Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

13 okt 2014 08:08 #4841 door Linkerbaan

Fred schreef :

Linkerbaan schreef :

Fred schreef : Greed&Fear, Bakstenen en Linkerbaan, dank voor jullie nuttige stukjes. Het is altijd weer eens goed door een ander met de neus op de feiten gedrukt te worden. (y)

Mogguh Fred, ben je al op eindbestemming of maak je een extra lange tocht erheen?

Mogguh Linkerbaan. Ik heb geen eindbestemming, ga gewoon naar die plaatsen waar het mooi weer is en blijf daar steeds een tijdje als het bevalt met de mobilhome..
Zakt weer aardig b.t.w.

ja dat is ideaal met zo'n ding! Geniet ervan!
ik denk toch bodem in zicht nu....

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
13 okt 2014 08:04 #4840 door Fred

Linkerbaan schreef :

Fred schreef : Greed&Fear, Bakstenen en Linkerbaan, dank voor jullie nuttige stukjes. Het is altijd weer eens goed door een ander met de neus op de feiten gedrukt te worden. (y)

Mogguh Fred, ben je al op eindbestemming of maak je een extra lange tocht erheen?

Mogguh Linkerbaan. Ik heb geen eindbestemming, ga gewoon naar die plaatsen waar het mooi weer is en blijf daar steeds een tijdje als het bevalt met de mobilhome..
Zakt weer aardig b.t.w.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
13 okt 2014 07:44 #4839 door Linkerbaan

• Linkerbaan
13 okt 2014 07:43 #4838 door Linkerbaan
Goedemorgen

de dax is al lager dan de 8 augustus bodem en gaat gap 14 okt vullen

de aex is nog niet onder die 8 aug bodem maar vult met huidige fut stand het 8 oktober gap.
Gaat de aex nog onder de die 8 aug bodem?

Ik denk per saldo vrijdagslot deze week hoger dan vrijdagslot vorige week.

• Linkerbaan
12 okt 2014 21:23 #4837 door Bakstenen
Vandaag door de grafieken gelopen en zie nergens en punt van ommekeer ,richting is naar beneden .
Vrijdag is expiratie en woensdag is meest de dag dat de MM hun posities glad strijken ,ik heb geen positie ben ook de hele week aan het werk kan dus alleen s,avonds traden,veel geluk all

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
12 okt 2014 18:07 #4836 door Fred
Greed&Fear, Bakstenen en Linkerbaan, dank voor jullie nuttige stukjes. Het is altijd weer eens goed door een ander met de neus op de feiten gedrukt te worden. (y)

• Fred
  • Fred's Profielfoto
12 okt 2014 15:34 #4835 door Bakstenen

ArnoB schreef :

Bakstenen schreef : fd.nl/economie-politiek/897896/nobelprij...je-de-markt-verslaan

Over derivaten of afgeleiden gesproken.
Nu handel ik pas de laatste jaren, maar als ik om me heen kijk heb ik de derivaten/afgeleide producten enorm zien toenemen de afgelopen jaren. Na mijn mening kan dit ook geen gezonde situatie zijn.
Ze schieten zelfs nu nog als paddenstoelen uit de grond volgens mij.
Voor al die producten wordt namelijk beweerd dat de provider (Bank als tussenpersoon) voor jou daadwerkelijk de aandelen koopt/verkoopt. Ga ik dus met 10000 sprinters/turbo's/speeders/<whatever> long, zou de provider van het product ook dat aantal van de onderliggende index/aandelen moeten kopen, maar wordt je flink uitgestopt (koers crash?) zou de provider flink verlies lijden.

Hoe kijken jullie hier tegen aan...

Je kan aandelen lenen, en als er 1 short gaat en de ander long hoef je als bank niets te doen en heb je de spread binnen

• Bakstenen
12 okt 2014 15:32 #4834 door Bakstenen

ArnoB schreef : www.nu.nl/economie/3901409/ecb-bereikt-g...ropese-economie.html

Men wordt wakker, ergens moet die injectie stoppen en hoe eerder hoe beter.

