Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

29 aug 2014 10:18 #2982 door C49
Allemaal maar onzin hoor die lijnen ??? Oeps

Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• C49
  • C49's Profielfoto
29 aug 2014 10:17 - 29 aug 2014 10:19 #2981 door Bakstenen
Zijn er niet de protocollen voor het lijnen trekken,maar ik hou er wel rekening mee, hier een voorbeeld,eerst de DOW op kwartaal basis en dan op dagbasis ,zeg jij maar wat je er van vind,ik hou altijd de regel aan dat pas als een candle op dagbasis er onder of boven sluit dit een signaal is en dan uiteraard kijk ik naar de candle signalen
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 29 aug 2014 10:19 door Bakstenen.

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
29 aug 2014 10:16 #2980 door Knakenpoetser

Linkerbaan schreef :

Knakenpoetser schreef : Je kan een lijn uit 2007 doortrekken bijv. een top of dal. Maar wat voor betekenis moet je daar aan toekennen. De wereld is zo anders nu.

terecht dat je dit opmerkt en dat is natuurlijk het probleem van de lijnentrekker, zoals iedere trader met zijn methodes weer zijn eigen specifieke probleem heeft.

Maar die lijnen 2 en 3, van langere tijd, die zijn zo duidelijk (gewoon de buitenste candles) dat mijn zoon van 11 ze ook zo kan trekken. En of het nu self f prophecy is of niet, de vraag was:
hoe kan het hele circus van handelen in allerlei soorten aandelen, waarbij veel geld en veel mensen gemoeid zijn, er voor zorgen dat een indice precies op die lijnen afketst? Als je goed kijkt, zelfs 2 x precies op lijn 2.
Statistisch is de kans hierop 0,00001%.

Misschien dat er een aantal partijen dezelfde lijnen hebben getrokken en daar nu juist hun kooporders hebben neergelegd.

• Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
29 aug 2014 10:13 #2979 door Linkerbaan

Knakenpoetser schreef : Je kan een lijn uit 2007 doortrekken bijv. een top of dal. Maar wat voor betekenis moet je daar aan toekennen. De wereld is zo anders nu.

terecht dat je dit opmerkt en dat is natuurlijk het probleem van de lijnentrekker, zoals iedere trader met zijn methodes weer zijn eigen specifieke probleem heeft.

Maar die lijnen 2 en 3, van langere tijd, die zijn zo duidelijk (gewoon de buitenste candles) dat mijn zoon van 11 ze ook zo kan trekken. En of het nu self f prophecy is of niet, de vraag was:
hoe kan het hele circus van handelen in allerlei soorten aandelen, waarbij veel geld en veel mensen gemoeid zijn, er voor zorgen dat een indice precies op die lijnen afketst? Als je goed kijkt, zelfs 2 x precies op lijn 2.
Statistisch is de kans hierop 0,00001%.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
29 aug 2014 10:13 #2978 door Knakenpoetser
Wat zijn de exacte regels voor het trekken van die lijnen?

• Knakenpoetser
29 aug 2014 10:12 #2977 door ArnoB
Als de DAX duidelijk onder de 9470 duikt, verwacht ik wat versnelling naar de 9450 (ligt lijn oplopend trendkanaal / mega bearflag ;-) )

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
29 aug 2014 10:08 #2976 door Knakenpoetser
Je kan een lijn uit 2007 doortrekken bijv. een top of dal. Maar wat voor betekenis moet je daar aan toekennen. De wereld is zo anders nu.

• Knakenpoetser
29 aug 2014 10:06 #2975 door Bakstenen

Knakenpoetser schreef : Het probleem wat ik een beetje met lijnentrekken heb is dat er oneindig veel lijnen te trekken zijn. Misschien niet allemaal even zinvol maar toch.
Je kan altijd wel in een tijdframe een candle vinden die op een lijn afketst.

Als lijnentrekken eenduidig was en iedereen trok dezelfde 2 a 3 lijnen en er wordt dan iedere keer weer op afgeketst dan heb je misschien een punt.

lijnen over een langere periode die hebben betekenis maar ooit worden deze ook doorbroken

• Bakstenen
29 aug 2014 09:57 #2974 door Linkerbaan

Knakenpoetser schreef :

Linkerbaan schreef :

Knakenpoetser schreef :

Linkerbaan schreef : mogguh

dax is in principe gesloten onder KT steunlijn (1) maar wel weer afgeketst op oude ws lijn (2) en onder LT oude steunlijn (3)

voor de wel en niet lijnentrekkers.... die lijnen stonden er al een paar dagen tot een paar weken
hoe kan het dan dat ie weer precies op die lijn afstuitert?
Als je naar alle transacties kijkt van alle Dax aandelen, gewoon handel op de beurs door heel veel partijen met heel veel geld, ook door veel mensen die geen lijnen trekken,
hoe weten zij dan precies zo te handelen dat ie weer exact op die lijn afstuitert?

