan mij dat weet ik 100% zeker, ik ben helemaal geen goede trader, ben gewoon een handelaar en een handelaar kijkt alleen maar naar geld.
neemt niet weg dat het wel een heel leuk spelletje kan zijn.

dat was mijn verhaaltje, is niks van gelogen en gewoon de waarheid.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
29 apr 2017 11:56 #37149 door gretsch
als je onderstaand gelezen hebt snap je misschien ook dat het mij geen bal uitmaakt wat ik trade.
daarom ook veel valuta omdat daar elke dag meer mogelijkheden zijn.
met alleen de dax en aex is het veel beperkter, met valuta komen er gemiddeld 5 trade's per dag voorbij op de 5min., als ik alleen dax en aex doe misschien maar 1 heel soms 2.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
29 apr 2017 11:05 #37148 door gretsch
even een kort verhaaltje:
er is er vast wel èèn (lezer) die denkt hoe ik aan deze resultaten kom, niet de posters hier, want dat zijn allemaal doorgewinterde traders, die hoef ik niets te vertellen.
maar misschien is er èèn lezer die denkt verrek dat wil ik ook wel.
het komt in iedergeval niet door mijn systeem, want dat is echt niet veel bijzonders, ik heb wel een S/R level indicator gekocht een tijdje terug, maar dat is ook niet bepaald een heilige graal.
ook niet door mijn indicator, want die laat mij ook heel vaak in de steek.
het is ook niet het mentale aspect, want mentaal schort er van alles aan mij, ik denk zelfs dat een kind van 5 jaar beter is in traden dan mij.
het is ook niet dat ik een soort van robot gebruik die alles voor mij bepaald, dus dat is het ook niet.
het komt denk ik omdat ik een handelaar ben en geen echte beurs trader.
ik gebruik heel vaak gewoon een kale grafiek op de 5 min. als de koers naar beneden gaat koop ik, gaat de koers omhoog verkoop ik, vervolgens wacht ik een half uurtje, staat er een mooie winst dan neem ik pijlsnel winst.
ik kijk enkel en alleen naar geld, de rest boeit mij totaal niet.
staat er met een half uurtje geen winst dan kijk ik het nog even aan, als ik denk dat wordt niks met die trade neem ik een beetje verlies, vertrouw ik het wel, koop ik wat bij.
meer is het niet, echt niet.
iedereen kan dat, zelfs beter dan mij dat weet ik 100% zeker, ik ben helemaal geen goede trader, ben gewoon een handelaar en een handelaar kijkt alleen maar naar geld.
neemt niet weg dat het wel een heel leuk spelletje kan zijn.

dat was mijn verhaaltje, is niks van gelogen en gewoon de waarheid.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
28 apr 2017 17:41 #37147 door gretsch
dankje meneer AEX,
het is 900 nog wat vandaag,
maar gewoon mij verbeteren volgende week, is niet zo moeilijk hoor.
doe wat je altijd doet met hier en daar een aanpassing als dat al nodig is.

goed weekend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mr.aex

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
28 apr 2017 17:22 - 28 apr 2017 17:24 #37146 door mr.aex
Prachtscore Gretsch. Welldone !
(ps. Ik kan het nauwelijks lezen hoor....goed dat jij het ff "hardop" zegt ;))

gretsch schreef : sorry, er is nog wat bijgekomen vandaag, dus prima daggie:

Bijlage niet gevonden

Laatst bewerkt: 28 apr 2017 17:24 door mr.aex.

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
28 apr 2017 17:02 #37145 door gretsch
sorry, er is nog wat bijgekomen vandaag, dus prima daggie:

Bijlage niet gevonden

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
28 apr 2017 16:40 #37144 door gretsch
die van mij zijn ook weer binnen, net geen 600 vandaag verdorie nog an toe.....

Bijlage niet gevonden

iedereen een goed weekend!!!!

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
28 apr 2017 15:35 #37143 door Gompie
Is binnen. Prettig weekend.

Gompie schreef : short dax TP 12433

• Gompie
  • Gompie's Profielfoto
28 apr 2017 15:22 #37142 door GreedAndFear.eu
Het maakt denk ik ook uit waar iemand in/mee trade. Ik doe bv nooit iets met valuta, dus dan spreken de koersdoelen en trades minder aan. Wat alle traders wèl gemeenschappelijk hebben is de mentale kant van trading.

gretsch schreef : ik ben het met je eens Pieter,
ik heb heel lang trade's gepost met resultaten ( die echt heel goed zijn naar mijn idee), behalve als je 600 per dag niet genoeg vindt,
ik heb de methode laten zien zelfs met een filmpje erbij...... is allemaal niet goed genoeg blijkbaar.
ik ben er ook mee gekapt, wat heeft het voor zin.
vrijwel niemand doet dat en 600-700 per dag resultaten posten heb ik hier echt nog nooit gezien dus...
laat maar zitten.
ik wordt er alleen maar een beetje verdrietig van, en de beste stuurlui staan zoals overal aan de wal.

• GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
28 apr 2017 13:07 #37141 door Gompie
short dax TP 12433

• Gompie
  • Gompie's Profielfoto
28 apr 2017 12:22 #37140 door Fred
Nee, geen ervaring mee.

Marcelaccra schreef : Zelfs onder tabblad Daytrading zou een grapje, een mening toch moeten kunnen.
Jezuïeten zijn toch passé (PS school gelopen bij...)

Een vraagje heeft iemand ervaring met Tradersonly?

• Fred
  • Fred's Profielfoto
28 apr 2017 12:19 #37139 door Marcelaccra
Zelfs onder tabblad Daytrading zou een grapje, een mening toch moeten kunnen.
Jezuïeten zijn toch passé (PS school gelopen bij...)

Een vraagje heeft iemand ervaring met Tradersonly?

• Marcelaccra
  • Marcelaccra's Profielfoto
28 apr 2017 12:10 #37138 door Marcelaccra
Volg alles van op afstand letterlijk en figuurlijk.
Met als bedoeling zoveel van jullie systeem en ervaring te leren.
Al begrijp ik niet alles. Vandaar geen reactie
Jullie visie helpt mij en order te plaatsen
Met 600€ per maand ben ik al dik tevreden.
Post geen trades omdat deze niet onderbouwd zijn met technische analyse.
Surf eerder op de waanzin van de dag.
Schrijf weekopties zowel puts als Calls en zie dan wel welke ik moet sluiten/doorrollen etc
Deze week bv
Effect
Status
Uitvoeringskoers
Limiet
Stopprijs
Vervaldag

Sluitingsaankoop optie (close buy) 2 XNLW1 C MAY 2017 530,00 Volledig uitgevoerd 0,25 0,25 27/04/2017
Openingsverkoop optie (open sell) 2 XNLW4 P APR 2017 518,00 Volledig uitgevoerd 0,55 0,55 26/04/2017
Openingsverkoop optie (open sell) 2 XNLW4 C APR 2017 528,00 Volledig uitgevoerd 0,90 0,90 24/04/2017
Openingsverkoop optie (open sell) 2 XNLW1 C MAY 2017 530,00 Volledig uitgevoerd 1,21 1,20 24/04/2017
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Linkerbaan

• Marcelaccra
  • Marcelaccra's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.489 seconden