Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

03 nov 2015 08:48 #12681 door Fred
De ECB heeft het er maar over dat er geen inflatie is en dat die toch naar 2% moet. De bevolking ondervindt echter wel degelijk inflatie. Wat te denken van de b.t.w. verhoging van (wat was het 25?) zo'n 2 jaar geleden in N.L., de verhoging van de onroerend goed belasting met 15% dit jaar in België, de gemeentelijke belastingverhogingen via diverse zaken als huisvuilophaling, 15% verhoging (middels b.t.w. van 6% naar 21%) op elektriciteit, belastingverhoging op dieselauto's, belastingverhoging van de beurstax, dividendbelasting, belasting op rente, openbaar vervoer etc. etc. Op die manier ondervind de burger wel een forse inflatie zonder dat er een salarisverhoging tegenover staat. Dus......, minder te besteden.

Linkerbaan schreef : en lees dit maar even.....
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24691969...beslissingen___.html

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
03 nov 2015 08:36 #12680 door Fred
Ik weet niet hoe het momenteel in NL gaat in werkelijkheid, maar in België zie ik dat in diverse plaatsen in één jaar zo'n 20% tot zelfs in sommige plaatsen zoals Kalmthout en het Nederlandse Putte 50% van de detailhandelszaken in het centrum verdwenen zijn. Om over de horeca in de steden en vooral ook aan de kust maar te zwijgen.
Ook huizen staan weer veel langer te koop en wordt er (net als in Spanje indertijd) weer veel meer gebouwd dan er verkocht wordt. Dit hoofdzakelijk aan de kust.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
03 nov 2015 08:36 #12679 door Linkerbaan

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
03 nov 2015 08:33 - 03 nov 2015 08:33 #12678 door Linkerbaan
goedemorgen

files nemen toe, ik hoor om me heen dat goede verkopers weer aardig gewild zijn door wervers en head hunters, hier en daar goede berichten in de kranten.
Veel bedrijven hebben de crisis gebruikt om extreem in kosten (personeel) te snijden, dus als de omzet omhoog gaat, dan kan de winst evt snel toenemen. Veel kleinere bouwbedrijven zijn er niet meer of werken uitsluiten met ZZPers op oproepbasis.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar toch kan ik het niet helpen dat er nog veel verborgen leed zit bij een groot deel van de bevolking, de salarissen voor de grote massa zijn laag, veel belastingen, het leven is duur en er zijn nog veel gevaarlijk hoge schulden op allerlei niveaus, tot onbeheersbare staatsschulden aan toe.

China's groei zwakt wat af en BRIC landen hebben het moeilijk, geo politieke spanningen lopen op.

Dit is maar een hele grove opsomming op fundamenteel, macro economisch niveau, ik kan het wel uitgebreider maken maar ik kom er toch niet uit met een conclusie of de beurs hierdoor up of down moet.

Dus ik blijf maar proberen het met TA te benaderen, liefst op intraday korte termijn met de beweging van 1 timeframe hoger in m'n achterhoofd....

1 ding staat vast, de FED en ECB verstoren op een gigantische manier de normale gang van zaken!!
Laatst bewerkt: 03 nov 2015 08:33 door Linkerbaan.

• Linkerbaan
03 nov 2015 08:27 #12677 door Fred
Ik begrijp en respecteer je punt Bakstenen. Wat ik bedoel is echter: de beurs wordt momenteel al enige tijd gestuurd middels Q.E. van zowel Draghi als Yellen. Slecht bedrijfsnieuws wordt vertaald als geen renteverhoging, dus goed. N.m.m. is men verder blind voor de onkunde van de huidige politici in Europa en heeft men geen idee wat het niet oplossen van de vluchtelingenstroom aan de bron voor consequenties zal hebben voor de EU landen en hun economie de komende jaren.
De lage rente is heel leuk voor bedrijven, maar na verloop van jaren zal nu toch wel eens het kaf van het koren gescheiden zijn bij de bedrijven. Dan zorgt die lage rente alleen maar voor lagere inkomens bij een deel van de bevolking, dus ook lagere bestedingen.
Als je de belachelijke nieuwe wet in België ziet (35% winstbelasting op aandelen, opties en turbo's, zonder dat verliezen aftrekbaar zijn, dan zorgt dit er voor dat men niet meer in aandelen gaat beleggen vanaf eind dit jaar. Lijkt me ook niet goed voor het bedrijfsleven.
Kortom het wordt allemaal wat te kunstmatig n.m.m. helaas.

Bakstenen schreef : Goedemorgen,
ben ik niet met je eens Fred,de meeste bedrijven hebben veel personeel eruit gedaan en kosten gesneden dus komt de opleving dan maken ze eerder winst b.v Shell die heeft het nu zwaar maar als jouw horizon net als pensioenfondsen is ga je die kopen met korting b.v put schrijven want zodra de olie prijs gaat stijgen zit je goed.
En de futures kunnen nog zo hard stijgen de aandelen moeten wel mee gaan,en je krijgt vlug weer het verhaal over dat de verhouding met het dividend zoek is maar de meesten die aandelen kopen kijken daar niet naar alleen gaat het aandeel mijn richting uit die ik denk te zien.
Maar dit is niets voor de meeste forum leden onder ons.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
03 nov 2015 08:08 - 03 nov 2015 08:10 #12676 door Bakstenen
Goedemorgen,
ben ik niet met je eens Fred,de meeste bedrijven hebben veel personeel eruit gedaan en kosten gesneden dus komt de opleving dan maken ze eerder winst b.v Shell die heeft het nu zwaar maar als jouw horizon net als pensioenfondsen is ga je die kopen met korting b.v put schrijven want zodra de olie prijs gaat stijgen zit je goed.
En de futures kunnen nog zo hard stijgen de aandelen moeten wel mee gaan,en je krijgt vlug weer het verhaal over dat de verhouding met het dividend zoek is maar de meesten die aandelen kopen kijken daar niet naar alleen gaat het aandeel mijn richting uit die ik denk te zien.
Maar dit is niets voor de meeste forum leden onder ons.
Laatst bewerkt: 03 nov 2015 08:10 door Bakstenen.