Hoelang staat die lijn 2 er al?

Lijn 1 (kortste timeframe) is nog niet helemaal zeker, is van het huidige Uptrendkanaaltje, wrsch loopt ie zo dat we er nog niet door zijn
Lijn 2 is vanaf 24 juli (oorsprong 4 juli)
Lijn 3 is vanaf maart dit jaar (oorsprong mid-2012)

Dan gooi ik 't op magic.

magic en mazzel :unsure:
maar dit is maar 1 voorbeeld, dit soort dingen gebeuren aan de lopende band met alle indices.
Dus mijn achterliggende vraag in oorspronkelijke is meer in het algemeen....

• Linkerbaan
29 aug 2014 09:55 #2973 door Knakenpoetser
Het probleem wat ik een beetje met lijnentrekken heb is dat er oneindig veel lijnen te trekken zijn. Misschien niet allemaal even zinvol maar toch.
Je kan altijd wel in een tijdframe een candle vinden die op een lijn afketst.

Als lijnentrekken eenduidig was en iedereen trok dezelfde 2 a 3 lijnen en er wordt dan iedere keer weer op afgeketst dan heb je misschien een punt.

• Knakenpoetser
29 aug 2014 09:48 #2972 door Knakenpoetser

Linkerbaan schreef :

Knakenpoetser schreef :

dax is in principe gesloten onder KT steunlijn (1) maar wel weer afgeketst op oude ws lijn (2) en onder LT oude steunlijn (3)

voor de wel en niet lijnentrekkers.... die lijnen stonden er al een paar dagen tot een paar weken
Als je naar alle transacties kijkt van alle Dax aandelen, gewoon handel op de beurs door heel veel partijen met heel veel geld, ook door veel mensen die geen lijnen trekken,
hoe weten zij dan precies zo te handelen dat ie weer exact op die lijn afstuitert?

Lijn 1 (kortste timeframe) is nog niet helemaal zeker, is van het huidige Uptrendkanaaltje, wrsch loopt ie zo dat we er nog niet door zijn

Dan gooi ik 't op magic.

• Knakenpoetser
29 aug 2014 09:47 #2971 door Bakstenen

Linkerbaan schreef : het is weer niet makkelijk maar mijn gedacht is als volgt
- sterke uptrend, LT maar ook KT
- trendkanaal up nog in tact dus niet topgokken
- dax uur uptrendkanaal ongeldige top, tegelijkertijd vix ongeldige bodem
- invasie berichten oekraine doet weinig negatiefs met de beurs
- dollar/euro in favor of aex- ik heb nog geen extreem in mijn 15'' indicator, die is er wel geweest in het downtrendkanaal en dan komt er altijd weer een contra move en die is nog niet af

dus ik denk up
fundamenteel/bankensituatie en ontwikkelingen in de wereld... gevaar is altijd op de loer
maar los daarvan zie ik ook flink wat greenshoots

Denk dat als de Okraine zo door blijft gaan met valse berichten ze straks niet meer serieus worden genomen.

• Bakstenen
29 aug 2014 09:45 #2970 door Bakstenen
Goedemorgen,vandaag weinig tijd is Opa dag .
alles weer groen zoals gewoonlijk, in een bullisch markt altijd vlug eruit met de short anders sta je weer op verlies,en voor de Dow zie ik geen signalen is een toppings proces maar als de nasdaQ en S&P een all time high maken moet de Dow dat ook doen,de US is maandag dicht dan zal het vandaag moeten gebeuren,ik wacht rustig af

• Bakstenen
29 aug 2014 09:43 #2969 door Linkerbaan

Knakenpoetser schreef :

• Linkerbaan
29 aug 2014 09:41 #2968 door Linkerbaan
het is weer niet makkelijk maar mijn gedacht is als volgt
- sterke uptrend, LT maar ook KT
- trendkanaal up nog in tact dus niet topgokken
- dax uur uptrendkanaal ongeldige top, tegelijkertijd vix ongeldige bodem
- invasie berichten oekraine doet weinig negatiefs met de beurs
- dollar/euro in favor of aex- ik heb nog geen extreem in mijn 15'' indicator, die is er wel geweest in het downtrendkanaal en dan komt er altijd weer een contra move en die is nog niet af

dus ik denk up
fundamenteel/bankensituatie en ontwikkelingen in de wereld... gevaar is altijd op de loer
maar los daarvan zie ik ook flink wat greenshoots

• Linkerbaan
29 aug 2014 09:39 #2967 door Knakenpoetser

• Knakenpoetser
Tijd voor maken pagina: 1.549 seconden