Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

20 jan 2017 22:17 - 20 jan 2017 22:17 #33578 door Linkerbaan
joostniemoller.nl/2017/01/gelijk-poetin-...de-wereldorde-essay/

dat domme ruzie zoeken met Putin, de stakkers
Laatst bewerkt: 20 jan 2017 22:17 door Linkerbaan.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
20 jan 2017 22:16 #33577 door Linkerbaan
Ik zou ook graag een soort Trump voor NL willen, ik ben bijna jaloers.
Kunnen we eens een einde maken aan die eeuwige partijpolitiek, die spelletjes, die leugens, niet naar het volk luisteren, ze worden steeds arroganter en dat is maar goed ook, ondanks de lessen van Brexit en Trump snappen ze nog steeds niet wat hun dadelijk te wachten staat.

• Linkerbaan
20 jan 2017 22:14 #33576 door Linkerbaan
hoe slim was het eigenlijk om voor een president te kiezen waarvan je kon vermoeden dat ie continu tegengewerkt zou worden door de Senaat? Dan kies je dus eigenlijk voor iemand die dingen wil maar ze niet voorelkaar gaat krijgen.

kleine schreef : Obama had de pech dat het Huis van Afgevaardigden bijna volledig in handen was van de Republikeinen.
En het enige wat ze daar hebben gedaan, ipv zich bezig te houden met de belangen van de Amerikaanse maatschappij, was alles wat Barack voorstelde om de maatschappij te verbeteren zoveel mogelijk te blokkeren.
Met deze heb ik een stevige flashback naar de Belgische politieke toestanden. Vooruitgang is niet belangrijk, de oppositie of zogezegde tegenstanders koeioneren des te meer. Een bende kinderen in de zandbak die ruzie maken. Zielig.........

• Linkerbaan
20 jan 2017 22:11 #33575 door Fred
Precies, dat is de Belgische politiek, maar ook die van de EU.

kleine schreef : Obama had de pech dat het Huis van Afgevaardigden bijna volledig in handen was van de Republikeinen.
En het enige wat ze daar hebben gedaan, ipv zich bezig te houden met de belangen van de Amerikaanse maatschappij, was alles wat Barack voorstelde om de maatschappij te verbeteren zoveel mogelijk te blokkeren.
Met deze heb ik een stevige flashback naar de Belgische politieke toestanden. Vooruitgang is niet belangrijk, de oppositie of zogezegde tegenstanders koeioneren des te meer. Een bende kinderen in de zandbak die ruzie maken. Zielig.........

• Fred
  • Fred's Profielfoto
20 jan 2017 22:03 #33574 door kleine
Obama had de pech dat het Huis van Afgevaardigden bijna volledig in handen was van de Republikeinen.

Linkerbaan schreef : Dat was vooral het geval bij Obama, inhoudelijk zei hij niet zoveel (behalve het eeuwige woord 'change'). De vorm was goed, Obama kwam eerlijk menselijk over en kon goed speechen. En wat leverde het op? Bitter weinig change!!!
Zgn democratisch progressief man van het volk maar kloof arm rijk groter dan ooit, schulden groter dan ooit.

Velen knappen af op de vorm bij Trump, mijn vrouw vindt hem een verschrikkelijke arrogante lul. Maar ik denk dat hij zal presteren zoals een zakenman. Daarmee bedoel ik efficiënt op doelen af, geen halfzacht gedoe, niet erom heen lullen, geen gekke henkie toestanden, geen hete lucht gebrabbel, zoals we al zo lang van politici gewend zijn. In het zakenleven wordt je keihard geconfronteerd met wanprestaties of falen, politici lullen zich er uit, geven anderen de schuld of liegen gewoon en verdwijnen stiekem via de achterdeur.
In de EU laten we alles op z'n beloop, hoe lang denk je dat mh17 een mysterie zou blijven onder Trump bewind bijvoorbeeld etc etc.
Ik kan me wel aardig verplaatsen in hem en ik zie een zeer ambitieuze vent.

• kleine
  • kleine's Profielfoto
20 jan 2017 21:41 #33573 door Fred
Gompie, geef jij dan eens "jouw" waarheid en waar de discussie dan over gaat/ging.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
20 jan 2017 21:35 #33572 door Fred
Nee, dat is lekker makkelijk.

Maar goed laat ik het dan zo stellen:
die man is tenminste duidelijk en maakt afspraken en draait niet steeds als een blad aan een boom.
Verder krijgt hij een salaris van 1 euro per jaar en wil hij de belastingen verlagen i.p.v. verhogen.
Dit in tegenstelling tot de politieke leiders in de EU en de EU landen. Z.g hervormingen, ja ja, gewoon nog meer belasting en zelf alles belastingvrij plus gratis restaurant, bar, auto etc. Geen open sollicitaties, maar alleen familie en vrienden. Je kunt niet op partijen in het EU parlement stemmen etc. etc. De EU zou toch het voorbeeld moeten geven lijkt mij.
In Nederland Rutte die alles verzwijgt over MH 17, "het heeft geen nut om het volk de uitslag van het onderzoek van de zwarte doos mee te delen". Ja, ja, vriendjes indekken, want we willen Oekraïne bij de EU.
Referendum wordt na lang wachten weer eens omzeild net als met referendum over de grondqwet EU en over de Euro.
In België 5 parlementen en de wijn en het bier moet gratis blijven in de bar van het parlement.

