Day Trading
(ongeveer 45 pips hoger)
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- gretsch
-
- Fred
-

C49 schreef : Ik denk dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent.
- Fred
-
Fred schreef : Ja, dat hebben we gezien met de afspraken over de liborrente e.d.
- C49
-
sell eur/usd @ 1.07389
- gretsch
-
C49 schreef : Nee al die banktraders zijn elkaars concurrenten ,aan het eind van het jaar wordt de bonus en salaris bepaalt en wie krijgt dan het meest.Het zijn echt niet alleen de retailtraders die elke dag miljoenen wereldwijd verliezen aan de banktraders. Als ze zouden samenwerken dan zijn in enkele dagen alle retailtraders weg en bestaat er nog nauwelijks een forexmarket.
- Fred
-
Fred schreef : En jij dacht dat die banken niet samenwerken?
- C49
-
Gompie schreef : Zit long DAX af ca. 9:35 uur. op 12043. TP 40 pips up. Is geen snelle jongen die long.
Vwb. sjoemelen met forex. Is een mondiaal gebeuren van de banken. Denk niet, zoals Fred aangeeft, dat MM-ers daar invloed op kunnen hebben.
- Gompie
-

C49 schreef : CB 's bemoeien zich weinig met de dagelijkse koersen van hun valuta . Wel hebben ze een visie voor de langere termijn , maar dan moet je denken aan een range van centen en niet meer in pips. En die 1.5 miljard trader moet maar hopen dat er geen andere banken zijn die juist het tegenovergestelde willen , want dan zit hij met een grote verliespost.
- Fred
-
Fred schreef : Als je voor 10 pips 100 miljoen nodig hebt, dan heb je voor 100 a 150 pips slechts 1 a 1.5 miljard nodig. Dat kunnen grote banken dus zeker. Laat staan ECB en FED, daar zijn dat peanuts voor. Niets vergeleken bij die 80 miljard die de ECB per maand in de QE pompt. Dus....., die kunnen er wel degelijk belang bij hebben om dat te doen.
- C49
-
C49 schreef : Goed gezegd "oneindig veel geld ", maar ik moet toch aannemen dat er geen partij is die over zoveel geld kan beschikken . Het dagelijkse volume op de Forex market bedraaagt zo'n 4 a 5 trillion (biljoen) en dat gaat niemand riskeren. Ik heb wel eens vernomen dat voor een beweging van 10 pips zo'n 100 miljoen nodig zou zijn , bij een dagelijkse beweging van ongeveer 100 a 150 pips heb je al een stevig bedrag nodig om de koers in jouw richting te kunnen duwen. Wel is zo dat de banken enorme verliezen voor lange tijd kunnen dragen . Maar gaan we even over miljarden verlies praten dan vallen er zo af en toe wel eens banken om.
Toch is het zo dat de koersen echt wel naar bepaalde niveaus gestuurd worden ,maar dat kun je uit de charts halen ,maar het is absoluut niet zo dat een trader of MM kan zeggen ik zal de koers vandaag even 100 pips hoger of lager zetten.
Wat dat betreft zit hij met hetzelfde probleem als wij retailtraders , hij zal ook afgaande op zijn chartanalyse moeten afwachten of zijn trade positief gaat aflopen.
- Fred
-
Toch is het zo dat de koersen echt wel naar bepaalde niveaus gestuurd worden ,maar dat kun je uit de charts halen ,maar het is absoluut niet zo dat een trader of MM kan zeggen ik zal de koers vandaag even 100 pips hoger of lager zetten.
Wat dat betreft zit hij met hetzelfde probleem als wij retailtraders , hij zal ook afgaande op zijn chartanalyse moeten afwachten of zijn trade positief gaat aflopen.
gretsch schreef : nou Fred, ik weet het zo net nog eens niet, bewijzen kun je het nooit, maar ik heb net als jij zo ontiegelijk veel chart time achter de rug en zo gigantisch veel gemanipuleer gezien dat ik er steeds meer van overtuigd ben dat er maar èèn misschien twee partijen zijn met oneindig veel geld die me markten beheersen.
maar bewijzen kan ik het niet.
- C49
-

Vwb. sjoemelen met forex. Is een mondiaal gebeuren van de banken. Denk niet, zoals Fred aangeeft, dat MM-ers daar invloed op kunnen hebben.
- Gompie
-
- gretsch
-
gretsch schreef : nou Fred, ik weet het zo net nog eens niet, bewijzen kun je het nooit, maar ik heb net als jij zo ontiegelijk veel chart time achter de rug en zo gigantisch veel gemanipuleer gezien dat ik er steeds meer van overtuigd ben dat er maar èèn misschien twee partijen zijn met oneindig veel geld die me markten beheersen.
- Fred
-
- gretsch
-