Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

13 mei 2026 22:33 #47227 door Tarzan
Als Trump weer terug is ga ik een nieuwe strategie aan voor olie. Eerst maar eens kijken wat hier allemaal gebeurt.

Formerly known as Knakenpoetser

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Tarzan
  • Tarzan's Profielfoto
13 mei 2026 20:36 #47226 door Bakstenen
Zijn er hier ook mensen die een robot(strategie) in mt4 kunnen maken

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
13 mei 2026 20:30 #47225 door Bakstenen
Netjes

Tarzan schreef : Eruit op $85,56. Zeg $8 winst maal 3 (1000 barrels) = $24.000 in the pocket.

Reden: op winst. maar hoewel ik denk dat het hoger kan en gaat ben ik huiverig voor ontmoeting van Trump en Xi. Xi kan wel eens voor Trump en Iran een reden zijn de strijdbijl te begraven.

• Bakstenen
12 mei 2026 22:24 - 13 mei 2026 04:15 #47224 door Tarzan
Eruit op $85,56. Zeg $8 winst maal 3 (1000 barrels) = $24.000 in the pocket.

Reden: op winst. maar hoewel ik denk dat het hoger kan en gaat ben ik huiverig voor ontmoeting van Trump en Xi. Xi kan wel eens voor Trump en Iran een reden zijn de strijdbijl te begraven.

Tarzan schreef : Instap long CLX26 (nov 2026) aan $77,49. Kon ruim 1$ lager maar dit was voor mij het teken in te stappen.

Laatst bewerkt: 13 mei 2026 04:15 door Tarzan.

• Tarzan
  • Tarzan's Profielfoto
12 mei 2026 15:51 - 12 mei 2026 15:51 #47223 door Bakstenen
Knakenpoetser, je had gelijk
Laatst bewerkt: 12 mei 2026 15:51 door Bakstenen.

• Bakstenen
10 mei 2026 12:06 #47222 door Tarzan
@bakstenen: het is natuurlijk geen wet van Meden en Perzen. (Pun intended)
Dat verdienen aan de hogere olie doen de oliemaatschappijen en andere exporterende landen zoals Rusland. Het kost de US burger gewoon heel veel geld nu aan dure benzine maar straks gaat het ook doorsijpelen via andere prijsverhogingen. En het is voor de US ook nog eens het afhankelijk zijn van meststoffen via de straat van Hormuz. Achterban van Trump, de boeren, hebben daar heel veel last van. Oja, hun trekkers etc. gaan ook nog eens op diesel.

Reageer een paar dagen niet omdat ik weg ben.

• Tarzan
  • Tarzan's Profielfoto
10 mei 2026 11:39 #47221 door Bakstenen
Graag gedaan, laat maar weten welke je nodig heb

• Bakstenen
10 mei 2026 11:02 #47220 door Sunshine
@ Baksteen bedankt voor de Data :) (y)

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
10 mei 2026 10:42 - 10 mei 2026 10:43 #47219 door Bakstenen
De aanvallen van Amerika hebben voorlopig alleen maar munitie gekost, Iran doet het slimmer, valt de omliggende landen aan.
Maar wat Trump beweerd dat ze verdienen aan de dure olie kan waar zijn, maar de schade is groter.
Als ik naar de grafiek kijk is Brent oil mijn target 90

Tarzan schreef : Iran heeft de beste kaarten. Het kost hen niets om de straat van Hormuz gesloten te houden. Dat kan alleen al door dreigementen van aanvallen met drones. Een aanval met drones kost een paar duizend euro. dat in tegenstelling tot kruisrakketten van de US die miljoenen kosten. Zo'n tanker kost 100 miljoen met nog eens 100 miljoen aan olie erbij. Geen verzekeringsmaatschappij wil dat verzekeren. Maar ook al wordt de doorgang vrijgegeven dan nog duurt het maanden voordat de olie als benzine op de markt komt.
Voorlopig heeft Iran nog niet gereageerd op het vredes memo van de US. Zou eerst donderdag zijn, toen vrijdag, en nu op zondag is er ook nog geen reactie.

