Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

17 mrt 2017 15:25 #36154 door Gompie
Gelijk heb je Gretsch. Kan me ook helemaal niets schelen hoe de wereld in elkaar zit. Ik ga met grijs in mijn grafiek short en wit long. Dat is alles. :)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Gompie
  • Gompie's Profielfoto
17 mrt 2017 14:49 #36153 door gretsch
ik hou eerlijk gezegd niet zo heel erg rekening met prijzen, volg mijn pijltjes en de cycle en de prijs is dan van minder belang waar die uiteindelijk op uitkomt.

C49 schreef : puur toeval (of eigenlijk niet )dat nu juist de Euro 40 a 50 pips zakt . Ik houd nog steeds rekening met 1.0820 zo ongeveer. Maar ja wie weet het wel

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
17 mrt 2017 14:34 #36152 door C49
puur toeval (of eigenlijk niet )dat nu juist de Euro 40 a 50 pips zakt . Ik houd nog steeds rekening met 1.0820 zo ongeveer. Maar ja wie weet het wel

gretsch schreef : eigenlijk had ik gewoon weer sells bij moeten kopen gisteravond, dan had ik nu weer mooi in de plus gestaan.
verdorie nog an toe.

• C49
  • C49's Profielfoto
17 mrt 2017 14:30 #36151 door gretsch
eigenlijk had ik gewoon weer sells bij moeten kopen gisteravond, dan had ik nu weer mooi in de plus gestaan.
verdorie nog an toe.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
17 mrt 2017 14:26 #36150 door gretsch
nee hoor.

C49 schreef : Ben je je nou niet zelf aan het bangmaken.?

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
17 mrt 2017 14:21 #36149 door C49
Ben je je nou niet zelf aan het bangmaken.?

gretsch schreef : nu ik erover nadenk:
eigenlijk is het schandalig:
ik ben bang om ongezouten mijn mening te zeggen.

• C49
  • C49's Profielfoto
17 mrt 2017 14:18 #36148 door gretsch
nu ik erover nadenk:
eigenlijk is het schandalig:
ik ben bang om ongezouten mijn mening te zeggen.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
17 mrt 2017 14:16 #36147 door gretsch

C49 schreef : Wat gebeurt er nu echt in de FX market.
Een voorbeeld . Hudson Bay (Canada) heeft ettelijke bedrijfspanden van V&D overgenomen , we spreken dan al gauw van enkele honderden miljoenen Euro's.
HudsonBay moet dus deze Euros kopen en ik neem aan tegen Canadese Dollars.Wat denken jullie dat de huisbankier van Hudson eerst de koers omhoog zet vooreer hij die euros koopt , Denk het niet want dan is hij Hudson als klant kwijt, dus hij probeert in overleg met Hudson een goede prijs voor de EuroCad te maken.
Stel en dit is fictief Bombardier (een Canadese vliegtuigbouwer) heeft zojuist ettelijke Rolls Royce vliegtuigmotoren gekocht en moet die gaan betalen(ook ettelijke miljoenen,want dat zijn dure dingen) De huisbank van Bombardier zal dus proberen een zo goed mogelijke prijs voor GBPCAD te krijgen voor zijn klant.
Er wordt echt niet met andere banken gebeld over overlegd want dat zou de prijs juist negatief kunnen beinvloeden(,Neejuist uiterste geheimhouding).Dit zijn gewoon 2 simpele voorbeelden uit de enorme wereldhandel die elke dag betaald en verrekend wordt via direct of indirect vid de FX market.
De goede banktrader verdient zowel geld voor de bank als voor de klant. Hoe kan(mag) ik helaas niet uitleggen.

oke, nou je mag van mij best gelijk hebben hoor no problem.
ik hou erover op want dit is een openbaar forum waar iedereen kan meelezen.
ik heb zo mijn eigen gedachten en dat schrijf ik hier niet op want alles wat ik zeg kan een keer tegen mij gebruikt worden, ik ben mij ervan bewust dat ze mij kunnen maken en breken.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
17 mrt 2017 14:16 #36146 door C49
Nee ,nee maar heb dit gehoord van een banktrader na de nodige alcoholische versnaperingen. Het is doodsimpel maar totaal niet interessant voor ons retailtraders omdat het grote orderbedragen moeten zijn en precies de afspraken moet weten tussen bank en klant.
Maar aangezien ik zelf vroeger industrieel goud moest afrekenen kwamen sommige dingen mij zeer bekend voor

Fred schreef : Ben je zelf banktrader, dat je dat niet mag uitleggen?

