Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

04 nov 2015 08:58 #12761 door Linkerbaan
Nog 1 keer over wel of niet 24 uurs grafiek.
Misschien is de 24 uurs zuiverder maar het maakt niet zoveel uit.
Ook de aex cash of dax cash is kloppend, velen kijken daarnaar en op normale tijden is het grootste volume.

Ik heb een uitgebreid set aan regels gebaseerd op logica, is heel veel tekst en moeilijk via tekst uit te leggen (liever live met grafiek erbij). Het heeft overeenkomsten met EW. Die regels gebaseerd op jaren handelen en backtesten enz. Dus niet geschikt om hier even alles uit te gaan typen ;-(
-
-

Bakstenen schreef : We hebben het er al meer over gehad jij zet je grafiek op dag terwijl de ES 24 uur per dag door gaat daarom heb jij ook een andere grafiek als mij bij mij is de bovenste lijn vlak en wat jij bedoelt met de "nog geen afgerond trendkanaal"is mij niet duidelijk want wanneer is die wel afgerond?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
04 nov 2015 08:54 #12760 door Bakstenen
We hebben het er al meer over gehad jij zet je grafiek op dag terwijl de ES 24 uur per dag door gaat daarom heb jij ook een andere grafiek als mij bij mij is de bovenste lijn vlak en wat jij bedoelt met de "nog geen afgerond trendkanaal"is mij niet duidelijk want wanneer is die wel afgerond?
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Linkerbaan

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
04 nov 2015 08:53 #12759 door Fred
Hoe laat kakelt Draghi vandaag eigenlijk?

• Fred
  • Fred's Profielfoto
04 nov 2015 08:47 #12758 door Fred
Interessant LB, maar op die manier wordt swingtraden wel lastig en blijft eigenlijk alleen daghandelen over..... Dat haalt voor mij veel interesse voor de beurs weg.
Vooral nu aandelen handel vanaf 1 jan. in Belgiƫ ook geen zin meer heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Linkerbaan

• Fred
  • Fred's Profielfoto
04 nov 2015 08:45 #12757 door Linkerbaan

Bakstenen schreef : LB kan jij de grafiek inzoomen van mei tot nu

Bijlagen:

• Linkerbaan
04 nov 2015 08:43 #12756 door Bakstenen
LB kan jij de grafiek inzoomen van mei tot nu

• Bakstenen
04 nov 2015 08:35 - 04 nov 2015 08:40 #12755 door Linkerbaan
Lezers geef aub even aan ''interessant of niet interessant''

Hier nog 1 keer de ES (SP500) daggrafiek en waarom ik fout zat met mijn visie.
Mijn visie was tot de blauwe horizontale lijn max en dan een diepere low dan 24 aug

- Het felle downtrendkanaal (ws lijn met blauwe kruisjes), is volgens mijn regels geen afgerond downtrendkanaal, dat betekent dat er een lagere bodem te verwachten is (die regels kloppen 95% van de gebeurtenissen)
- bij vergelijkbare situaties in het verleden is die blauwe lijn de max geweest qua opveren, is normaal, een terugtest van een steun waar we doorgezakt zijn (de 8 juli bodem)
- dan komt Draghi op donderdag 22 oktober, zie hoe cruciaal die timing is in het plaatje bij die blauwe lijn..... Alsof ie wist wat er speelde

De beurs is natuurlijk de beurs en doet wat ie wil. Het teruggaan naar de koersdoellijn (oranje aflopende toppenlijn bovenaan), is ook een bekend fenomeen, vooral als de top geen scherpe top is (dus bij rond-achtige toppen krijg je een flauw aflopende hellingshoek en die lijnen worden altijd weer opgezocht). Alleen de weg ernaar toe is verschillend, het gebeurt nu wel in een heel erg hoog tempo.
Bovendien is een hele veilige regel dat je niet short gaat zolang je boven de oranje lijn zit, aangegeven met gele pijl. Die steunlijn is simpel de verbinding tussen de laagste bodems van het huidige uptrendkanaal.
Dus als je op de Draghi dag veiligheidshalve cash zat, kon je zien dat het scenario TOT 8 juli bodem en niet verder, in de prullenbak kon, en nog geen short positie, grote kans richting de koersdoellijn bovenaan.

