Day Trading
Mr_Bullbear schreef : Politiek correct gedrag wordt beloont via de karma indicator en andersom wordt je afgestraft, die zou ik al weglaten, beetje kinderachtig vind ik dat. Nu is de situatie dat als je maar een grafiek hanteert en wat indicatoren gebruikt (die de rest van de wereld ook kent) dan is het ok. Ik ken een voorbeeld van iemand die op geheel gestructureerde wijze er structureel volkomen naast zat en anderen afschoot omdat ze zijn methode niet gebruiken of het niet met hem eens waren. Beetje last van het ego. Ik ken ook iemand die hier gepost heeft die zijn karma zag dalen tot ver onder het dieptepunt, maar hij zat wel telkens goed. Ik vind dat iedereen vrij de mening moet kunnen uiten, dan krijg je discussie, je bepaald zelf wel met wie je mee gaat.
Ik was/ben juist wel voorstander van zo'n waarderingsysteem. De meeste fora gaan ten onder aan schreeuwers, anderen reageren daar weer op en voor je het weet gaat het alleen nog maar over de schreeuwers in plaats van de inhoud. Wat mij betreft gaat het er ook niet om of iemand het altijd bij het rechte eind heeft, maar meer om de wijze van analyse die voor iedereen anders kan zijn en dat je daar ideeen over kunt uitwisselen.
Dat de trading-wereld vol zit met opgeblazen ego's is helaas waar, en gek genoeg hebben ze nooit een verifieerbaar track record en doen ze vooral aan 'roeptoeteren'. Maw ze leven niet van hun trading resultaten, maar van de aandacht (=reclameinkomsten). Een echt goede trader laat namelijk gewoon de harde (en verifieerbare) cijfers spreken en zal ten alle tijden vermijden dat hij arrogant wordt, want ze weten dat de markt dan keihard terugslaat.
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- GreedAndFear.eu
-
- Mr_Bullbear
-
Bedankt voor je opmerking en om het forum levendiger te krijgen is een soort van stelling/thema wel een idee. Ook zullen we wat meer reclame moeten maken hier en daar anders weet men deze site natuurlijk ook niet te vinden.Friend schreef : ArnoB,
Je hebt een perfect forum gemaakt, het werkt goed en het werkt snel.
Je hebt er tijd, energie en geld ingestopt.
Het is alleen jammer dat er zo weinig deelnemers zijn, zo weinig posts, zo weinig dynamiek.
Nu kan het zijn dat je het zo goed vindt. Je hebt na beursklets een platform gemaakt en wie iets kwijt wil die kan dat.
Als je wel een levendig forum wil zal er denk ik iets moeten gebeuren. Het lijkt wat dood te bloeden.
Nu moet je deze post op geen enkele wijze negatief opvatten en waar ik 'je' schrijf kan ik ook 'we' schrijven want als het de opzet is om er meer leven in te krijgen zal het vooral ook van de deelnemers moeten komen. Al is het wel handig dat één de lijnen uitzet.
Het zou mooi zijn als de deelnemers van nu met initiatieven kwamen.
Als ik iets mag noemen, ik heb het al eerder geschreven, zou een Thema of een Stelling aan het begin van elke dag al iets zijn. Actie geeft tenslotte reactie. Of het dagelijks/wekelijks voorspellen van de AEX slotprijs. Met een ranking daaraan gekoppeld.
Of bijvoorbeeld het per deelnemer kunnen inzetten van een mandje aandelen of indices, met ook een ranking.
Ik denk dat ieder (ook de gasten!) daar best ideeën over heeft.
Misschien dat er suggesties zijn om niet alleen het aantal posts maar ook de inhoud en kwaliteit een goed niveau te geven zodat dat weer andere deelnemers aantrekt.
En degene die ervaring heeft/had op andere fora: beter goed gejat dan slecht bedacht.
Nogmaals, als je het zo prima vindt: vergeet deze post.
Ben ook benieuwd naar reacties van anderen.
Zoals Friend al schrijft zijn alle suggesties/opmerkingen hier welkom.
- ArnoB
-
Je hebt een perfect forum gemaakt, het werkt goed en het werkt snel.
Je hebt er tijd, energie en geld ingestopt.
Het is alleen jammer dat er zo weinig deelnemers zijn, zo weinig posts, zo weinig dynamiek.
Nu kan het zijn dat je het zo goed vindt. Je hebt na beursklets een platform gemaakt en wie iets kwijt wil die kan dat.
Als je wel een levendig forum wil zal er denk ik iets moeten gebeuren. Het lijkt wat dood te bloeden.
Nu moet je deze post op geen enkele wijze negatief opvatten en waar ik 'je' schrijf kan ik ook 'we' schrijven want als het de opzet is om er meer leven in te krijgen zal het vooral ook van de deelnemers moeten komen. Al is het wel handig dat één de lijnen uitzet.
Het zou mooi zijn als de deelnemers van nu met initiatieven kwamen.
Als ik iets mag noemen, ik heb het al eerder geschreven, zou een Thema of een Stelling aan het begin van elke dag al iets zijn. Actie geeft tenslotte reactie. Of het dagelijks/wekelijks voorspellen van de AEX slotprijs. Met een ranking daaraan gekoppeld.
Of bijvoorbeeld het per deelnemer kunnen inzetten van een mandje aandelen of indices, met ook een ranking.
Ik denk dat ieder (ook de gasten!) daar best ideeën over heeft.
Misschien dat er suggesties zijn om niet alleen het aantal posts maar ook de inhoud en kwaliteit een goed niveau te geven zodat dat weer andere deelnemers aantrekt.
En degene die ervaring heeft/had op andere fora: beter goed gejat dan slecht bedacht.
Nogmaals, als je het zo prima vindt: vergeet deze post.
Ben ook benieuwd naar reacties van anderen.
- Friend
-
Kijken of 419.57 gehaald wordt.Linkerbaan schreef : stijgingsversnelling bij 414,68 is mogelijk nog een terugtestkandidaat, uur RSI weer hoog maar per saldo toch wel weer UPkabbelkracht in de markt
- Syncophase
-
Yep, geen enkel spoor van een beer te bekennenSyncophase schreef : Kruipt voorlopig door.
- ArnoB
-
Kruipt voorlopig door.ArnoB schreef :
Kunnen we weer een stapje terug richting 410Linkerbaan schreef : mogguh
nu die 15 gap gedicht
- Syncophase
-
Kunnen we weer een stapje terug richting 410Linkerbaan schreef : mogguh
nu die 15 gap gedicht

- ArnoB
-
Linkerbaan schreef : poe poe we hebben wel even wat beweging gehad vorige week maar nu weer in de doldrums
die toppenlijn zou moeten trekken maar de weg ernaar toe kan ineens heel grillig zijn.
eerst eens kijken of we de 414,7 kunnen halen. 15 min gap staat een punt hoger zelfs nog
dan...lijngrafiek heeft de 408-409 zone niet teruggetest nog
en gaat bradley 16 juli nog iets betekenen?
mogguh
nu die 15 gap gedicht
- Syncophase
-
- ArnoB
-
Zelfs op fora is het overal rustig, waar zijn de optie beleggers?

- ArnoB
-
- ArnoB
-
Mijn verwachting is zijwaarts tot hoger richting deze datum, maar ja... als het zo gemakkelijk wasLinkerbaan schreef : en gaat bradley 16 juli nog iets betekenen?

- ArnoB
-