• C49
  • C49's Profielfoto
17 mrt 2017 14:11 #36145 door Fred
Ben je zelf banktrader, dat je dat niet mag uitleggen?

C49 schreef : Wat gebeurt er nu echt in de FX market.
Een voorbeeld . Hudson Bay (Canada) heeft ettelijke bedrijfspanden van V&D overgenomen , we spreken dan al gauw van enkele honderden miljoenen Euro's.
HudsonBay moet dus deze Euros kopen en ik neem aan tegen Canadese Dollars.Wat denken jullie dat de huisbankier van Hudson eerst de koers omhoog zet vooreer hij die euros koopt , Denk het niet want dan is hij Hudson als klant kwijt, dus hij probeert in overleg met Hudson een goede prijs voor de EuroCad te maken.
Stel en dit is fictief Bombardier (een Canadese vliegtuigbouwer) heeft zojuist ettelijke Rolls Royce vliegtuigmotoren gekocht en moet die gaan betalen(ook ettelijke miljoenen,want dat zijn dure dingen) De huisbank van Bombardier zal dus proberen een zo goed mogelijke prijs voor GBPCAD te krijgen voor zijn klant.
Er wordt echt niet met andere banken gebeld over overlegd want dat zou de prijs juist negatief kunnen beinvloeden(,Neejuist uiterste geheimhouding).Dit zijn gewoon 2 simpele voorbeelden uit de enorme wereldhandel die elke dag betaald en verrekend wordt via direct of indirect vid de FX market.
De goede banktrader verdient zowel geld voor de bank als voor de klant. Hoe kan(mag) ik helaas niet uitleggen.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
17 mrt 2017 14:03 #36144 door C49
Wat gebeurt er nu echt in de FX market.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dinero

• C49
  • C49's Profielfoto
17 mrt 2017 13:29 #36143 door gretsch
laen we er maar over ophouden C49, jij geloofd denk ik nog in de goedheid van de echte machthebbers, ik allang niet meer helaas, want ik zie teveel dingen om mij heen die niet in de haak zijn.

C49 schreef : nou nou mensen niet te veel in die complottheorieen gaan geloven he , want een CB heeft als hoofddoel een stabiele munt , bij een redelijk draaiende economie met een inflatietarget van zo'n 2 a 3 procent en thats it.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
17 mrt 2017 13:18 #36142 door C49
nou nou mensen niet te veel in die complottheorieen gaan geloven he , want een CB heeft als hoofddoel een stabiele munt , bij een redelijk draaiende economie met een inflatietarget van zo'n 2 a 3 procent en thats it.

gretsch schreef : en van wie zijn de centrale banken...... even googelen, en dan weet je wel genoeg.
die hebben oneindig veel geld, die bepalen wat er wereldwijd gebeurt, alles is van hun.
echt alles.

• C49
  • C49's Profielfoto
17 mrt 2017 13:11 #36141 door gretsch
en van wie zijn de centrale banken...... even googelen, en dan weet je wel genoeg.
die hebben oneindig veel geld, die bepalen wat er wereldwijd gebeurt, alles is van hun.
echt alles.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
17 mrt 2017 13:06 #36140 door C49
Oh Ik geloof best dat de ECB de Eurodollar rondom 1 wil zien en dat de FED dat helemaal niet leuk vindt , maar dat is dan al begonnen in 2007 toen de euro 1.6000 stond , dus dat is een proces van jaren. Hoe sneller ze dat doordrukken hoe meer verliezen of winsten er door bedrijven geleden gaan worden en dan geen valutaverliezen maar verliezen op winstmarges en produktiekosten

Fred schreef : Maar even zonder dollen, het zou mij niet verbazen als centrale banken $'s dan wel euro's opkopen om de koersen te beïnvloeden.

• C49
  • C49's Profielfoto
17 mrt 2017 13:06 #36139 door gretsch
plaatje erbij:
niet lullen maar vullen

Bijlage niet gevonden

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.500 seconden