Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

04 nov 2015 10:14 #12777 door Sunshine
ik wil nog even zeggen, dat ik ook met Fred eens ben. :cheer:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
04 nov 2015 10:13 #12776 door Fred

Linkerbaan schreef : @Fred, klopt helemaal wat mij betreft

Dit moet haast wel fout gaan aflopen..... :whistle:

• Fred
  • Fred's Profielfoto
04 nov 2015 10:09 #12775 door Linkerbaan
@Fred, klopt helemaal wat mij betreft

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
04 nov 2015 10:06 #12774 door Fred
Ze kunnen me veel wijsmaken, maar niet dat dit nog met de reƫle economie of bedrijfsvooruitzichten te maken heeft.
De beurs is een eigen leven gaan leiden via QE's, derivaten etc.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
04 nov 2015 09:57 #12773 door Linkerbaan
gewoon met gap up

Sunshine zit goed

• Linkerbaan
04 nov 2015 09:52 #12772 door Fred

Bakstenen schreef :

Bakstenen schreef :

Bakstenen schreef :

Bakstenen schreef :

Fred schreef : Iets kopen voor 150 en bij 10 punten lagere aex 50 euro verdienen? Dat vind ik een slecht riskreward.

Ik zal het wel fout hebben, maar toch 1 fti vast short gegaan op 466,65.

We gaan het zien morgen ik heb de Turbo 11001 gekocht voor 0,70 ik kon ook een voor minder maar vond ik iets te dichtbij,en ik weet niet wat die morgen oplevert kan net zo goed meer zijn maar mijn risico is beperkt jij loopt meer risico

en gesloten met klein verlies

en omgeturnd naar long

en ben eruit gaat lekker vandaag

Ik bedoel maar. Wie het weet mag het zeggen.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
04 nov 2015 09:46 #12771 door Linkerbaan
Maar goed dat je ook een pijl up aangaf.....
-
-

bubbeltrader schreef : goede morgen,

het kan weer 2 kanten op...
(het moet omlaag, maar.. wil nog niet)
het kan zelfs nog naar 2109!
plaatje erbij :)
static.afbeeldinguploaden.nl/1511/125498/XYCqDuP9.jpg

• Linkerbaan
04 nov 2015 09:27 #12770 door Linkerbaan
ik had net die Touareg verkocht hoor ik 2 dagen later dat daar ook mee gesjoemeld is :lol: :lol:
-
-

Fred schreef : VW gaat ook lekker op het laatste nieuws, -8,8% :dry:

• Linkerbaan
04 nov 2015 09:27 #12769 door Bakstenen

Bakstenen schreef :

Bakstenen schreef :

Bakstenen schreef :

Fred schreef : Iets kopen voor 150 en bij 10 punten lagere aex 50 euro verdienen? Dat vind ik een slecht riskreward.

Ik zal het wel fout hebben, maar toch 1 fti vast short gegaan op 466,65.

We gaan het zien morgen ik heb de Turbo 11001 gekocht voor 0,70 ik kon ook een voor minder maar vond ik iets te dichtbij,en ik weet niet wat die morgen oplevert kan net zo goed meer zijn maar mijn risico is beperkt jij loopt meer risico

en gesloten met klein verlies

en omgeturnd naar long

en ben eruit gaat lekker vandaag

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
04 nov 2015 09:21 - 04 nov 2015 09:23 #12768 door Linkerbaan
Ik heb het plaatje natuurlijk bewust eenvoudig gehouden, komt geen indicator in voor, heb het niet over candles.
Maar het gaat erom dat mijn MT & LT scenario's te vaak de prullenbak in moeten. Het probleem is dat als je zoiets moois verzint, je de neiging hebt er sterk in te gaan geloven, wel met respect voor de grens en dat was de blauwe horizontale lijn in dit geval (ik ging toen short vlak eronder bedoeld als swingtrade tot onder de 24 aug bodem :whistle: )

En ja je kunt gewoon siwngtraden op de daggrafiek, plan a trade & trade a plan. Maar dit is gewoon niks voor mij, Duurt ook allemaal te lang.
Ik ben meer van de korte deals alleen dat is erg intensief, scherp opletten. En ik zit nu weer in een fase dat ik me afvraag of de voldoening voldoende is gezien de winsten die ik maak. Die winsten zijn geen 6-cijferige bedragen en dan vraag ik me af of ik niet beter weer iets in de bedrijfswereld kan gaan beginnen, niet eens voor het geld maar voor de lifestyle.
Bovendien, ik kan er niks aan doen, maar die Draghi gebeurtenissen irriteren me mateloos, beurs zo reagerend op de FED en ECB, waar gaat het nog over? Marktwerking?
Laatst bewerkt: 04 nov 2015 09:23 door Linkerbaan.

• Linkerbaan
04 nov 2015 09:20 #12767 door Fred
VW gaat ook lekker op het laatste nieuws, -8,8% :dry:

• Fred
  • Fred's Profielfoto
04 nov 2015 09:17 #12766 door mr.aex
JAZEKER INTERESSANT LB ! ;)
Ik lees graag jouw postings en theorie (dat geldt ook voor anderen btw) en probeer dit tot mij te nemen.
Ben ervan onder de indruk.

Ook super dat ik via jou hier heb vernomen dat bij IG gehandeld kan worden like fti aex, maar dan met veel lagere margin.
Echt nice !!

Grt.

