Day Trading
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- bubbeltrader
-

- Gompie
-
ben inmiddels wel benieuwd naar die market make-ster, fotootje soms? haha
Gompie schreef : Moi,
hoe is dat in vredesnaam mogelijk vraag ik mij dan af.....
kreeg mijn broker door wat ik aan het doen was?
wordt ik door mijn broker verneukt waar ik bij sta?
Denk niet dat je broker er enig belang bij heeft om je een oor aan te naaien.
Tenminste als je geen MM broker hebt.
Denk niet dat je broker er enig belang bij heeft om je een oor aan te naaien.
Tenminste als je geen MM broker hebt.
- Gompie
-
ik snap het ook niet en kom er niet achter, maar goed, het is ook niet zo dat ik daarom denk bekijk het maar want daarvoor doe ik dit al veel te lang.
Linkerbaan schreef : dat is heel bizar Gretsch
ik neem aan dat je naar t verschil gezocht hebt, misschien trending vs trading markt?
- gretsch
-
die snel winst willen maken..
en de risico's niet overzien/meewegen
die hebben evenveel kans als.. >> thumbs.dreamstime.com/t/poker-hand-four-...kground-52269552.jpg

- bubbeltrader
-
ik neem aan dat je naar t verschil gezocht hebt, misschien trending vs trading markt?
gretsch schreef : Goedemorgen,
er is in iedergeval wel weer wat discussie en dat is alleen maar mooi, en dus positief.
ik zit eigenlijk ook met een probleem waar ik niet mee om kan gaan.....
voor plm. 3 weken terug heb ik 21 trade's op een rij gewonnen met behoorlijke bedragen, dit is echt waar en ik neem aan dat iedereen mij hier geloofd.
vervolgens verlies ik er 10 op een rij, ik deed precies hetzelfde als met de 21 winnaars, strategie niet veranderd, bewegingen waren ook hetzelfde ongeveer.
ik weet het niet en ben er nog steeds niet achter, feit is wel dat ik met die 10 verlies trade's nog wel wat verdiend heb omdat ik daarvoor er 21 had gewonnen, maar toch.....
ik denk dan wel zout op met die zooi, spendeer er heel veel tijd aan, het brengt een hoop stress met zich mee, en het resultaat is aan het eind van de rit ook niet denderend.
switschen naar een andere broker is denk ik ook niet de oplossing, ik weet het dom weg niet.
er is in iedergeval wel weer wat discussie en dat is alleen maar mooi, en dus positief.
ik zit eigenlijk ook met een probleem waar ik niet mee om kan gaan.....
voor plm. 3 weken terug heb ik 21 trade's op een rij gewonnen met behoorlijke bedragen, dit is echt waar en ik neem aan dat iedereen mij hier geloofd.
vervolgens verlies ik er 10 op een rij, ik deed precies hetzelfde als met de 21 winnaars, strategie niet veranderd, bewegingen waren ook hetzelfde ongeveer.
ik weet het niet en ben er nog steeds niet achter, feit is wel dat ik met die 10 verlies trade's nog wel wat verdiend heb omdat ik daarvoor er 21 had gewonnen, maar toch.....
ik denk dan wel zout op met die zooi, spendeer er heel veel tijd aan, het brengt een hoop stress met zich mee, en het resultaat is aan het eind van de rit ook niet denderend.
switschen naar een andere broker is denk ik ook niet de oplossing, ik weet het dom weg niet.
- gretsch
-
En kijk eens wat de buy and hold belegger heeft gepakt als ie er voor ging.
De komende 100% power draaidag is 21 juni, toch even noteren.....
Neem bijvoorbeeld een situatie waarin het 6 aex punten daalt in een hele week maar die daling gaat zo gelijkmatig en traag dat er bijna niet te daytraden valt. En dan wil ik zo'n beweging nogal eens missen, en dan denk je ''als je die shorts maar gewoon relaxed had aangehouden'', dan was het toch een aardige week geweest (met voldoende inzet).
Waar ik wel beter in geworden ben is kansen afwachten, zoals nu een traag stroperig begin en dan denken ''de kans komt vandaag nog wel'' en meestal is dat zo
GreedAndFear.eu schreef : Dat omschakelen is inderdaad wel kenmerkend. In een 'normale' baan is het verband meer lineair, je werkt een uur, je verdient een uur. In trading uiteraard niet. Daardoor krijg je regelmatig het idee dat je maar wat tijd verdoet, maar meestal is dat toch wel nuttige tijd (vind ik), alleen uit zich dat op dat moment niet gelijk in verdienste. En als je dan na dagen eindelijk de gewenste set up hebt en in één dag een mooie trade maakt, dan zijn die 'nutteloze' dagen weer gecompenseerd. In The disciplined trader van Mark Douglas wordt hier ook uitgebreid op in gegaan. Trading is duidelijk geen normale baan, voor zover we dat nog niet wisten
- bubbeltrader
-
P: 12582
S1: 12546
- bubbeltrader
-
dan maar ff m'n nek uitsteken..

de komende 3-4 weken..
ES naar 2377 en 2324..
DAX: vandaag 12621 -12591- 12583 -12562... 12540 zal wel te ver zijn vandaag

ps ML = 12602
- bubbeltrader
-

Linkerbaan schreef : Mogguh
ja daar heb je een punt, alhoewel Gretsch soms bedragen per dag verdient die de moeite waard zijn.
Ik haal dat gemiddelde niet, wel heel af en toe forse klappers.
Maar neem nu weer het geneuzel van afgelopen week.
Soms ineens forse bewegingen en dan weer dagen stil. Dan is er ook wel wat te verdienen maar waar ik wel eens moeite mee heb is dat je dan in dat ritme zit en ineens is alles anders, moet je weer omschakelen.
ja daar heb je een punt, alhoewel Gretsch soms bedragen per dag verdient die de moeite waard zijn.
Ik haal dat gemiddelde niet, wel heel af en toe forse klappers.
Maar neem nu weer het geneuzel van afgelopen week.
Soms ineens forse bewegingen en dan weer dagen stil. Dan is er ook wel wat te verdienen maar waar ik wel eens moeite mee heb is dat je dan in dat ritme zit en ineens is alles anders, moet je weer omschakelen.
Fred schreef : Goedemorgen heren.
Leuke discussie hieronder trouwens.
Persoonlijk vind ik de verhouding tijd+moeite t.o.v. winst momenteel helemaal verkeerd liggen.
Om wat te verdienen vind ik dat er veel te veel werk in gaat zitten middels systemen, grafieken maken etc. etc. wat ik hier zo zie.
Dan zijn er n.m.m. andere manieren (en ook met minder risico) om wat te verdienen.
Om met mooi weer zoveel tijd achter het scherm door te brengen vind ik trouwens ook zonde.
Als traden je hobby is, dan ligt het uiteraard anders. Naar dat is het bij mij niet.