Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

28 aug 2014 13:23 #2949 door ArnoB
En het Europese geld wat aan Oekraïne is gegeven gaat gewoon op aan militair materieel, waar zijn we nu helemaal mee bezig... :angry:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
28 aug 2014 13:19 #2948 door Linkerbaan
annexatie oekraine door rusland in volle gang
whom are we kidding

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
28 aug 2014 13:15 #2947 door Linkerbaan
fti short eruit gedaan op 410,75
niet slecht vooralsnog
was oorspronkelijke fti short die dus wat verlies incasseerde maar schade beperkt

ik weet echt niet of we alsnog gaan zakken of eerst het uptrendkanaal gaan afmaken

even adempauze

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
28 aug 2014 12:28 #2946 door Bakstenen
Net mij short AEX eruit gedaan, zit vanmiddag niet achter het scherm en ik ging ook maar voor een paar punten winst is winst

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
28 aug 2014 12:25 #2945 door ArnoB

Bakstenen schreef : Bedankt, maar wat zijn de kostten bij en en uit stappen? als je b.v een AEX short of long neem?

Afhankelijk van de ETF spread natuurlijk, maar de transactiekosten bij de giro zijn zo goed als niets.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
28 aug 2014 12:21 #2944 door Bakstenen

ArnoB schreef :

Gompie schreef :

ArnoB schreef :

Gompie schreef :

ArnoB schreef : Onder de 9480 een short bijnemen als je vandaag al op winst sta zou Mulder zeggen ;)

Wie is Mulder Arno?

Een professionele handelaar in DAX futures en die kwam wel eens op fora, maar ik heb al lang niets meer van hem gehoord. Zijn handelmethode was candlestick patronen en een paar indicatoren. Zou graag een keer enkele dagen bij die man in de leer willen (volgens mij is hij met pensioen als ik het goed heb).

Dank Arno. Nooit van de goede man gehoord. Was op andere fora aanwezig dan ik.

Dit was ongeveer zijn methode: Bij een bevestiging van een candlestick (hij gebruikte ook de BB trouwens) ging hij long of short met 3 futs en nam dan "zo snel mogelijk" met 2 winst en liet de 3e doorlopen (trok wel de stop bij uiteraard), zodra we weer onder een laag duiken (zoals nu) ging hij weer long/short met een fut erbij.

Even een aanvulling, hij keek hoe groot de body van de candle was b.v 3 punten dan zette die alvast een take profit in van 3 punten bij 1 of 2 dan zat je eigenlijk BE mits je goed zat :woohoo: na 11 uur en bij grote bewegingen zette die wel de BB uit
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ArnoB

• Bakstenen
28 aug 2014 12:19 #2943 door ArnoB

Bakstenen schreef :

ArnoB schreef : Onder de 9480 een short bijnemen als je vandaag al op winst sta zou Mulder zeggen ;)

ik weet niet wie je ben,maar zat jij ook bij de systeem box van de buurman? veel geleerd als je ook die Mulder bedoeld, handel nog steeds op basis daarvan even een dip gehad maar toen op een website een andere uit leg gezien en dat gaat beter

Ja, je kent mij wel van andere boxen.
@Knakenpoetser, die man wist echt wel wat hij deed en probeerde juist positief te helpen.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
28 aug 2014 12:18 #2942 door Bakstenen

Gompie schreef :

Wie is Mulder Arno?

In de systeem box bij buurman Guy zaten de Mulders die handelde op basis van candles ,en gezien deze uitspraak herken ik de stijl, die liet weten ,ga altijd mee onder het laag van de dag ,mits je al wat vet op je body heb

• Bakstenen
28 aug 2014 12:16 #2941 door Bakstenen

ik weet niet wie je ben,maar zat jij ook bij de systeem box van de buurman? veel geleerd als je ook die Mulder bedoeld, handel nog steeds op basis daarvan even een dip gehad maar toen op een website een andere uit leg gezien en dat gaat beter

• Bakstenen
28 aug 2014 12:14 #2940 door Bakstenen

Knakenpoetser schreef :

Linkerbaan schreef :

Knakenpoetser schreef : Weer terug.

ik ook

ik heb t idee dat er aardig wat mensen short en scheef zitten en die moeten nog wat ontmoedigd worden

Er zitten altijd grote groepen scheef. Iedereen laat zich graag verleiden door uitspraken dat we te hoog of te laag staan, dat de volatiliteit weg is of dat er een nooit eerder vertoonde opeenvolging is geweest van nieuwe records.
En hoelang blijf je scheef zitten?

