Day Trading
Linkerbaan schreef : Hoe werkt dat precies bij zo'n grote FTI order?
Soms, bij laag volume zie ik dat bijvoorbeeld bij 1 stuks bieden op 400,05 dat de koers naar 400 zakt
omdat die bied koers wegvalt als ik die 400,05 koop.
Maar hoe gaat dat bij 3000 stuks? Dan zou je verwachten dat er een forse prijsverandering plaatsvindt omdat heel veel bied of laatkoersen opgezogen worden. Maar dat was niet het geval, de prijs bleef heel stabiel.
-
Ja klopt, meestal zie je dan dat de prijs ineens een forse beweging maakt. Wat natuurlijk ook kan is dat er stop orders liggen, die zie je niet in de marketdepth, daar zie je alleen limiet orders. Deze kunnen de zaak dan net in balans houden denk ik. Volgens mij zag ik ook ergens de mogelijkheid tot iceberg orders, waarbij alleen het spreekwoordelijke topje in de marketdepth zichtbaar is en de rest als stop(sell/buy)?
Het is voor een verkoper van een groot pakket wel een risico om dit ineens te dumpen als de marketdepth dit op het oog niet aankan. Daar maken ze dan weer geavanceerde algorithmes voor om in random porties en tijd dit te laten weglekken zodat ze niet opvallen. Heel fancy allemaal. Dit kan met TWS van IB trouwens ook, maar ik heb het voorlopig nog niet nodig

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- GreedAndFear.eu
-
Kun je zien of het koop of verkoop orders zijn?GreedAndFear.eu schreef : Ja leuk is dat, vooral tegen het sluiten van de beurs komen er soms enorme blokken voorbij. Ik heb een tooltje gebouwd dat elke price/volume tick in de database vastlegt, dus kan het daarna in slow-motion weer afspelen. Je ziet dan dat zo'n order echt alles wat ingelegd is helemaal wegveegt.
- ArnoB
-
Soms, bij laag volume zie ik dat bijvoorbeeld bij 1 stuks bieden op 400,05 dat de koers naar 400 zakt
omdat die bied koers wegvalt als ik die 400,05 koop.
Maar hoe gaat dat bij 3000 stuks? Dan zou je verwachten dat er een forse prijsverandering plaatsvindt omdat heel veel bied of laatkoersen opgezogen worden. Maar dat was niet het geval, de prijs bleef heel stabiel.
-
GreedAndFear.eu schreef :
Linkerbaan schreef : Vreemde bodem bij de aex
op candle basis: geldige bodems en afgeronde downtrendkanalen op alle timeframes
op lijngrafiek basis: ongeldige bodem 15 min en totaal geen afgerond downtrend kanaal dag
Ik zag 2 mega FTI orders voorbijkomen, waarvan ik niet weet long of short, ik vermoed long
Allebei op HL's (gisteren en eergisteren), de gecombineerde winst van deze orders ligt boven 10 miljoen al.
Ja leuk is dat, vooral tegen het sluiten van de beurs komen er soms enorme blokken voorbij. Ik heb een tooltje gebouwd dat elke price/volume tick in de database vastlegt, dus kan het daarna in slow-motion weer afspelen. Je ziet dan dat zo'n order echt alles wat ingelegd is helemaal wegveegt.
Dit doe ik bij Lynx/InteractiveBrokers en ik weet niet 100% zeker of het ook altijd 1 order is, aangezien IB dit soort data per +-200ms bundelt, maar toch.... Je zult maar met die 20000 futures in je maag zitten vlak voor 22u. Overnight sluiten is geen optie want dan is er helemaal te weinig volume. Nee, dan hebben wij het nog makkelijk in vergelijking met die 'grote jongens'
We zullen zien, tot nu toe heb ik alleen maar positieve analyses gezien na dinsdag...GreedAndFear.eu schreef :
ArnoB schreef : Goedemorgen, het is weer knallen geblazen de andere kant op. Wordt weer flinke opening met gap omhoog.
Rond de 410 verwacht ik eigenlijk weerstand, maar met zo'n gap zal dat wel niet.
Ik kijk meer naar het scenario van half oktober, toen leek het einde van de wereld ook nabij, waarna het 2 maanden hard omhoog ging. Maar goed, dat is al wel weer ver vooruit gekeken
Voorlopig
McHugh verwacht dat dit golf 2 omhoog is en hierna zal golf 3 omlaag volgen...
Dan mag de DAX duidelijk niet boven de 10100 komen.
- ArnoB
-
Linkerbaan schreef : Vreemde bodem bij de aex
op candle basis: geldige bodems en afgeronde downtrendkanalen op alle timeframes
op lijngrafiek basis: ongeldige bodem 15 min en totaal geen afgerond downtrend kanaal dag
Ik zag 2 mega FTI orders voorbijkomen, waarvan ik niet weet long of short, ik vermoed long
Allebei op HL's (gisteren en eergisteren), de gecombineerde winst van deze orders ligt boven 10 miljoen al.
Ja leuk is dat, vooral tegen het sluiten van de beurs komen er soms enorme blokken voorbij. Ik heb een tooltje gebouwd dat elke price/volume tick in de database vastlegt, dus kan het daarna in slow-motion weer afspelen. Je ziet dan dat zo'n order echt alles wat ingelegd is helemaal wegveegt.
Dit doe ik bij Lynx/InteractiveBrokers en ik weet niet 100% zeker of het ook altijd 1 order is, aangezien IB dit soort data per +-200ms bundelt, maar toch.... Je zult maar met die 20000 futures in je maag zitten vlak voor 22u. Overnight sluiten is geen optie want dan is er helemaal te weinig volume. Nee, dan hebben wij het nog makkelijk in vergelijking met die 'grote jongens'

