Day Trading
Als er al een Iran-deal komt, wat ik betwijfel, dan is het een deal die slechter is dat de 2015 deal van Obama. Het wordt voor Trump moeilijk er een positieve draai aan te geven. Iran is de winnaar van deze oorlog.
Het aanzien van de VS in de wereld is aanzienlijk geslonken sinds Trump president is. Dat gaat gevolgen hebben voor de treasuries.
Nu al hebben de kortlopende treasuries een hogere yield dan de langlopende. Dit is de zgn. inverted yield curve. Alle recessies zijn voorafgegaan door zo'n inverted yield curve.
Nog even over olie. Daar ben ik bullish op alleen nu even geen posities op dit niveau. Als de straat open gaat dan kunnen de volgeladen tankers weg. Maar dan? Komen er lege weer in de plaats olie ophalen? ieder moment kan het weer hommeles zijn. Vandaar bullish.
Formerly known as Knakenpoetser
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Tarzan
-
Maar ik ken geen voorbeeld van een president die zo ruw omgaat met reporters en andere congresleden, zijn zakken vult en er mee weg komt.
Alhoewel hij het wel geslepen doet, dat iemand zijn munt kopt, kaan je Trump niet aanrekenen, en ga zo maar door .
Maar goed vandaag stond er weer een all time high, waar houd het op
Tarzan schreef : Long olie is eruit. Door het uitbreiden van mijn positie eind vorige week is mijn winst nu ongeveer $6.
Short esjes nog onderwater.
Waarom olie long eruit? Was ondertussen een te zware positie geworden hoewel ik nog potentie aan de bovenkant zie. Nu alleen short SP500 maar gezien de aanhoudende stijging en de toch niet zo gunstige berichten is het een kwestie van tijd dat die ook in het groen komen.
- Bakstenen
-
Short esjes nog onderwater.
Waarom olie long eruit? Was ondertussen een te zware positie geworden hoewel ik nog potentie aan de bovenkant zie. Nu alleen short SP500 maar gezien de aanhoudende stijging en de toch niet zo gunstige berichten is het een kwestie van tijd dat die ook in het groen komen.
Formerly known as Knakenpoetser
- Tarzan
-
- Bakstenen
-
De DAX lijkt even af te koelen, maar er staat nog een gap open, kans dat die eerst wordt gedicht.
Grafiek van de dag en op uurbasis doe ik hierbij.
Op uurbasis zie je dat we in een zijwaartse markt zitten, dat is de gele streep, is de opening op maandag.
- Bakstenen
-
Bakstenen schreef : Hoe kan je zien of er short wordt gegaan?, kan toch ook een cs zijn
- Sunshine
-
Sunshine schreef : kan je mij uitleggen wat "cs" is?
- Bakstenen
-
Bakstenen schreef : Hoe kan je zien of er short wordt gegaan?, kan toch ook een cs zijn
- Sunshine
-
Sunshine schreef : de volumes voor omhoog ten opzichte van omlaag is 1 op 3,5. er worden meer short positie ingenomen dan long posities zo lijkt het. Zou kunnen betekenen dan de markt verwacht dat de deal niet doorgaat??
- Bakstenen
-
- Sunshine
-
maar was niet van te voren, helaas.
dus geen insider trading
- Sunshine
-
- Sunshine
-
Alleen is iedereen benieuwd wat erin staat...
- Sunshine
-
Sunshine schreef : Zou Trump de deal goedkeuren dan hadden we dat al vernomen en stijgt alles, als het wordt afgekeurd doet hij dat nabeurs USA tijd is mijn vermoeden.
- Bakstenen
-
- Sunshine
-
- Sunshine
-