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
02 nov 2015 22:25 #12675 door Fred
Het heeft imho weinig meer met een aandelenbeurs en bedrijven te maken helaas :(

Bakstenen schreef :

Bakstenen schreef :

Linkerbaan schreef : @Bubbel, de ES gaat toch wel de 2086-2083 terugtesten. lijkt me het minste?
(nu 2093)

Ik ga voor een nieuw al time high dit laten ze niet meer lopen,je ziet weer een grote groene candle en dan 2 of 3 dagen iets omhoog en rustig kopen en hoppa weer omhoog alleen de FDAX doet nog niet mee terwijl de euro toch onderuit is gegaan

Hoe bedoel je op het verkeerde been gezet? dit verwachte ik vrijdag dan komt er een verkoop golf men opent lager en er staat weer de bekende grote groenen candle ,ik wil wel eens weten wie koopt er nu op 2094 ES terwijl je vrijdag op 2080 ook kon kopen of de FDAX zelfde verhaal

• Fred
  • Fred's Profielfoto
02 nov 2015 21:52 #12674 door Bakstenen

Bakstenen schreef :

Linkerbaan schreef : @Bubbel, de ES gaat toch wel de 2086-2083 terugtesten. lijkt me het minste?
(nu 2093)

Ik ga voor een nieuw al time high dit laten ze niet meer lopen,je ziet weer een grote groene candle en dan 2 of 3 dagen iets omhoog en rustig kopen en hoppa weer omhoog alleen de FDAX doet nog niet mee terwijl de euro toch onderuit is gegaan

Hoe bedoel je op het verkeerde been gezet? dit verwachte ik vrijdag dan komt er een verkoop golf men opent lager en er staat weer de bekende grote groenen candle ,ik wil wel eens weten wie koopt er nu op 2094 ES terwijl je vrijdag op 2080 ook kon kopen of de FDAX zelfde verhaal

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
02 nov 2015 20:01 #12673 door Fred
Hoi Bubble, wat als we door de 2095 gaan met de esjes.......?
Is momenteel niet ondenkbaar lijkt me.

bubbeltrader schreef : De ESjes zelfs hoger naar het volgende rode lijntje op 2088
Maakt niet uit... morgen de start richting 2070??
>>
>

bubbeltrader schreef : plaatje erbij
(gebaseerd op de vrijdag verwachtingen)

static.afbeeldinguploaden.nl/1511/125436/ultwrlrv.jpg

• Fred
  • Fred's Profielfoto
02 nov 2015 18:43 - 02 nov 2015 18:44 #12672 door bubbeltrader
De ESjes zelfs hoger naar het volgende rode lijntje op 2088
Maakt niet uit... morgen de start richting 2070??
>>
>

bubbeltrader schreef : plaatje erbij

Laatst bewerkt: 02 nov 2015 18:44 door bubbeltrader.

• bubbeltrader
  • bubbeltrader's Profielfoto
02 nov 2015 17:46 #12671 door gretsch
tradelog valuta ( was iets minder goed vandaag), maar per saldo geen slechte dag
alle pos. gesloten, morgen weer verder.
alle transakties hiet plaatsen is echt niet te doen voor mij, en stop ik mee.
er zijn plenty traders die veel beter zijn dan mij, maar misschien ook wel een paar die het iets minder goed doen.
heb eigenlijk willen aantonen dat je met beperkte middelen en een relatief simpele methode toch wel wat kunt verdienen, maar je moet er wel wat voordoen, het komt je niet aanwaaien, althans mij niet.
totaal resultaat is 375,30 vandaag.

Bijlage niet gevonden

De volgende gebruiker (s) zei dank u: ArnoB

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
02 nov 2015 16:46 #12670 door Linkerbaan
hier opnieuw een plaatje van het goudtrendkanaal, nog steeds volgens plan
(richting onderkant/steunlijn)
Bijlagen:

• Linkerbaan
02 nov 2015 16:22 #12669 door gretsch
tradelog indexen:

Bijlage niet gevonden

valuta gaat minder goed vandaag, geen correlatie, en dat is altijd lastig.
maar de dag is nog niet om.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
02 nov 2015 16:04 #12668 door Linkerbaan
onstuitbare koopdrang in de doldwaze novemberdagen, alles moet weg en op = op

• Linkerbaan
02 nov 2015 15:49 #12667 door bubbeltrader
plaatje erbij

• bubbeltrader
  • bubbeltrader's Profielfoto
02 nov 2015 15:48 #12666 door Linkerbaan
(y)

gretsch schreef : exit AEX en SenP

De volgende gebruiker (s) zei dank u: gretsch

• Linkerbaan
Tijd voor maken pagina: 0.724 seconden