Day Trading

bubbel

Linkerbaan schreef : Beste Traders,
ik ga ermee stoppen, geen posities mee op vakantie.
Wens jullie fijne feestdagen!!
Tot in 2015
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- bubbeltrader
-
Zeer fijne vakantie en fijne feestdagen Linkerbaan, geniet ervan!Linkerbaan schreef : Beste Traders,
Tot in 2015
- ArnoB
-
Tot in 2015
Ik geloof daar nog niet in...
USA is erg sterk..
maandag is de dag van de waarheid.
als ES <2053,75 dan is de uptrend voorbij en kun je met shorts starten

ArnoB schreef : De stijging vanaf dinsdag is voor alsnog een zeer mooie ABC die bij precies bij 161,8% voor C tot stilstand is gekomen
- bubbeltrader
-

- ArnoB
-
ArnoB schreef :
Maar jij had toch alleen de long gesloten en geen shortpositie opgenomen?GreedAndFear.eu schreef :
ArnoB schreef :
Jij een short-signaal?GreedAndFear.eu schreef : Aangezien ik voor morgen een bearish signaal heb (gek genoeg) moet ik de long positie vandaag sluiten. Bij IB kun je dan heel mooi een market order invoeren die pas geldig is vanaf een bepaald tijdstip. Die heb ik nu op 21:59:55 staan, dus 5 seconden voor de close van de reguliere markt. Vooringestelde orders hebben over het algemeen meer discipline dan de persoon achter de computer
Tja, die moet je niet te vaak krijgen in een markt als deze....
Klopt, ik handel nooit tegen het signaal in. Dus als ik niet mee wil gaan, dan moet ik neutraal gaan. Uiteraard hou ik bij of dat de performance verbetert

De rest van dit kalenderjaar doe ik ook niets meer, het is mooi zo.
Men zit gevoelsmatig nog in de oude trend, is ritjes in die richting nog gewend en bij doorbraak steun of weerstandslijn, zie je een overbought situatie dus gaat men weer de richting van het oude kanaal in handelen. En dat zijn dure fouten.
Vooral als men misschien niet genoeg van die voorgaande trend geprofiteerd heeft, dan denkt men ''ah lekker ik krijg nog een kans om er toch nog wat van te maken'' (greed).
Ik heb zo'n fout natuurlijk nog noooooooooiiiiit gemaakt

Het mooie is dat er na de draai veel meer tijd en ruimte is in die nieuwe trend dan men vaak denkt, ook weer door het oude sentiment wat er nog in zit?
Op daggrafiek, met extra controle op 15 min en uur bepaal ik wat voor trendkanaal, Up of down, dan trek ik steun of weerstandslijn
Daarnaast heb ik een osscill indicator die oversold/overbought aangeeft
Uptrend = links van/boven de steunlijn: long en evt exit long bij overbought.
Zeker in het begin bij Uptrend dikke kans op neg div dus niet meteen bij eerste overbought eruit, de vorm van het trendkanaal gaat voor.
Short alleen bij evt zeer sterke neg div in bepaalde situaties, maar wel met SL
Bij downtrend vice versa
Zo ook geldt . Laat geen persoon zonder rijervaring in een Ferrari rijden.
India schreef : Goedemorgen, iemand nog behoefte aan een gevatte opmerking over het nut van TA?
- C49
-
dat is nl. een valkuil van vele daghandelaren, zodra ze een long positie verkopen neigen ze om direct daarna een short te kopen (en andersom), terwijl niemand in staat is precies op de top de verkopen etc. Dus altijd minimaal 'x,xx%' wachten voordat er weer een positie wordt ingenomen.
opm: gebaseerd op valkuil van 1 handelaar
Linkerbaan schreef : Het nut voor mij was dat ik te weining van deze stijging heb genoten en dus
wat voor anderen heb overgelaten.
Ben alleen niet short gegaan, dat was een stuk socialer geweest natuurlijk
-India schreef : Goedemorgen, iemand nog behoefte aan een gevatte opmerking over het nut van TA?
- India
-
wat voor anderen heb overgelaten.
Ben alleen niet short gegaan, dat was een stuk socialer geweest natuurlijk
-
India schreef : Goedemorgen, iemand nog behoefte aan een gevatte opmerking over het nut van TA?
Bodems van 25-11 en 28-11 en bovenkant uur bollinger 20 en 50
- ArnoB
-
Maar jij had toch alleen de long gesloten en geen shortpositie opgenomen?GreedAndFear.eu schreef :
ArnoB schreef :
Jij een short-signaal?GreedAndFear.eu schreef : Aangezien ik voor morgen een bearish signaal heb (gek genoeg) moet ik de long positie vandaag sluiten. Bij IB kun je dan heel mooi een market order invoeren die pas geldig is vanaf een bepaald tijdstip. Die heb ik nu op 21:59:55 staan, dus 5 seconden voor de close van de reguliere markt. Vooringestelde orders hebben over het algemeen meer discipline dan de persoon achter de computer
- ArnoB
-
Linkerbaan schreef : nu is (nog verder) dalende olie ineens een goed bericht
men lult maar wat achteraf
Precies, een gelegenheidsargument. Daarom heb je er in trading ook helemaal niets aan.
ArnoB schreef :
- India
-