Laten we hopen dat Trump tenminste de koude oorlog met Rusland op kan lossen.
De Navo wakkert die alleen maar aan met oefeningen tegen de grens met Rusland en schendt de accoorden.
Ik vind het een frisse wind die Trump en dom is hij niet. Of hij het redt is wat anders. Maar het wordt tijd dat de huidige politieke orde met alleen maar vergaderen en zakken vullen zonder iets te doen eens wakker geschud wordt.

Gompie schreef : Daar ging de discussie niet over.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
20 jan 2017 21:25 #33571 door Linkerbaan
Dat was vooral het geval bij Obama, inhoudelijk zei hij niet zoveel (behalve het eeuwige woord 'change'). De vorm was goed, Obama kwam eerlijk menselijk over en kon goed speechen. En wat leverde het op? Bitter weinig change!!!
Zgn democratisch progressief man van het volk maar kloof arm rijk groter dan ooit, schulden groter dan ooit.

Velen knappen af op de vorm bij Trump, mijn vrouw vindt hem een verschrikkelijke arrogante lul. Maar ik denk dat hij zal presteren zoals een zakenman. Daarmee bedoel ik efficiënt op doelen af, geen halfzacht gedoe, niet erom heen lullen, geen gekke henkie toestanden, geen hete lucht gebrabbel, zoals we al zo lang van politici gewend zijn. In het zakenleven wordt je keihard geconfronteerd met wanprestaties of falen, politici lullen zich er uit, geven anderen de schuld of liegen gewoon en verdwijnen stiekem via de achterdeur.
In de EU laten we alles op z'n beloop, hoe lang denk je dat mh17 een mysterie zou blijven onder Trump bewind bijvoorbeeld etc etc.
Ik kan me wel aardig verplaatsen in hem en ik zie een zeer ambitieuze vent.

Gompie schreef : Welke waarheid? Is zo subjectief. Ieder zijn eigen waarheid. Je loopt ook al langer mee om te weten dat dit soort megalomane heren hun speeches laten schrijven door 15 - 25 tekstschrijvers die ieder woord afwegen om het gepeupel te believen.

• Linkerbaan
20 jan 2017 20:50 #33570 door Gompie
Daar ging de discussie niet over.

Fred schreef : Ja, dat is makkelijk gezegd. Geef dan ook even jouw waarheid over de EU.

• Gompie
  • Gompie's Profielfoto
20 jan 2017 20:24 #33569 door Fred
Ja, dat is makkelijk gezegd. Geef dan ook even jouw waarheid over de EU.

Gompie schreef : Jouw waarheid.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
20 jan 2017 20:15 #33568 door Gompie
Jouw waarheid.

Fred schreef : Ten eerste zegt hij na zijn inauguratie hetzelfde als tijdens de verkiezingen.
Ten tweede denk ik niet dat hij met tekstschrijvers werkt, hij spreekt altijd zonder papiertje of autocue i.t.t. de heren politici hier.
Ten derde tekstschrijvers hadden een dergelijke tekst niet geschreven omdat hij dan te veel vijanden maakt bij de gevestigde orde van politici.
Ten vierde heeft hij zich vastgelegd op rapportering na 100, 200 en 300 dagen.
Ten vijfde komen zijn ministers niet uit vriendenkringen of de politieke partijen die de verkiezingen hebben gewonnen.

• Gompie
  • Gompie's Profielfoto
20 jan 2017 20:12 #33567 door kleine
Mijn prognose voor maandag, dinsdag.........
Bijlagen:

• kleine
  • kleine's Profielfoto
20 jan 2017 20:02 #33566 door Fred
Ten eerste zegt hij na zijn inauguratie hetzelfde als tijdens de verkiezingen.
Ten tweede denk ik niet dat hij met tekstschrijvers werkt, hij spreekt altijd zonder papiertje of autocue i.t.t. de heren politici hier.
Ten derde tekstschrijvers hadden een dergelijke tekst niet geschreven omdat hij dan te veel vijanden maakt bij de gevestigde orde van politici.
Ten vierde heeft hij zich vastgelegd op rapportering na 100, 200 en 300 dagen.
Ten vijfde komen zijn ministers niet uit vriendenkringen of de politieke partijen die de verkiezingen hebben gewonnen.

Gompie schreef : Welke waarheid? Is zo subjectief. Ieder zijn eigen waarheid. Je loopt ook al langer mee om te weten dat dit soort megalomane heren hun speeches laten schrijven door 15 - 25 tekstschrijvers die ieder woord afwegen om het gepeupel te believen.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
20 jan 2017 19:44 #33565 door Gompie
Welke waarheid? Is zo subjectief. Ieder zijn eigen waarheid. Je loopt ook al langer mee om te weten dat dit soort megalomane heren hun speeches laten schrijven door 15 - 25 tekstschrijvers die ieder woord afwegen om het gepeupel te believen.

Fred schreef : Echter wel de waarheid.

• Gompie
  • Gompie's Profielfoto
20 jan 2017 19:31 #33564 door Fred
Echter wel de waarheid.

Gompie schreef : Leuk zo'n speech. Waar heb ik eerder van die onzin gehoord? Volksmennerij.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
20 jan 2017 19:27 #33563 door Gompie
Leuk zo'n speech. Waar heb ik eerder van die onzin gehoord? Volksmennerij.

• Gompie
  • Gompie's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.509 seconden