Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

01 juni 2026 22:35 - 01 juni 2026 22:45 #47418 door Tarzan
Trump denkt dat door het te roepen het ook waar is. Hoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die hem geloven.
Als er al een Iran-deal komt, wat ik betwijfel, dan is het een deal die slechter is dat de 2015 deal van Obama. Het wordt voor Trump moeilijk er een positieve draai aan te geven. Iran is de winnaar van deze oorlog.
Het aanzien van de VS in de wereld is aanzienlijk geslonken sinds Trump president is. Dat gaat gevolgen hebben voor de treasuries.
Nu al hebben de kortlopende treasuries een hogere yield dan de langlopende. Dit is de zgn. inverted yield curve. Alle recessies zijn voorafgegaan door zo'n inverted yield curve.
Nog even over olie. Daar ben ik bullish op alleen nu even geen posities op dit niveau. Als de straat open gaat dan kunnen de volgeladen tankers weg. Maar dan? Komen er lege weer in de plaats olie ophalen? ieder moment kan het weer hommeles zijn. Vandaar bullish.

Formerly known as Knakenpoetser
Laatst bewerkt: 01 juni 2026 22:45 door Tarzan.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Tarzan
  • Tarzan's Profielfoto
01 juni 2026 22:22 #47417 door Bakstenen
Ja wat is de trigger?, zelf denk ik dat het feest 250 jaar Amerika het wordt. er worde demonstraties aangekondigd, en ik zie steeds meer dat er regensant wordt geboden aan de keizer zonder kleren.
Maar ik ken geen voorbeeld van een president die zo ruw omgaat met reporters en andere congresleden, zijn zakken vult en er mee weg komt.
Alhoewel hij het wel geslepen doet, dat iemand zijn munt kopt, kaan je Trump niet aanrekenen, en ga zo maar door .
Maar goed vandaag stond er weer een all time high, waar houd het op

Tarzan schreef : Long olie is eruit. Door het uitbreiden van mijn positie eind vorige week is mijn winst nu ongeveer $6.
Short esjes nog onderwater.

Waarom olie long eruit? Was ondertussen een te zware positie geworden hoewel ik nog potentie aan de bovenkant zie. Nu alleen short SP500 maar gezien de aanhoudende stijging en de toch niet zo gunstige berichten is het een kwestie van tijd dat die ook in het groen komen.

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
01 juni 2026 20:37 - 01 juni 2026 20:41 #47416 door Tarzan
Long olie is eruit. Door het uitbreiden van mijn positie eind vorige week is mijn winst nu ongeveer $6.
Short esjes nog onderwater.

Waarom olie long eruit? Was ondertussen een te zware positie geworden hoewel ik nog potentie aan de bovenkant zie. Nu alleen short SP500 maar gezien de aanhoudende stijging en de toch niet zo gunstige berichten is het een kwestie van tijd dat die ook in het groen komen.

Formerly known as Knakenpoetser
Laatst bewerkt: 01 juni 2026 20:41 door Tarzan.

• Tarzan
  • Tarzan's Profielfoto
01 juni 2026 16:55 - 01 juni 2026 18:47 #47415 door Bakstenen
Gap is gedicht, van de DAX
Laatst bewerkt: 01 juni 2026 18:47 door Bakstenen.

• Bakstenen
30 mei 2026 10:06 #47414 door Bakstenen
Wat verwacht ik van de komende week? de DOW en S&P maakten weer een nieuw all time high, ik weet het niet.
De DAX lijkt even af te koelen, maar er staat nog een gap open, kans dat die eerst wordt gedicht.
Grafiek van de dag en op uurbasis doe ik hierbij.
Op uurbasis zie je dat we in een zijwaartse markt zitten, dat is de gele streep, is de opening op maandag.
Bijlagen:

• Bakstenen
29 mei 2026 21:21 #47413 door Sunshine
Ik kan in de grafiek een periode selecteren en kan dan zien het aantal contracten wat tegen de bid prijs en het aantal contracten wat tegen de ask prijs zijn verhandeld en op welke niveau. Daarmee kan je inschatten wie er short zit en wie er long zit. Het is mijn inziens een inschatting en dus geen absolute waarheid veel traders tegenwoordig gebruiken het.

Bakstenen schreef : Hoe kan je zien of er short wordt gegaan?, kan toch ook een cs zijn

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 21:05 #47412 door Bakstenen
Close sell

Sunshine schreef : kan je mij uitleggen wat "cs" is?

• Bakstenen
29 mei 2026 20:59 #47411 door Sunshine
kan je mij uitleggen wat "cs" is?

Bakstenen schreef : Hoe kan je zien of er short wordt gegaan?, kan toch ook een cs zijn

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 19:39 #47410 door Bakstenen
Hoe kan je zien of er short wordt gegaan?, kan toch ook een cs zijn

Sunshine schreef : de volumes voor omhoog ten opzichte van omlaag is 1 op 3,5. er worden meer short positie ingenomen dan long posities zo lijkt het. Zou kunnen betekenen dan de markt verwacht dat de deal niet doorgaat??

• Bakstenen
29 mei 2026 17:41 #47409 door Sunshine
de volumes voor omhoog ten opzichte van omlaag is 1 op 3,5. er worden meer short positie ingenomen dan long posities zo lijkt het. Zou kunnen betekenen dan de markt verwacht dat de deal niet doorgaat??

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 16:53 - 29 mei 2026 16:55 #47408 door Sunshine
volume spike!!!

maar was niet van te voren, helaas.

dus geen insider trading
Laatst bewerkt: 29 mei 2026 16:55 door Sunshine.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 16:28 #47407 door Sunshine
koers is net een soort van Rico Verhoeven, het blijft constant schijn bewegingen maken.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 16:16 - 29 mei 2026 16:16 #47406 door Sunshine
Dit keer is het dacht ik bevestigd van beide kanten dat er een deal is, en wacht op goedkeuring. Maar kan het verkeerd hebben.

Alleen is iedereen benieuwd wat erin staat...
Laatst bewerkt: 29 mei 2026 16:16 door Sunshine.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 16:09 #47405 door Bakstenen
Hoeveel keer heeft hij al gezegd dat hij een deal had, maar goed de markt reageert erop

Sunshine schreef : Zou Trump de deal goedkeuren dan hadden we dat al vernomen en stijgt alles, als het wordt afgekeurd doet hij dat nabeurs USA tijd is mijn vermoeden.

• Bakstenen
29 mei 2026 16:09 #47404 door Sunshine
Dit keer hou ik wel rekening mee met abnormale volume spikes en handel erop.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
29 mei 2026 16:05 #47403 door Sunshine
Zou Trump de deal goedkeuren dan hadden we dat al vernomen en stijgt alles, als het wordt afgekeurd doet hij dat nabeurs USA tijd is mijn vermoeden.

• Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.540 seconden