Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

02 dec 2016 09:42 #31034 door Linkerbaan
eens in de zoveel dagen, zet ik mijn scherpte en geduld weer even opzij en moet er gegokt worden.
En meestal wordt je er dan aan herinnerd waarom je moet blijven traden zoals je dat goed doet op andere dagen.

Long positie wel gemanaged met hedge en bijkopers maar het is het is veel werk ipv gewoon rustig short staan :whistle:
Er was nog helemaal geen groene kt indicator, tja

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
02 dec 2016 09:40 #31033 door mr.aex
Hahahaha....

Fred schreef : Hij kleedt zich nu ook al als een guru met dat verwijfde halskettinkje. :lol:

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
02 dec 2016 09:34 #31032 door Kweenie
Dat is ook iets dat me zo lang weerhouden heeft. Een kennis die zijn geld niet meer terug kreeg van Plus500. Een ander automatisch traden deed bij een cfd broker en in een nachtje een ton kwijt was. In sommige opzichten eigen schuld, maar enkele van die brokers zijn bewezen niet geheel kosher.

Te zijner tijd zal ik je eventueel benaderen mocht ik vragen hebben. Dank voor je aanbod.

mr.aex schreef : Graag gedaan !
Ik vind bij Plus500 het traden met cfd`s prettig, omdat hun margin niet zo hoog is. Toch hebben zij ook 'streken', dus je moet wel ff weten en wennen wat dat voorstelt. Er kunnen hier op de chat genoeg mensen over meepraten denk ik. Mij bellen of contacten is ook altijd goed. Ben de moeilijkste niet ;).

Op termijn wil ik (daarnaast) ook weer handelen bij IG. Die heeft ook interesante mogelijkheden. Op je hoede moet je bij allemaal zijn volgens mij, maar dat geldt in zijn algemeen bij speculatief gedrag.

• Kweenie
  • Kweenie's Profielfoto
02 dec 2016 09:29 - 02 dec 2016 09:30 #31031 door mr.aex
Graag gedaan !
Ik vind bij Plus500 het traden met cfd`s prettig, omdat hun margin niet zo hoog is. Toch hebben zij ook 'streken', dus je moet wel ff weten en wennen wat dat voorstelt. Er kunnen hier op de chat genoeg mensen over meepraten denk ik. Mij bellen of contacten is ook altijd goed. Ben de moeilijkste niet ;).

Op termijn wil ik (daarnaast) ook weer handelen bij IG. Die heeft ook interesante mogelijkheden. Op je hoede moet je bij allemaal zijn volgens mij, maar dat geldt in zijn algemeen bij speculatief gedrag.

Kweenie schreef : Dank Mr. AEX, erg gewaardeerd. Blijf het maar uitstellen met CFD's aan de slag te gaan. Mijn voornemen voor het nieuwe jaar alvast!

Laatst bewerkt: 02 dec 2016 09:30 door mr.aex.

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
02 dec 2016 09:29 #31030 door Kweenie
Het blijft een beroerde sensatie te zien hoe goed een positie het plots doet, waar je maar enkele handelsuren eerder afstand van deed.

• Kweenie
  • Kweenie's Profielfoto
02 dec 2016 09:23 #31029 door Kweenie
Dank Mr. AEX, erg gewaardeerd. Blijf het maar uitstellen met CFD's aan de slag te gaan. Mijn voornemen voor het nieuwe jaar alvast!

mr.aex schreef : aan Kweenie (aansluiting bij TDH):

En daarnaast is het nadeel dat je met opties maar tot 17.30 u kunt handelen...... Gebeurt er `s avonds wat zoals gisteravond, dan kun je niet handelen. Staan de futures de volgende dag 'groen', zoals menigmaal gebeurt, dan is je 'ultieme moment' om shorts te sluiten passé en kan - mede vanwege weer een dag verstreken en daarmee tijdsverlies - je positie amper tot helemaal geen (extra) winst staan. Ik heb jarenlang in opties gedaan, maar vergeleken met cfd`s en futures, wil ik geen 'kale opties' meer. Alleen nog maar om te schrijven in combinaties met futures of optieconstructies (waarin één zijde van de constructie geschreven opties bevat).

Als ik in jouw schoenen stond zou ik in het 'klein' met cfd`s beginnen, uitgaande van een klein startsaldo. Uiteraard is het geheel aan jou. Ik gun jou miljoenen.

