Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

09 sept 2015 12:04 #11256 door Zigo
Bètablokkers.

Bijlage niet gevonden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Zigo
  • Zigo's Profielfoto
09 sept 2015 11:59 #11255 door Zigo
Misschien dat dit helpt Fred?
Heb trouwens enkele Bètablokker Indicatoren

Bijlage niet gevonden

Fred schreef : Een hele goede morgen allen die nog mee zijn gegaan. Een levensgevaarlijk beursje, waarin slechts een ervaren slimme trader winsten van een paar honderd procent kan behalen.
Ik wijd mij vandaag voorlopig maar aan andere zaken.

Overigens wil ik u hetgeen mij vannacht overkwam niet onthouden:
badend in het zweet werd ik rond 4 uur wakker. Ik had een stemmetje gehoord dat steeds maar herhaalde "u kunt nog mee, u kunt nog mee".
Uiteraard was ik in mijn droom bezweken voor deze verleiding en de belofte om van de inhoud van mijn spaarvarken (toch ruim 2.000 euro) binnen luttele uren 18.986 euro te maken. De toevoeging dat resultaten uit het verleden niets zeiden over toekomstige trades, had mij tenslotte geheel overtuigd.
Ik strompelde slaperig naar mijn computer en googelde met trillende vingers op Nikkei.
Eureka, die steeg als een gek, Sjanghai volgde, futs piekten. Ik ben mee juichte ik en stak slaperig een feestsigaar op.
Voor mijn nog slaapdronken ogen doemde reeds het beeld van een BMW cabrio inclusief spoilers en lichtmetalenn velgen op.
Dit zou de klapper van mijn leven worden, dank zij de grootste goeroe aller tijden.
Nu na 3 koppen sterke zwarte koffie parelt het zweet op mijn voorhoofd, want is mij goeroe zelf wel meegegaan? Heeft zijn unieke systeem het op tijd aangegeven? Of wordt de peuk die in de asbak voor mij ligt een sigaar uit eigen doos en heb ik 2% verlies op de inhoud van mijn spaarvarken door het abonnementsgeld?

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Fred

• Zigo
  • Zigo's Profielfoto
09 sept 2015 11:40 #11254 door gretsch
dat klopt LB, maar zoiets is denk ik makkelijker te leren dan steeds proberen de top/cq dal te verkopen/kopen.

Linkerbaan schreef : @gretsch, wel een opm over 'gewoon kopen als de koersen omhoog gaan'.
Dit lijkt logisch en makkelijk maar ook daar kunnen onervaren beleggers de mist mee ingaan

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
09 sept 2015 11:27 #11253 door Linkerbaan
@gretsch, wel een opm over 'gewoon kopen als de koersen omhoog gaan'.
Dit lijkt logisch en makkelijk maar ook daar kunnen onervaren beleggers de mist mee ingaan

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
09 sept 2015 11:26 #11252 door gretsch
Beste Fred,
je moet niet vergeten dat jij een heel ervaren trader bent, en dat maakt wel even verschil.
ik raad iedere beginner of een ieder die al verschillende accounts heeft opgeblazen, zijn monitor om te draaien, en dan zal hij/zij zien dat het allemaal al een stuk beter gaat.

Fred schreef :

gretsch schreef : ik weet niet precies waar dat wegkomt, het zal met psyche te maken hebben.
veel vooral beginnende traders beschouwen de beurs ook niet als handelsplaats volgens mij, maar als een middel om easy snel geld te verdienen ( denken ze). en idd het daalt vaak harder dan het stijgt.
maar van iedere broker krijg je een handels platform, de naam zegt het al.
en de essentie van handelen is: lager kopen dan waar je het weer voor wilt verkopen.
het maakt niet uit of je in mercedessen wilt handelen, fietsen, koelkasten,of een index of eur/usd of whatever, je koopt laag in en je verkoopt hoger.
en zo zal je de beurs ook moeten benaderen als er wat wilt verdienen.
het is een bekend gegeven in de forex wereld dat 95% struktureel verliest, en dat komt denk ik omdat de meesten proberen kontinue de top te verkopen ( brokers weten dat, en weten exact waar ze de stops moeten leggen).
ik wil hiermee helemaal niet zeggen dat je met shorts niet kunt verdienen, natuurlijk niet.
het is alleen in de basis tegennatuurlijk handelen, want vanuit de historie gaat het omhoog, net als een oldtimer die meer waard wordt zoiets.....

