Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

14 aug 2014 07:42 #2107 door Bakstenen

ArnoB schreef :

Bakstenen schreef : Hier nog even over mijn instap en tevens wat er fout ging, ik durfde niet ,(maar het moeten doen) na de candle van vrijdag was een piercing die lager opende en toen meer als 50 % van de vorige goedmaakte en tevens onderin na een daling ik had dus maandag boven de high moeten instappen maar ik dacht ik wacht even een dag ,stapte nu boven de candle waar 1 staat in ,zo zie je maar soms wacht je te lang/quote]Blijft lastig, er was ook nog eens een opening met een gap (weliswaar niet voor de FDAX, maar ik kijk daar toch altijd naar).
Het lastige is soms om uit de markt te blijven en wachten op een duidelijk signaal, vaak wil ik te snel instappen :S

dat was wat ik niet had moeten doen,afwachten ,als ik was ingestapt waar ik had moeten instappen was ik ook de volgende dag uitgestopt maar eventueel al eerder winst genomen want de schoorsteen moet blijven roken,in deze tijden de BB

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
13 aug 2014 23:37 #2106 door ArnoB

Bakstenen schreef : Hier nog even over mijn instap en tevens wat er fout ging, ik durfde niet ,(maar het moeten doen) na de candle van vrijdag was een piercing die lager opende en toen meer als 50 % van de vorige goedmaakte en tevens onderin na een daling ik had dus maandag boven de high moeten instappen maar ik dacht ik wacht even een dag ,stapte nu boven de candle waar 1 staat in ,zo zie je maar soms wacht je te lang

Blijft lastig, er was ook nog eens een opening met een gap (weliswaar niet voor de FDAX, maar ik kijk daar toch altijd naar).
Het lastige is soms om uit de markt te blijven en wachten op een duidelijk signaal, vaak wil ik te snel instappen :S

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
13 aug 2014 21:38 #2105 door Bakstenen
Hier nog even over mijn instap en tevens wat er fout ging, ik durfde niet ,(maar het moeten doen) na de candle van vrijdag was een piercing die lager opende en toen meer als 50 % van de vorige goedmaakte en tevens onderin na een daling ik had dus maandag boven de high moeten instappen maar ik dacht ik wacht even een dag ,stapte nu boven de candle waar 1 staat in ,zo zie je maar soms wacht je te lang
Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
13 aug 2014 21:30 #2104 door Bakstenen
Zigo,
op een kort time frame hecht ik nooit veel waarde aan een RSI of CCI ,wel op uurbasis, want ook in deze grafiek zie je dat om 11.36 de CCI op -300 komt stap je op -200 in dan verdien je niets, enigste instap di eik zie is op basis van candles.

Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
13 aug 2014 21:27 #2103 door Zigo

Bijlage niet gevonden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Zigo
  • Zigo's Profielfoto
13 aug 2014 21:21 #2102 door Zigo
De grafiek die jij toont heeft twee grote mogelijkheden die samen 1.4 index punten oplevert zonder veel risico. Er vanuit gaande dat de gaps worden gesloten, opening gaps uitgesloten, daarvoor is het tijdsframe te kort.
Eerste instap op de candle van 11:40:48 koers 395.25 uitstap sluiten gap op 395.90
Tweede instap op candle 15:04:48 koers 394.6 uitstap 395.35
Voor de instap kan je CCI (29) gebruiken. B)

Bakstenen schreef : Zigo,ik vind het knap als je daarop kan traden, gaps op dagbasis worden altijd gevuld ,alleen wanneer ,hier die van vandaag de AEX de openings gap staat nog open maar ik zou niet 1 2 3 een indicator vinden die aangeeft wanneer ik moet traden om het gap te dichte


n

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Zigo
  • Zigo's Profielfoto
13 aug 2014 19:30 #2101 door Bakstenen
Zigo,ik vind het knap als je daarop kan traden, gaps op dagbasis worden altijd gevuld ,alleen wanneer ,hier die van vandaag de AEX de openings gap staat nog open maar ik zou niet 1 2 3 een indicator vinden die aangeeft wanneer ik moet traden om het gap te dichte

n
Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
13 aug 2014 19:17 #2100 door Bakstenen
Zit ik al zo lang in/op de beurs ging long op de DOW wilde de xl turbo,s van Binck nemen maar die zijn er nog niet ,dus maar speeders ,effe vergeten dat die na 18.30 niet meer open zijn :evil:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
13 aug 2014 19:15 #2099 door Bakstenen