graag even een bevestiging.
- India
-
AEX EOY YH is zeker te veel gevraagd?
- India
-
ArnoB schreef : Goedemorgen, het is weer knallen geblazen de andere kant op. Wordt weer flinke opening met gap omhoog.
Rond de 410 verwacht ik eigenlijk weerstand, maar met zo'n gap zal dat wel niet.
Ik kijk meer naar het scenario van half oktober, toen leek het einde van de wereld ook nabij, waarna het 2 maanden hard omhoog ging. Maar goed, dat is al wel weer ver vooruit gekeken

Voorlopig

kleine SL is kans raken groot,
grote SL is mogelijk diep in de min
Long heeft grote kans want vrijdag expi en daarna low volume markt
maar short kan ook wel even
ik doe even rustig aan

- ArnoB
-
Dat is wel zo verstandig, ik ben alleen een kwartier na de cijfers met een kleine positie short gegaan (tegengestelde richting van beweging) en weer gesloten.GreedAndFear.eu schreef :
ArnoB schreef :
Goud piept wel alle kanten opGreedAndFear.eu schreef : Let the madness begin
... nou dat viel ook weer mee
Meestal heb ik op fomc dag geen kortlopende posities, want aan welke kan je ook zit, je wordt heel snel uitgestopt. Laat anderen maar even over de richting vechten dan doe ik morgen wel weer mee
Vaak wordt na een kwartier na de cijfers als er een beetje beweging is de top of bodem gezet. Uiteraard gaat het daarna ook nog wel eens verder, maar ja dan de stop hanteren van de top tussen cijfers en kwartier erna.
- ArnoB
-
ArnoB schreef :
Meestal heb ik op fomc dag geen kortlopende posities, want aan welke kan je ook zit, je wordt heel snel uitgestopt. Laat anderen maar even over de richting vechten dan doe ik morgen wel weer mee

- ArnoB
-

Nu maar hopen dat andere 1,2 of 3e worden, ik heb wat beters te doen die dinsdagAanstaande dinsdagochtend (23 december) vindt de prijsuitreiking plaats van het RTL Z Beursspel bij NYSE Euronext Amsterdam (Beursplein 5). De winnaar mag deze ochtend samen met de nummer 2 en 3 de beursgong luiden.
Ik zou u alvast willen vragen om er rekening mee te houden dat u mogelijk één van de winnaars bent van het RTL Z Beursspel en hierdoor op dinsdagochtend wordt verwacht in Amsterdam.

- ArnoB
-