Beste Gretsch,
ik ben het niet helemaal met je eens. Naar mijn idee is er een tweezijdige benadering, iets wat mensen trouwens ook op andere dingen toepassen zoals op huizen, grondstoffen etc.
1. Is zoals je zegt goedkoop kopen en duurder verkopen. (in feite long gaan)
2. Is echter duur verkopen en goedkoper terugkopen. (in feite short gaan)
Beide werken en het mooist is n.m.m. van beide gebruik maken op het juiste moment.
Mvg, Fred

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
09 sept 2015 11:26 #11251 door Linkerbaan
na de wijze woorden van gretsch, heb ik toch maar wat Ballast Nedam gekocht a 30 cent in de hoop te bodemgokken

• Linkerbaan
09 sept 2015 11:16 #11250 door Fred

gretsch schreef : ik weet niet precies waar dat wegkomt, het zal met psyche te maken hebben.
veel vooral beginnende traders beschouwen de beurs ook niet als handelsplaats volgens mij, maar als een middel om easy snel geld te verdienen ( denken ze). en idd het daalt vaak harder dan het stijgt.
en de essentie van handelen is: lager kopen dan waar je het weer voor wilt verkopen.
het maakt niet uit of je in mercedessen wilt handelen, fietsen, koelkasten,of een index of eur/usd of whatever, je koopt laag in en je verkoopt hoger.
het is een bekend gegeven in de forex wereld dat 95% struktureel verliest, en dat komt denk ik omdat de meesten proberen kontinue de top te verkopen ( brokers weten dat, en weten exact waar ze de stops moeten leggen).
ik wil hiermee helemaal niet zeggen dat je met shorts niet kunt verdienen, natuurlijk niet.
het is alleen in de basis tegennatuurlijk handelen, want vanuit de historie gaat het omhoog, net als een oldtimer die meer waard wordt zoiets.....

Beste Gretsch,
ik ben het niet helemaal met je eens. Naar mijn idee is er een tweezijdige benadering, iets wat mensen trouwens ook op andere dingen toepassen zoals op huizen, grondstoffen etc.
1. Is zoals je zegt goedkoop kopen en duurder verkopen. (in feite long gaan)
2. Is echter duur verkopen en goedkoper terugkopen. (in feite short gaan)
Beide werken en het mooist is n.m.m. van beide gebruik maken op het juiste moment.
Mvg, Fred

• Fred
  • Fred's Profielfoto
09 sept 2015 10:57 #11249 door gretsch
ik weet niet precies waar dat wegkomt, het zal met psyche te maken hebben.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
09 sept 2015 10:24 #11248 door Linkerbaan
@Fred, meesterlijk stuk proza :lol: :lol:

Kleine tip: abo's zijn niks voor jou, kost je je nachtrust. Niet doen hoor

• Linkerbaan
09 sept 2015 10:23 #11247 door ArnoB
Hahaha, die Fred...

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
09 sept 2015 10:20 #11246 door Linkerbaan
tja meeste in shorts gehandeld toen, dus daar de meeste winsten en verliezen.

Maar waar komt die voorliefde voor shorts en top- en bodemgokken vandaan?

Volgens mij ben ik nu redelijk neutraal omdat ik mechanisch probeer te handelen
-

Partimetrader schreef :

Linkerbaan schreef : jaren geleden waren 80-90% van mijn trades short
Misschien omdat ik in 2008 begonnen ben met full time traden? B)
Inmiddels bijna 50-50 maar short blijf ik iets leuker vinden, gaat meestal sneller

Er waar lagen de meeste winsten LB? Ik herken mezelf hier n.l ook wel in

• Linkerbaan
09 sept 2015 10:19 #11245 door Fred
Een hele goede morgen allen die nog mee zijn gegaan. Een levensgevaarlijk beursje, waarin slechts een ervaren slimme trader winsten van een paar honderd procent kan behalen.
Ik wijd mij vandaag voorlopig maar aan andere zaken.