Als ik short ga is de tegenpartij die long gaat dus er zit in 80 % van de gevallen iemand scheef ,behalve als je opties tegen bescherming verkoopt

• Bakstenen
28 aug 2014 12:10 #2939 door Bakstenen

ArnoB schreef :

Bakstenen schreef :

ArnoB schreef : Goedemorgen, gisteren maar eens enkele ETF's goud ingeslagen voor de lange termijn.
DAX zakt en rond de 9516 is eventueel wat steun

Heb verleden week mij eens in verdiept in die ETF maar kom er nu niet uit wat het kost om zo,n ding aan te schaffen en wat de opbrengst is

Uiteraard afhankelijk van de ETF, maar ze lopen in lijn met de koers als goud 1000 dollar is en de ETF 90 en goud gaat naar 500 dan is de ETF 45 (bij 1 op 1). Je hebt ook Ultra ETF's van 2x en 3x de dag beweging doen.
Ook hier heb je Short ETF's om in te spelen op een daling, maar ETF's zijn wel voor de langere termijn. Je hebt ze voor de meeste Indices, VIX, grondstoffen etc... (ik kijk bij ProShares)
www.proshares.com/funds/
thinketfs.nl/academy/wat-is-een-etf

Bedankt, maar wat zijn de kostten bij en en uit stappen? als je b.v een AEX short of long neem?

• Bakstenen
28 aug 2014 12:09 #2938 door Knakenpoetser

ArnoB schreef :

Gompie schreef :

ArnoB schreef :

Gompie schreef :

Wie is Mulder Arno?

Een professionele handelaar in DAX futures en die kwam wel eens op fora, maar ik heb al lang niets meer van hem gehoord. Zijn handelmethode was candlestick patronen en een paar indicatoren. Zou graag een keer enkele dagen bij die man in de leer willen (volgens mij is hij met pensioen als ik het goed heb).

Dit was ongeveer zijn methode: Bij een bevestiging van een candlestick (hij gebruikte ook de BB trouwens) ging hij long of short met 3 futs en nam dan "zo snel mogelijk" met 2 winst en liet de 3e doorlopen (trok wel de stop bij uiteraard), zodra we weer onder een laag duiken (zoals nu) ging hij weer long/short met een fut erbij.

Misschien is er een goede reden dat we niets meer van deze goede man horen. Het klinkt natuurlijk allemaal te mooi om waar te zijn.

• Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
28 aug 2014 12:05 #2937 door C49
BREAKING NEWS:

Ukrainian port of Novoazovsk has fallen to pro-Russia fighters, Ukrainian security officials say

• C49
  • C49's Profielfoto
28 aug 2014 11:51 #2936 door ArnoB

Gompie schreef :

ArnoB schreef :

Gompie schreef :

Wie is Mulder Arno?

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
28 aug 2014 11:46 #2935 door Gompie

ArnoB schreef :

Gompie schreef :

Wie is Mulder Arno?

• Gompie
  • Gompie's Profielfoto
28 aug 2014 11:43 #2934 door GreedAndFear.eu

Linkerbaan schreef : MT is het voor mij niet te voorspellen (KT ook al niet eigenlijk)
- richting toppen lijn 2000-2007 rond 420 en dan?
- of lagere top (zoals toppen 2000 en 2007) en dan zelfs forse daling mogelijk naar Ziggo's < 400

Als je kijkt naar recente toppen, dan heeft de Dow en Transport een dubbele top (eind juli en nu), maar S&P, Nasdaq zijn daar al ruim doorheen. Ik neig naar doorbreken van de dubbele top ook voor de andere indices vanwege de sterke bull trend. Uiteraard kan hier wel een periode van aarzeling zijn waarin je dagelijks op het verkeerde been wordt gezet.

Ik denk dat een lange termijn lijn van de aex (uit 2000-2007) minder invloed heeft dan recente toppen van de grote indices op WS ;-)

• GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.692 seconden