Maar dit is achteraf en ik hield rekening met een overdreven reactie op Draghi en voor mij woog dat niet afgeronde trendkanaal richting 24 aug nog vrij zwaar, dus stijging gemist

Dit is nu precies waarom ik liever intraday deals doe, is intensief, maar je hebt een paar scherpe uurtjes per dag nodig voor een leuk maandloon
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 04 nov 2015 08:40 door Linkerbaan.

• Linkerbaan
04 nov 2015 08:09 #12754 door Bakstenen

Bakstenen schreef :

Bakstenen schreef :

Fred schreef : Iets kopen voor 150 en bij 10 punten lagere aex 50 euro verdienen? Dat vind ik een slecht riskreward.

Ik zal het wel fout hebben, maar toch 1 fti vast short gegaan op 466,65.

We gaan het zien morgen ik heb de Turbo 11001 gekocht voor 0,70 ik kon ook een voor minder maar vond ik iets te dichtbij,en ik weet niet wat die morgen oplevert kan net zo goed meer zijn maar mijn risico is beperkt jij loopt meer risico

en gesloten met klein verlies

en omgeturnd naar long

• Bakstenen
04 nov 2015 08:03 #12753 door Linkerbaan
Goedemorgen

• Linkerbaan
04 nov 2015 08:03 #12752 door Bakstenen

Bakstenen schreef :

Fred schreef : Iets kopen voor 150 en bij 10 punten lagere aex 50 euro verdienen? Dat vind ik een slecht riskreward.

We gaan het zien morgen ik heb de Turbo 11001 gekocht voor 0,70 ik kon ook een voor minder maar vond ik iets te dichtbij,en ik weet niet wat die morgen oplevert kan net zo goed meer zijn maar mijn risico is beperkt jij loopt meer risico

en gesloten met klein verlies

• Bakstenen
04 nov 2015 08:02 #12751 door Fred
Goodday.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
03 nov 2015 23:03 #12750 door Fred

Bakstenen schreef :

Dat klopt, maar turbo's en al die zooi vind ik helemaal niets.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
03 nov 2015 22:47 #12749 door Bakstenen

• Bakstenen
03 nov 2015 21:40 #12748 door Linkerbaan
zo'n lijn aantikken na zo'n stijging is altijd ff short gaan.... dan rustig kijken wat de downkracht is....op kt timeframe
-

Bakstenen schreef :

Linkerbaan schreef : jaaaaaaaaaaaaaaaaaa zga op de toppenlijn 2010,25 geweest al

short?

De ES had op 2117 zijn al time high staan zijn we vandaag tot op 6,5 punt geweest ik durf niet short te gaan om de dood eenvoudige reden dat ik geen short kans zie,de FTI en ES liggen er sterker bij als de FDAX de FTI is boven de high van gisteren gekomen de FDAX nog niet .
ALs je een gokje wilt wagen dan koop je 5 minuten voor sluiting een short Turbo DAX voor 28 cent x 500 is 140 euro morgen 10 punten lager openen is al 50 eurie

• Linkerbaan
03 nov 2015 21:38 #12747 door Fred
Iets kopen voor 150 en bij 10 punten lagere aex 50 euro verdienen? Dat vind ik een slecht riskreward.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
03 nov 2015 21:23 #12746 door Bakstenen

Linkerbaan schreef : jaaaaaaaaaaaaaaaaaa zga op de toppenlijn 2010,25 geweest al

short?

De ES had op 2117 zijn al time high staan zijn we vandaag tot op 6,5 punt geweest ik durf niet short te gaan om de dood eenvoudige reden dat ik geen short kans zie,de FTI en ES liggen er sterker bij als de FDAX de FTI is boven de high van gisteren gekomen de FDAX nog niet .
ALs je een gokje wilt wagen dan koop je 5 minuten voor sluiting een short Turbo DAX voor 28 cent x 500 is 140 euro morgen 10 punten lager openen is al 50 eurie

• Bakstenen
Tijd voor maken pagina: 0.716 seconden