Overigens wil ik u hetgeen mij vannacht overkwam niet onthouden:
badend in het zweet werd ik rond 4 uur wakker. Ik had een stemmetje gehoord dat steeds maar herhaalde "u kunt nog mee, u kunt nog mee".
Uiteraard was ik in mijn droom bezweken voor deze verleiding en de belofte om van de inhoud van mijn spaarvarken (toch ruim 2.000 euro) binnen luttele uren 18.986 euro te maken. De toevoeging dat resultaten uit het verleden niets zeiden over toekomstige trades, had mij tenslotte geheel overtuigd.
Ik strompelde slaperig naar mijn computer en googelde met trillende vingers op Nikkei.
Eureka, die steeg als een gek, Sjanghai volgde, futs piekten. Ik ben mee juichte ik en stak slaperig een feestsigaar op.
Voor mijn nog slaapdronken ogen doemde reeds het beeld van een BMW cabrio inclusief spoilers en lichtmetalenn velgen op.
Dit zou de klapper van mijn leven worden, dank zij de grootste goeroe aller tijden.
Nu na 3 koppen sterke zwarte koffie parelt het zweet op mijn voorhoofd, want is mij goeroe zelf wel meegegaan? Heeft zijn unieke systeem het op tijd aangegeven? Of wordt de peuk die in de asbak voor mij ligt een sigaar uit eigen doos en heb ik 2% verlies op de inhoud van mijn spaarvarken door het abonnementsgeld?

• Fred
  • Fred's Profielfoto
09 sept 2015 10:11 - 09 sept 2015 10:15 #11244 door Partimetrader

Linkerbaan schreef : jaren geleden waren 80-90% van mijn trades short
Inmiddels bijna 50-50 maar short blijf ik iets leuker vinden, gaat meestal sneller

Er waar lagen de meeste winsten LB? Ik herken mezelf hier n.l ook wel in
Laatst bewerkt: 09 sept 2015 10:15 door Partimetrader.

• Partimetrader
  • Partimetrader's Profielfoto
09 sept 2015 10:00 #11243 door Linkerbaan
jaren geleden waren 80-90% van mijn trades short

• Linkerbaan
09 sept 2015 09:58 #11242 door Linkerbaan
nee, ga door gretsch....
de vraag is: waarom proberen de meesten dat, denk je? Wat zit daar achter?
-
-

gretsch schreef : verreweg de meesten proberen de top te verkopen, dus shorts shorts en nog eens shorts, heel raar eigenlijk.
ach laat ook maar waar bemoei ik mij ook mee.
ieder op zijn eigen wijze zullen we maar zeggen.

Linkerbaan schreef : Ja was bij mij ook bekend verschijnsel en heb er lang over gedaan dat af te leren.
Het is wel stoer natuurlijk en leuk voor het (vooral mannelijk) ego. ALS het lukt. Maar idd beter middenstuk vd vis
-
-

gretsch schreef : goedemorgen,
waarom proberen toch altijd traders om de toppen te verkopen en het dal te kopen, ik snap dat niet, het is 10 keer makkelijker om te kopen als de prijs omhoog gaat en te verkopen als de prijs naar beneden gaat.
zal wel aan mij liggen.

• Linkerbaan
09 sept 2015 09:57 #11241 door ArnoB

gretsch schreef : verreweg de meesten proberen de top te verkopen, dus shorts shorts en nog eens shorts, heel raar eigenlijk.
ach laat ook maar waar bemoei ik mij ook mee.
ieder op zijn eigen wijze zullen we maar zeggen.

Je hebt wel gelijk Gretsch, elke visie is goed om te horen.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.695 seconden