Linkerbaan schreef : Lezers geef aub even aan ''interessant of niet interessant''

Hier nog 1 keer de ES (SP500) daggrafiek en waarom ik fout zat met mijn visie.
Mijn visie was tot de blauwe horizontale lijn max en dan een diepere low dan 24 aug

- Het felle downtrendkanaal (ws lijn met blauwe kruisjes), is volgens mijn regels geen afgerond downtrendkanaal, dat betekent dat er een lagere bodem te verwachten is (die regels kloppen 95% van de gebeurtenissen)
- bij vergelijkbare situaties in het verleden is die blauwe lijn de max geweest qua opveren, is normaal, een terugtest van een steun waar we doorgezakt zijn (de 8 juli bodem)
- dan komt Draghi op donderdag 22 oktober, zie hoe cruciaal die timing is in het plaatje bij die blauwe lijn..... Alsof ie wist wat er speelde

De beurs is natuurlijk de beurs en doet wat ie wil. Het teruggaan naar de koersdoellijn (oranje aflopende toppenlijn bovenaan), is ook een bekend fenomeen, vooral als de top geen scherpe top is (dus bij rond-achtige toppen krijg je een flauw aflopende hellingshoek en die lijnen worden altijd weer opgezocht). Alleen de weg ernaar toe is verschillend, het gebeurt nu wel in een heel erg hoog tempo.
Bovendien is een hele veilige regel dat je niet short gaat zolang je boven de oranje lijn zit, aangegeven met gele pijl. Die steunlijn is simpel de verbinding tussen de laagste bodems van het huidige uptrendkanaal.
Dus als je op de Draghi dag veiligheidshalve cash zat, kon je zien dat het scenario TOT 8 juli bodem en niet verder, in de prullenbak kon, en nog geen short positie, grote kans richting de koersdoellijn bovenaan.

Maar dit is achteraf en ik hield rekening met een overdreven reactie op Draghi en voor mij woog dat niet afgeronde trendkanaal richting 24 aug nog vrij zwaar, dus stijging gemist

Dit is nu precies waarom ik liever intraday deals doe, is intensief, maar je hebt een paar scherpe uurtjes per dag nodig voor een leuk maandloon

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Linkerbaan

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
04 nov 2015 09:14 - 04 nov 2015 09:16 #12765 door Linkerbaan
@c49, goede comments!

- sterker nog het kon een waarschuwing zijn dat de 24 aug spike down zelfs iets hogere eindigde dan de low van oktober 2104
- die gele lijn is een niet teruggeteste UPversnelling, 1 van de signalen die een scenario met (harde) daling na terugtest blauwe lijn kracht bij zette
- markt beslist anders, scenario prullenbak in en opnieuw beginnen: helemaal mee eens, dat is traden, risk rewards en traden op wat je ziet met een bepaald plan met grenzen en als de grens bereikt is, plan de prullenbak in.....
-
-

C49 schreef : @ LB
Kijk waar de spike down stopt , zo rondom de low van october 2014.
Dan up naar top september 2014.
Bij de gele lijn was er al een aanwijzing dat er een mogelijke failure bodem gevormd kon zijn.
En op de blauwe lijn is het eigenlijk normaal dat je short gaat , alleen de markt besliste anders en dat is nu eenmaal met traden. Dus je zat eigenlijk niet fout , alleen de markt besliste anders , dus dan neem je je verlies en op naar de volgende trade.
Traden is ook verlies nemen ZEER BELANGRIJK.
Dat stijle trendkanaaltje zou ik nooit tekenen, is gewoon niets zeggend.

Laatst bewerkt: 04 nov 2015 09:16 door Linkerbaan.

• Linkerbaan
04 nov 2015 09:08 #12764 door C49
@ LB
Kijk waar de spike down stopt , zo rondom de low van october 2014.
Dan up naar top september 2014.
Bij de gele lijn was er al een aanwijzing dat er een mogelijke failure bodem gevormd kon zijn.
En op de blauwe lijn is het eigenlijk normaal dat je short gaat , alleen de markt besliste anders en dat is nu eenmaal met traden. Dus je zat eigenlijk niet fout , alleen de markt besliste anders , dus dan neem je je verlies en op naar de volgende trade.
Traden is ook verlies nemen ZEER BELANGRIJK.
Dat stijle trendkanaaltje zou ik nooit tekenen, is gewoon niets zeggend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Linkerbaan

• C49
  • C49's Profielfoto
04 nov 2015 09:07 #12763 door Bakstenen

Linkerbaan schreef : Nog 1 keer over wel of niet 24 uurs grafiek.
Misschien is de 24 uurs zuiverder maar het maakt niet zoveel uit.
Ook de aex cash of dax cash is kloppend, velen kijken daarnaar en op normale tijden is het grootste volume.

Ik heb een uitgebreid set aan regels gebaseerd op logica, is heel veel tekst en moeilijk via tekst uit te leggen (liever live met grafiek erbij). Het heeft overeenkomsten met EW. Die regels gebaseerd op jaren handelen en backtesten enz. Dus niet geschikt om hier even alles uit te gaan typen ;-(

-
-

Bakstenen schreef : We hebben het er al meer over gehad jij zet je grafiek op dag terwijl de ES 24 uur per dag door gaat daarom heb jij ook een andere grafiek als mij bij mij is de bovenste lijn vlak en wat jij bedoelt met de "nog geen afgerond trendkanaal"is mij niet duidelijk want wanneer is die wel afgerond?

duidelijk

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
04 nov 2015 09:03 #12762 door Linkerbaan
EN ja hoor, goud is keurig netjes aan de onderkant gekomen van het trendkanaal
volgens mij postte ik dit trendkanaal al bij het gele kruisje
Bijlagen:

• Linkerbaan
Tijd voor maken pagina: 0.698 seconden