Nog iets anders: Trump riep een paar weken geleden dat de US een netto olie-exporteur is. Dat klopt. Maar niet alle olie is hetzelfde. Je hebt zware en lichte olie. De US moeten om goed te kunnen raffineren beide soorten hebben en dus importeren. Hij riep ook dat een hoge olieprijs gunstig voor de US is wegen het zijn van een netto exporteur. Hmm, het is een globale markt. Je kan niet de olieprijs in de US loskoppelen van de rest van de wereld. Vandaar de hoge benzineprijs nu net het vakantieseizoen aanbreekt.

Kortom: voorlopig long op olie.

Bijlagen:
Laatst bewerkt: 10 mei 2026 10:43 door Bakstenen.

• Bakstenen
10 mei 2026 10:39 #47218 door Tarzan
Iran kan het maanden volhouden. Us zit met giga kosten om daar te blijven. Revolutie had al plaats moeten vinden. Onderdrukking is alleen maar toegenomen.

Sunshine schreef : Dat is een duidelijk varhaal knakepoetser. En toch willen beide partijen een oplossing en als die komt dan schiet de prijs van olie alle kanten op. Iran wordt op dit moment ook hard getroffen door de blokkade en kan mss een revolutie beginnen.

• Tarzan
  • Tarzan's Profielfoto
10 mei 2026 10:33 #47217 door Sunshine
Dat is een duidelijk varhaal knakepoetser. En toch willen beide partijen een oplossing en als die komt dan schiet de prijs van olie alle kanten op. Iran wordt op dit moment ook hard getroffen door de blokkade en kan mss een revolutie beginnen.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
10 mei 2026 09:55 #47216 door Tarzan
Iran heeft de beste kaarten. Het kost hen niets om de straat van Hormuz gesloten te houden. Dat kan alleen al door dreigementen van aanvallen met drones. Een aanval met drones kost een paar duizend euro. dat in tegenstelling tot kruisrakketten van de US die miljoenen kosten. Zo'n tanker kost 100 miljoen met nog eens 100 miljoen aan olie erbij. Geen verzekeringsmaatschappij wil dat verzekeren. Maar ook al wordt de doorgang vrijgegeven dan nog duurt het maanden voordat de olie als benzine op de markt komt.
Voorlopig heeft Iran nog niet gereageerd op het vredes memo van de US. Zou eerst donderdag zijn, toen vrijdag, en nu op zondag is er ook nog geen reactie.

Nog iets anders: Trump riep een paar weken geleden dat de US een netto olie-exporteur is. Dat klopt. Maar niet alle olie is hetzelfde. Je hebt zware en lichte olie. De US moeten om goed te kunnen raffineren beide soorten hebben en dus importeren. Hij riep ook dat een hoge olieprijs gunstig voor de US is wegen het zijn van een netto exporteur. Hmm, het is een globale markt. Je kan niet de olieprijs in de US loskoppelen van de rest van de wereld. Vandaar de hoge benzineprijs nu net het vakantieseizoen aanbreekt.

Kortom: voorlopig long op olie.

• Tarzan
  • Tarzan's Profielfoto
10 mei 2026 09:27 #47215 door Bakstenen
Trump gaat volgende week naar China, die wil hij niet voor hun hoofd stoten, hij wil daar weg zonder gezichtsverlies, maar die heeft hij toch al niet.
Enigste wat hij bereikt heeft is dat er nooit meer vrede komt daar in de regio.

Tarzan schreef : NACHO, 'Not A Chance Hormuz Opens'.

• Bakstenen
09 mei 2026 23:01 #47214 door Tarzan
NACHO, 'Not A Chance Hormuz Opens'.

Bakstenen schreef : Ik heb nog eens gekeken naar je trade, maar waarop baseer jij dat olie omhoog kan gaan, ik zou eerder short gaan

• Tarzan
  • Tarzan's Profielfoto
09 mei 2026 12:58 #47213 door Bakstenen
Ik ben even weg, heb mijn mailadres in een bericht gegeven

Sunshine schreef : Zal ik doen, heb je 1 minuut futures koersen van de DAX?

• Bakstenen
09 mei 2026 12:44 #47212 door Bakstenen
geef gelijk aan vanaf welke datum

Bakstenen schreef : Jawel, ook DAX IND, dat zijn doorlopende koersen die rond 2.00 uur beginnen en eindigen om 23.00 uur

• Bakstenen
Tijd voor maken pagina: 0.485 seconden