ArnoB schreef : Pfff, was boven de 9160 long gegaan en netjes stop meegetrokken, dus weer uitgestopt.
Mijn voorkeur gaat uit voor een uitbraak naar boven bij de DAX, maar het gaat verdomd lastig pfff

DAX is lastig te traden de laatste tijd,enorm zenuwachtig en elke stijging werd verkocht ,al een paar dagen dat ik wat punten heb en met de volgende trade ze weer kwijt ben ,nu stop ik maar als ik denk dat ik weet te eten heb

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
13 aug 2014 17:28 #2098 door Fred

Knakenpoetser schreef :

Fred schreef :

Knakenpoetser schreef : Op beursklets werd altijd gezegd: sluit de beurs op day high, dan is de volgende opening in 95% van de gevallen hoger.

Zou kunnen, maar heeft iemand even de moeite genomen om te controleren?


Gebeurt op de dow wel vaak, op de aex minder voor zover ik het gezien heb. Komt misschien ook omdat de dow vrijwel nooit met een gap opent.


Weer een guitig dagje Fred?


ca va, paar dingetjes doorgerold.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Fred
  • Fred's Profielfoto
13 aug 2014 17:11 #2097 door Zigo
Nog eentje een dag later.
De gemaakte trades zijn telkens op speeders.
De gegevens kunnen ook ingevuld worden voor de opzet van bv.Strangles
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bakstenen

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Zigo
  • Zigo's Profielfoto
13 aug 2014 16:57 #2096 door Zigo

Bakstenen schreef :

Zigo schreef :

Bakstenen schreef : @Zigo

ik heb de FDAX even in een 987 sec time frame gezet, maar op de dag krijg je weinig of geen gaps of worden gelijk gesloten, bij opening zijn er wel gaps.
Maar zoals altijd met traden je kan nog zoveel zien maar wanneer weet je dat de koers daarheen gaat

Zet de 144 seconden (2 min 24 sec)frame op de Cac-40 en de AEX. Dan zijn er 10 tot 15 gaps per dag die wel of niet direct worden gesloten. :S

oke, die doe ik niet

De bedoeling is het onderste gap te traden (licht blauwe pijl). Wat ook gebeurde.
De trade was tussen de rode en groene verticale stippellijn.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Zigo
  • Zigo's Profielfoto
13 aug 2014 16:57 #2095 door Gompie

ArnoB schreef : Pfff, was boven de 9160 long gegaan en netjes stop meegetrokken, dus weer uitgestopt.
Mijn voorkeur gaat uit voor een uitbraak naar boven bij de DAX, maar het gaat verdomd lastig pfff


DAX is niet guitig vandaag. Vanmorgen wel m''n target gehaald. Alles of niets voor 30 CFD pips. Duurde lang.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Gompie
  • Gompie's Profielfoto
13 aug 2014 16:51 #2094 door ArnoB
Pfff, was boven de 9160 long gegaan en netjes stop meegetrokken, dus weer uitgestopt.
Mijn voorkeur gaat uit voor een uitbraak naar boven bij de DAX, maar het gaat verdomd lastig pfff

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
13 aug 2014 16:08 #2093 door Knakenpoetser

Fred schreef :

Knakenpoetser schreef : Op beursklets werd altijd gezegd: sluit de beurs op day high, dan is de volgende opening in 95% van de gevallen hoger.

Zou kunnen, maar heeft iemand even de moeite genomen om te controleren?


Gebeurt op de dow wel vaak, op de aex minder voor zover ik het gezien heb. Komt misschien ook omdat de dow vrijwel nooit met een gap opent.


Weer een guitig dagje Fred?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
13 aug 2014 16:06 #2092 door Bakstenen

Zigo schreef :

Bakstenen schreef : @Zigo

ik heb de FDAX even in een 987 sec time frame gezet, maar op de dag krijg je weinig of geen gaps of worden gelijk gesloten, bij opening zijn er wel gaps.
Maar zoals altijd met traden je kan nog zoveel zien maar wanneer weet je dat de koers daarheen gaat

Zet de 144 seconden (2 min 24 sec)frame op de Cac-40 en de AEX. Dan zijn er 10 tot 15 gaps per dag die wel of niet direct worden gesloten. :S

oke, die doe ik niet

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.778 seconden