Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

29 mei 2026 14:45 #47402 door Bakstenen
Blijft een rare tijd, zo is de koers omhoog, zo weer omlaag.
Markt is nieuws gedreven

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
29 mei 2026 12:12 #47401 door Sunshine
@ Gretsch,
Ik ook niet, maar als je een analyse erover hebt ben ik daar wel in geinterrsseert weet namelijk erg wenig erover.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 12:04 #47400 door Bakstenen
Ik niet

gretsch schreef : Goedemorgen,
Zijn er hier ook nog forex traders?

• Bakstenen
29 mei 2026 11:41 #47399 door gretsch
Goedemorgen,
Zijn er hier ook nog forex traders?

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
29 mei 2026 10:25 #47398 door Tarzan
Update: zojuist posities uitgebreid.

Tarzan schreef : Update: Nog steeds met beide posities, long olie, short sp500, onderwater. En nog steeds geloof ik niet in de Iran-deal ook al wordt die bevestigd. Dit gaat niet werken. Hoe dan ook Iran is de winnaar hier.
Ben heel benieuwd hoe Trump deze deal als beter dan de 2015 Obama deal verkoopt.
Israël gaat een deal waarbij het nucleaire deel buiten beschouwing wordt gelaten sowieso niet accepteren. Dus maak je borst maar nat, over een paar maanden is het weer raak.

Formerly known as Knakenpoetser
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sunshine

• Tarzan
  • Tarzan's Profielfoto
29 mei 2026 08:45 - 29 mei 2026 10:06 #47397 door Sunshine

Een uitleg van mijn kant waarom ik short ben gegaan.
de volume die verhandeld werden op 25, 26 en 27 mei in het vierkant gemarkeerd. Ik stel me dan de vraag wat dat betekent, het kan zijn dat het een begin is van een verdere stijging of begin van een correctie naaar beneden.
Er volgde in de nacht erop een uitbraak naar beneden, bij begin van de opening ging de koers weer omhoog en werd de onderkant getest en bod weerstand aan en gelegenheid om in de markt te stappen voor een short ritje, zie het cirkel. En dat was mijn entry level.
Helaas schoot de koers omhoog door het nieuws van Iran/USA was die er niet geweest dan waren we in mijn opinie verder gezakt.

De situatie nu is een nieuw zijwaarts trading range waar we nu in de bovenkant van de range zitten en met gisteren low als onderkant. En mijn visie is meer neerwaarts gericht dan omhoog.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 29 mei 2026 10:06 door Sunshine.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 08:02 #47396 door Sunshine
Je hebt me ook niet aangevallen, maar vlak na zo'n trade is het voormij erg vervelend om aan te horen wat jij ervan vind en hoe je het zelf zou doen. Maar ik zou het jammer vinden als je een tijdje niks meer post.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 07:56 #47395 door Bakstenen
Ik heb je niet aangevallen, ik zag in de verste verte geen short kans, wat moet ik dan zeggen?,en ik liet weten dat als ik op winst sta en de kans zich voordoet de stop verhoog.
En ik kan mij niet neutraler opstellen, ik post hoe ik de markt ziet, en daar zitten missers bij.
Daarom is het beter als ik even weg ben

• Bakstenen
29 mei 2026 07:47 #47394 door Sunshine
We zijn de jongsten nietmeer en hebben in de loop van de jaren een eigen manier van beleggen/traden gevonden wat bij ons karakter past, soms loopt een trade mis maar in de regel over een lange periode gezien verdienen we eraan. Ik respecteer en laat iedereen in zijn waarde hoe hij zijn beslissing maakt op dat gebied.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 07:37 #47393 door Sunshine
Ik ken je van vroeger en weet dan je een prima vent bent, mijn advies is post iets wat neutraler. Ik zal niet meer gedetaileerd mijn trades posten maar post over wat ik denk wat de richting van de markt is en of ik in een short of long positie zit maar geen entry of take profit of stoploss zal ik posten. En als je mening over de markt post wordt dat zeker door mij gewaardeerd.
En over gisteren laten we het vergeten, en maak er een leuke forum van.

Bakstenen schreef : Goedemorgen, ik bemerk dat ik irritatie opwek, wat zeker mijn bedoeling niet is, daarom is het beter als ik even niks meer pen.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 06:36 #47392 door Bakstenen
Goedemorgen, ik bemerk dat ik irritatie opwek, wat zeker mijn bedoeling niet is, daarom is het beter als ik even niks meer pen.

• Bakstenen
28 mei 2026 22:44 - 28 mei 2026 23:13 #47391 door Tarzan
Update: Nog steeds met beide posities, long olie, short sp500, onderwater. En nog steeds geloof ik niet in de Iran-deal ook al wordt die bevestigd. Dit gaat niet werken. Hoe dan ook Iran is de winnaar hier.
Ben heel benieuwd hoe Trump deze deal als beter dan de 2015 Obama deal verkoopt.
Israël gaat een deal waarbij het nucleaire deel buiten beschouwing wordt gelaten sowieso niet accepteren. Dus maak je borst maar nat, over een paar maanden is het weer raak.

Formerly known as Knakenpoetser
Laatst bewerkt: 28 mei 2026 23:13 door Tarzan.

• Tarzan
  • Tarzan's Profielfoto
28 mei 2026 18:17 #47390 door Bakstenen
Ik laat alleen maar weten wat ik doe als ik in de winst staat.

Sunshine schreef : Baksteen laten we het gezellig houden hier, ik ben transparant in mij traden post het hier en stel me kwetsbaar op.
Ik ga er ook niet over zeiken waarom je shorts hebt verkocht terwijl een daling eraan zit te komen.
Op zo'n manier help je een Forum omzeep.

• Bakstenen
28 mei 2026 18:10 #47389 door Sunshine
Baksteen laten we het gezellig houden hier, ik ben transparant in mij traden post het hier en stel me kwetsbaar op.
Ik ga er ook niet over zeiken waarom je shorts hebt verkocht terwijl een daling eraan zit te komen.
Op zo'n manier help je een Forum omzeep.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
28 mei 2026 17:44 #47388 door Bakstenen
Nee de cijfers waren eerder, was een bericht dat het bestand eventueel wordt verlengd.
Maar hoeveel punten stond je op winst?, ik trek als ik goed winst heb de stop + 10 b.v dat je nooit voor de kat zit te wachten

Sunshine schreef : over een paar uur weet je het zeker, mss was het de werkloosheid cijfer maar bij mijn weten ging het over een peacedeal waar Trump nog zijn goed keuring aan moet geven.

• Bakstenen
28 mei 2026 17:17 #47387 door Sunshine
Ik handel op een bepaald manier, het is anders dan jou manier.

Bakstenen schreef : Je kan de stop toch steeds optrekken

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.496 seconden