• Kweenie
  • Kweenie's Profielfoto
02 dec 2016 09:22 - 02 dec 2016 09:23 #31028 door mr.aex
Exact LB !

Misschien is het daarnaast ook een leuk experiment om voor je kinderen een account te openen en voor hen een portefeuille te kweken ? Voor de lange swing trades zeg maar. Dus niet puur intraday. Leuk om ze 'later' het saldo mee te geven ;).

Linkerbaan schreef : geen slechte tip: mini-cfd's (bij dax heb je zelfs 1euro mini cfd's).
Zo blijf je kalmer bij tijdelijk verlies, makkelijk staffelen.
En dan bij succes uitbreiden

Laatst bewerkt: 02 dec 2016 09:23 door mr.aex.

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
02 dec 2016 09:19 #31027 door Linkerbaan
geen slechte tip: mini-cfd's (bij dax heb je zelfs 1euro mini cfd's).
Zo blijf je kalmer bij tijdelijk verlies, makkelijk staffelen.
En dan bij succes uitbreiden

mr.aex schreef : aan Kweenie:

En daarnaast is het nadeel dat je met opties maar tot 17.30 u kunt handelen...... Gebeurt er `s avonds wat zoals gisteravond, dan kun je niet handelen. Staan de futures de volgende dag 'groen', zoals menigmaal gebeurt, dan is je 'ultieme moment' om shorts te sluiten passé en kan - mede vanwege weer een dag verstreken en daarmee tijdsverlies - je positie amper tot helemaal geen (extra) winst staan. Ik heb jarenlang in opties gedaan, maar vergeleken met cfd`s en futures, wil ik geen 'kale opties' meer. Alleen nog maar om te schrijven in combinaties met futures of optieconstructies (waarin één zijde van de constructie geschreven opties bevat).

Als ik in jouw schoenen stond zou ik in het 'klein' met cfd`s beginnen, uitgaande van een klein startsaldo. Uiteraard is het geheel aan jou. Ik gun jou miljoenen.

• Linkerbaan
02 dec 2016 09:17 - 02 dec 2016 09:19 #31026 door mr.aex
aan Kweenie (aansluiting bij TDH):

TDH schreef : Ok...laatste keer dat ik er wat van zeg: met een sprinter/turbo etc had je betere deal gemaakt. Niet dat ik groot voorstander van die afgeleiden maar alles beter dan long opties...

Laatst bewerkt: 02 dec 2016 09:19 door mr.aex.

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
02 dec 2016 09:17 #31025 door Kweenie
Ja, is nog te vroeg nu iets over te zeggen. Ik gok zulke dingen consistent verkeerd, en ik ben ook wat teleurgesteld over het snelle herstel na de Trump-dip, dus ik vraag me af of de markt een krimp geeft na het weekend.

Linkerbaan schreef : weet ik nog niet Kweenie

Waarschijnlijk long OW maar ..... dan zou ik wel graag een diepe doorzakker zien

• Kweenie
  • Kweenie's Profielfoto
02 dec 2016 09:16 #31024 door Linkerbaan
ahhhh bijna dagtarget binnen ben ik net te laat, lelijke candle 2 min

• Linkerbaan
02 dec 2016 09:14 #31023 door Partimetrader
Het is eigenlijk niet normaal. Ik was short gegaan op 457. Vervolgens kwamen de oliereuzen met speculaties en alles veerde op om vervolgens alsnog het diepe in te duiken.

• Partimetrader
  • Partimetrader's Profielfoto
02 dec 2016 09:12 #31022 door Linkerbaan
nogmaals 15 min kan dadelijk qua candles een geldig downtrendkanaal einde maken
maar op de 2 minuut zie ik nog een foute ws lijn candle dus even naar toppenlijntje en dan weer down

• Linkerbaan
02 dec 2016 09:11 #31021 door Linkerbaan
dat is het zeker!

Partimetrader schreef : Het is mijn in ziens nu bloedlink om nu al long te gaan

• Linkerbaan
02 dec 2016 09:09 #31020 door Partimetrader
Het is mijn in ziens nu bloedlink om nu al long te gaan

• Partimetrader
  • Partimetrader's Profielfoto
02 dec 2016 09:09 #31019 door Linkerbaan
weet ik nog niet Kweenie

Waarschijnlijk long OW maar ..... dan zou ik wel graag een diepe doorzakker zien

Kweenie schreef : Aan de zijlijn dus dit weekend?

• Linkerbaan
Tijd voor maken pagina: 0.506 seconden