Day Trading
Gaat ook al efkens mee, heb ze enkel een beetje anders ingedeeld.
Gompie schreef : Uitstekend Zigo. Allemaal ons ding doen en laten zien. Zijn er vragen dan beantwoorden we die. Dus niets geheimzinnigs. Laat mijn grafiekje maar niet zien. Te simpel.
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Zigo
-

- Gompie
-
- Zigo
-
- Zigo
-
- Gompie
-
ik kan je een ding vertellen en dat is dat de beurzen bitterweinig veranderd zijn de afgelopen 30 jaar, het enigste wat duidelijk een impact heeft is de snelheid van de prijsbewegingen.
ipv handelen met dagkoersen handelen we nu dikwijls met uren of minuten koersen
hier een plaatje van de CAC40 van enkele dagen terug , het is in eerste instantie gebaseerd op OpeningRange Breakout en nog wat andere patronen .
En deze OpenRangeBO is geanalyseerd door Toby Crabel en wel in de 80ger jaren ( alleen hij testen dit op dagkoersen)
Nu dan de Cac40 op 2minuten basis , en voor de oplettende ziener is hier gegarandeerd geld mee te verdienen.
Het vereist wel ijzeren discipline en ja werk geen hobby.
- C49
-
Deze discussie leidt tot niks!
Iedereen heeft een vorm van de ""heilige graal"" gevonden.
Meerwaarde is dan het onderbouwen van de toegevoegde waarde ervan.
Soms ""mag"" ook een trade gepost worden.. dat lokt (hopenlijk) opbouwende kritiek uit.
Suc6
- bubbeltrader
-
gretsch schreef : ik wil verder niet piepen of zielig doen ofzo omdat ik een paar keer verloren heb, daar gaat het niet om.
nog niet zo lang geleden was er een tijd dat alles nog redelijk klopte.
die tijd is definitief omzeep geholpen door de centrale banken, en die tijd komt nooit meer terug.
alle beurswijsheden kunnen op de schroothoop want die kennis is nutteloos geworden.
door het ongebrijdeld bij drukken van geld klopt het van geen kant meer en dat komt ook niet meer goed is mijn overtuiging.
ik zeg:
wees voorbereid, steek jezelf zo weinig moegelijk in de schulden en zorg voor wat reserve's.
wat beurshandel betreft: ga mee met de gekte en probeer niet te vechten tegen krachten waar je het nooit van kunt winnen.
mijn tradingtijd zit erop, ik heb er geen aardigheid meer aan, voor het geld hoef ik niet te traden, ik wil het alleen doen uit plezier, en als het plezier weg is dan is het tijd om ermee op te houden.
- Bakstenen
-
duss, doe ik dat ook niet meer.
heb toch niets te delen wat voor een ander van belang kan zijn.
- gretsch
-
Gebruik jij het forum dan enkel om op je eigen borst te kloppen.
Ik dacht dat informatie geven het opzet is.
Ik zal wel elders lullen.
- Zigo
-
gretsch schreef : @Bakstenen,
je refereerde even aan de supertrend indicator in mijn grafiek.
het klopt dat het een vrij nutteloos ding is, (teveel lag) ik gebruik hem ook niet als signaal indicator, hij staat er meer in voor de opsmuk, eigenlijk zijn bijna alle indicatoren in mijn laatste grafiek die ik hier gepost heb opsmuk.
er is maar èèn indicator die ik echt gebruik en dat is mijn eigen indicator die ikzelf gemaakt heb, die heeft geen last van lag en repaint ook niet.
daarmee wil ik niet zeggen dat ik nooit geen foute trade's heb want dat is onmogelijk.
maar over het algemeen draai ik eigenlijk prima met beurshandel en heb niets te klagen.
ik laat ze allemaal maar lekker lullen en trek zoals altijd iedere dag mijn eigen plan.
bijgaand mijn resultaten van de afgelopen drie dagen.
Groeten
Gretsch.
- Zigo
-
Het maakt mij niets uit hoeveel winst je heb,ik hoop veel
gretsch schreef : @Bakstenen,
het klopt dat het een vrij nutteloos ding is, (teveel lag) ik gebruik hem ook niet als signaal indicator, hij staat er meer in voor de opsmuk, eigenlijk zijn bijna alle indicatoren in mijn laatste grafiek die ik hier gepost heb opsmuk.
er is maar èèn indicator die ik echt gebruik en dat is mijn eigen indicator die ikzelf gemaakt heb, die heeft geen last van lag en repaint ook niet.
daarmee wil ik niet zeggen dat ik nooit geen foute trade's heb want dat is onmogelijk.
maar over het algemeen draai ik eigenlijk prima met beurshandel en heb niets te klagen.
ik laat ze allemaal maar lekker lullen en trek zoals altijd iedere dag mijn eigen plan.
Groeten
Gretsch.
- Bakstenen
-
Groeten
Gretsch.
- gretsch
-
Zigo schreef : Trouwens ik heb de code voor de supertrend (STrend, in mijn geval)
Als je met ticks werkt altijd een lager timeframe mee laten lopen.
- Bakstenen
-
Als je met ticks werkt altijd een lager timeframe mee laten lopen.
Bakstenen schreef : Zigo,ik bedoel,als de koers ineens veel punten omhoog gaan,en je heb de grafiek op ticks staan krijg je ineens veel candles,en b.v de eerste candle een signaal waar je niet op kan handelen,als je het met de hand invoert
- Zigo
-
Is beschreven in Hoofdstuk 9 van mijn boek. Een boek die omzeggens geschreven is maare misschien nooit zal worden uitgegeven.
Bakstenen schreef : ik heb ooit ook eens die supertrend bestudeerd,maar kon er niets mee,en als de koers zoals nu de laatste tijd alleen maar omhoog gaat,na een kleine dip,ga je wel steeds de bietenbrug op
- Zigo
-