Day Trading
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- TDH
-
Linkerbaan schreef : zojuist stukje winst gepakt bij 483,8 Fred
(CFD koers = aex cash koers ongeveer).
Hier ligt S1
koers is wel door de besproken bodemlijn maar opbouw valse doorbraak kan ook.
- Fred
-
(CFD koers = aex cash koers ongeveer).
Hier ligt S1
koers is wel door de besproken bodemlijn maar opbouw valse doorbraak kan ook.
Fred schreef : Moggel
- Fred
-
Gretsch als je het hebt over die deal van 1 punt van lijn naar lijn, tja die was mooi maar dat is ander voorbeeld.
We'll see
kleine schreef : Mijn prognose voor maandag, dinsdag.........
- TDH
-
Een goede trader onderscheidt zich door consequent en structureel punten (en dus geld) te maken. Met name het structurele aspect is belangrijk. Een verliesdag betekent dat dat eerst weer goedgemaakt moet worden om groen te komen.
Dagelijks een beetje bijschrijven resulteert in een constant groeiend account. Grootste vijand is dan HEBZUCHT! Die brengt overmoed en grotere risico's met zich mee wat weer zal resulteren in een verlies dat winsten van vorige dagen/weken/maanden doet verdampen....
Oh ja en gokken kan iedereen..
Cheers!
- TDH
-
Je kunt een hele goede trade maken met een punt winst als je hem juist beredeneerd hebt en een slechte met meer pnt als je toevallig goed gokt.
Iemand die 5x zoveel inzet en 2.5 pnt. haalt doet het dan weer 50% slechter.Tegen iemand die veel punten haalt hoef je ook niet op te kijken, maar ik vind iemand die het systematisch vaak goed heeft wel knap.
gretsch schreef : In dat licht bezien heeft het ook dan niet zoveel nut meer om trades te melden met een puntje winst, want dat is een performance van niks,of het moeten dan een stuk of 5 trades op een dag zijn, maar dat haal ik nooit.
Maakt ook niet uit, een ieder moet maar doen wat hem goed dunkt.
Iemand die heel veel punten maakt wordt misschien gezien als een betere trader, maar voor mij is dat geen criterium, ik zit overdag achter mijn scherm om geld te verdienen, en ik kijk echt niet tegen iemand op die veel punten maakt.
- Fred
-
Maakt ook niet uit, een ieder moet maar doen wat hem goed dunkt.
Iemand die heel veel punten maakt wordt misschien gezien als een betere trader, maar voor mij is dat geen criterium, ik zit overdag achter mijn scherm om geld te verdienen, en ik kijk echt niet tegen iemand op die veel punten maakt.
- gretsch
-
Uiteindelijk draait het om de hoeveelheid centen maar de 1 heeft als doel voor de leuk een zakcentje erbij
en de ander wil 100K per jaar. Of de werkkapitalen verschillen.
Als er bijv een short rit van top tot bodem is van 5 punten intraday,
dan zijn er verschillen in performance per trader:
- de 1 is niet mee
- de ander zat lang en gaat in het verlies
- de ander haalt daar 2 punten uit
en de laatste pakt de volle 5 punten.
Dat zegt iets over trade performance!
Maar als die 5 punten pakker een inzet van 100 turbo's had en die van 2 punten zat erin met 20.000 turbo's dan
was de technische performance van die 5 punten trader hoger maar de laatste pakte veel meer geld.
Ik vind op dit forum de technische performance iets belangrijker want dat zegt het meest over je trade systeem, emotie control etc etc en dan is het aan een ieder hoeveel die wil inzetten.
Maar voor sommigen maakt die technische performance weinig uit omdat een ritje van 1/2 aex punt met 20.000 turbo;s = 1000 euro per dag het enige target is waar ze belang aan hechten, dus zoeken ze gewoon de makkelijkste deal uit en die pakken ze op de minst risicovolle manier mee.
gretsch schreef : ik kom er toch nog heel even op terug:
punten versus geld.
ik ben erachter gekomen dat ik prima in staat ben om geld te verdienen met beurshandel, maar ik ben niet in staat om een boel punten te maken.
dus kies ik voor het eerste.
en mijn vrouw is daar ook heel blij mee, want ze heeft zelfs een extra pak vulkoeken gekocht gisteren bij de nettorama voor vanmiddag bij de koffie.

gretsch schreef : ik kom er toch nog heel even op terug:
punten versus geld.
ik ben erachter gekomen dat ik prima in staat ben om geld te verdienen met beurshandel, maar ik ben niet in staat om een boel punten te maken.
en mijn vrouw is daar ook heel blij mee, want ze heeft zelfs een extra pak vulkoeken gekocht gisteren bij de nettorama voor vanmiddag bij de koffie.
- Fred
-
punten versus geld.
- gretsch
-
- Fred
-
- Gompie
-
- TDH
-