Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

18 apr 2017 21:18 #36849 door mr.aex
Je haalt zaken door elkaar Fred. Je geld verdienen met traden (dus niet regulier werken in dienstbetrekking of onderneming drijven) en 1,2% belastingdruk (uitgaande van winst genereren) verschuldigd zijn, is duidelijk gunstiger dan IB belastingdruk (bij een beetje inkomen al snel ca 38% inkomstenbelasting) ingeval van 'normaal' werken.

Fred schreef : Dan verlies je toch 1.2%?! en dan nog 3% inflatie... Je verliest dus 4.2% per jaar, dat is dan ruim 33% in 10 jaar en 50% in 7 jaar.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
18 apr 2017 21:11 #36848 door gretsch
ik wil nog wel graag even reageren op het belasting technische verhaal.
per saldo denk ik wel dat je er netto meer aan kunt overhouden dan als je bijv. een marktkraampje hebt o.i.d.
want:
je hebt vrijwel nul kosten, kunt werken vanuit huis, je hoeft niet meer in een auto te stappen om op je werk te komen, je hoeft geen b.t.w. meer te betalen iedere maand, je hebt geen huur, geen verzekering voor je kraampje en spulletjes die op je kraampje liggen, tja ik kan het lijstje nog veel en veel langer maken, maar iedereen begrijpt wat ik bedoel.
er is wel een voorwaarde aan:
je moet wel kunnen traden......
maar als je dat kunt ligt er eigenlijk een wereld voor je open met bijna geen kosten en ongelimiteerde opbrengst.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
18 apr 2017 21:04 #36847 door gretsch
@Gompie,
levels werk ik nog aan, maar gaat nog even duren, wil geen broddelwerk laten zien vandaar.
het moet perfect zijn en anders niet.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
18 apr 2017 21:02 #36846 door gretsch
Fred gaat helemaal los nu haha
( die maak je echt niets wijs op dat gebied)

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
18 apr 2017 20:39 #36845 door Fred
Dan verlies je toch 1.2%?! en dan nog 3% inflatie... Je verliest dus 4.2% per jaar, dat is dan ruim 33% in 10 jaar en 50% in 7 jaar.

mr.aex schreef : 98,8% overhouden is niet gek....;)

• Fred
  • Fred's Profielfoto
18 apr 2017 20:29 #36844 door Fred
1964 is wat verouderd ;)
Een zelfstandige is niet altijd b.t.w. plichtig., pas boven een bepaalde omzet.
Verder is die vermogensrendementsheffing wat anders tegenwoordig. N.l.:

En wat die vermogensrendementsheffing betreft zit je er ook wat naast.
Dat is nu 30% van 2.9% tot 125.000 = 0,87%
30% van 4,7% van 125.000 tot 1.025.000 = 1,41%
en daarboven 30% van 5.5% = 1.65!
Ja, ja ze durven wel. En het leuke is dat als je een miljoen of meer op de bank zet je o% rente krijgt of zelfs rente moet betalen.
De idiotie is dat ze er van uitgaan dat hoemmer je hebt des te hoger je rendement in %-en is, terwijl in werkelijkheid het precies omgekeerd is!
Vertel mij maar waar ik veilig 5.5% kan maken met 1.025.000 plus!

mr.aex schreef : Beweer ik ook niet. Indien je niet in loondienst bent, ben je ook geen werknemer en is er geen dienstbetrekking. Veelal zal de persoon dan een zelfstandige zijn (indien natuurlijk persoon) en heeft een KvK inschrijving en is btw plichtig.

Maar als je uitsluitend voor jezelf trade is van dit alles geen sprake. Sla wet Lb 1964 er maar eens op na ;)

• Fred
  • Fred's Profielfoto
18 apr 2017 19:57 #36843 door mr.aex
De bron is bepalend.....via traden houd je substantieel meer over van elke euro die je verdient....bij 'ander werk' is het een stuk minder (lucratief).....

Fred schreef : Daar veranderd niets aan of je belegd of (ander) werk doet.

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
18 apr 2017 19:54 #36842 door mr.aex
98,8% overhouden is niet gek....;)

Gompie schreef : Betalen moet je. :)

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
18 apr 2017 19:51 #36841 door mr.aex
Beweer ik ook niet. Indien je niet in loondienst bent, ben je ook geen werknemer en is er geen dienstbetrekking. Veelal zal de persoon dan een zelfstandige zijn (indien natuurlijk persoon) en heeft een KvK inschrijving en is btw plichtig.

Maar als je uitsluitend voor jezelf trade is van dit alles geen sprake. Sla wet Lb 1964 er maar eens op na ;)

Fred schreef : Maar om te werken hoef je niet in loondienst te zijn (marktkoopman, straatmuzikant, winkelier etcc.)

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
18 apr 2017 19:09 #36840 door Gompie
Betalen moet je. :)

Fred schreef : Daar veranderd niets aan of je belegd of (ander) werk doet.

• Gompie
  • Gompie's Profielfoto
18 apr 2017 19:08 #36839 door Gompie
Is zeker interessant.
zie grafiek met levels

btw ik ga aan de slag met levels voor dax en aex,(heb ze nu alleen nog voor valuta) want ik denk dat dat ook wel wil.

[/quote]
Bijlagen:

• Gompie
  • Gompie's Profielfoto
18 apr 2017 18:59 #36838 door Fred
Daar veranderd niets aan of je belegd of (ander) werk doet.

mr.aex schreef : Juist wel...wanneer je vermogen per 1 januari boven de vrijstelling vermogensrendementsheffing uitkomt, ben je (tot nu toe) over het meerdere 1,2% VRH (4% x 30% belastingdruk) verschuldigd (in Nederland). Men is ermee bezig dit te veranderen, omdat uitgaan van 4% rendement op 'gewoon' spaargeld al jaren niet reëel is.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
18 apr 2017 18:58 #36837 door Fred
Maar om te werken hoef je niet in loondienst te zijn (marktkoopman, straatmuzikant, winkelier etcc.)

mr.aex schreef : Jawel hoor....als je in loodienst bent is er een gezagsverhouding.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
18 apr 2017 18:02 #36836 door mr.aex
Juist wel...wanneer je vermogen per 1 januari boven de vrijstelling vermogensrendementsheffing uitkomt, ben je (tot nu toe) over het meerdere 1,2% VRH (4% x 30% belastingdruk) verschuldigd (in Nederland). Men is ermee bezig dit te veranderen, omdat uitgaan van 4% rendement op 'gewoon' spaargeld al jaren niet reëel is.

Fred schreef : Voor de vermogensrendementsheffing maakt het helemaal niets uit.

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
18 apr 2017 17:59 #36835 door mr.aex
Jawel hoor....als je in loodienst bent is er een gezagsverhouding.

Fred schreef : Gezagsverhouding en vaste inkomsten zijn geen must voor inkomen uit arbeid.

• mr.aex
  • mr.aex's Profielfoto
18 apr 2017 17:52 #36834 door gretsch
weet je wat......
dit is een schemergebied belasting technisch ( er zijn denk ik ook niet zo bar veel traders in nederland die niets anders doen).
maar als het zover is en ik ga niets anders meer doen dan traden en dus mijn geld daarmee verdienen, dan maak ik hier een mooi verslag van hoe het echt zit.

maar eerst maar eens weer zien of er morgen weer wat valt te verdienen.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.558 seconden