Heb het al meer gezegd je gaat niet investeren omdat de rente laag staat ,je gaat investeren als je een kans ziet om rendement te halen,het enigste wat ze bereikt hebben is dat sommige banken de obligaties van zwakke landen opkochten en zo de rente van die landen omlaag drukten ,het heeft dus wel effect gehad,MAAR politici hebben altijd last van geheugen ook hier,er was minder tekort ( dus je komt nog tekort) dus gaan we het weer uitgeven ze leren het nooit.
Ander nadeel van de lage rente is dat landen zo niet in de problemen komen als de rente hoger was geweest dan moet er veel meer bezuinigt worden

• Bakstenen
12 okt 2014 15:13 #4833 door ArnoB

Bakstenen schreef : fd.nl/economie-politiek/897896/nobelprij...je-de-markt-verslaan

Over derivaten of afgeleiden gesproken.
Nu handel ik pas de laatste jaren, maar als ik om me heen kijk heb ik de derivaten/afgeleide producten enorm zien toenemen de afgelopen jaren. Na mijn mening kan dit ook geen gezonde situatie zijn.
Ze schieten zelfs nu nog als paddenstoelen uit de grond volgens mij.
Voor al die producten wordt namelijk beweerd dat de provider (Bank als tussenpersoon) voor jou daadwerkelijk de aandelen koopt/verkoopt. Ga ik dus met 10000 sprinters/turbo's/speeders/<whatever> long, zou de provider van het product ook dat aantal van de onderliggende index/aandelen moeten kopen, maar wordt je flink uitgestopt (koers crash?) zou de provider flink verlies lijden.

Hoe kijken jullie hier tegen aan...

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
12 okt 2014 15:01 #4832 door ArnoB
www.nu.nl/economie/3901409/ecb-bereikt-g...ropese-economie.html

Men wordt wakker, ergens moet die injectie stoppen en hoe eerder hoe beter.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
12 okt 2014 14:46 #4831 door Bakstenen

GreedAndFear.eu schreef :

Bakstenen schreef : Greed, je kan de inlogcodes dan wel niet bij je hebben van Lynx maar als je geen tweede user account heb kan niet inloggen bij IB omdat er al een actief is.

De nieuwe login kan de oude beeindigen, maar om te traden heb je sowieso altijd de tan codes nodig. En die blijven thuis ;-)

Als je een tweede user aanmaakt blijft die gewoon actief maar kan je wel de posities sluiten of openen, en om te traden heb je geen tan nodig kan je laten uitschakelen ,heb ik ook gedaan behalve bij geld overboeken die staan aan

• Bakstenen
12 okt 2014 14:39 #4830 door GreedAndFear.eu

Bakstenen schreef : Greed, je kan de inlogcodes dan wel niet bij je hebben van Lynx maar als je geen tweede user account heb kan niet inloggen bij IB omdat er al een actief is.

De nieuwe login kan de oude beeindigen, maar om te traden heb je sowieso altijd de tan codes nodig. En die blijven thuis ;-)

• GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
12 okt 2014 14:29 #4829 door Bakstenen
Greed, je kan de inlogcodes dan wel niet bij je hebben van Lynx maar als je geen tweede user account heb kan niet inloggen bij IB omdat er al een actief is.

• Bakstenen
12 okt 2014 14:22 #4828 door GreedAndFear.eu

Bakstenen schreef : greed, ik vond het een mooi artikel omdat ze weten dat er een kleine kans is dat er wat ergs gebeurd alleen geen enkel model of software kan dat voorzien en ondanks de mooie resultaten gingen ze toch de bieten brug op ,nu hebben wij ook een voorsprong zoals hij zegt als wij uit de markt willen is er altijd wel een partij maar als je zo groot ben moet je wel een tegenpartij vinden en dan ben je altijd een aantal % kwijt.
Nu hoef je denk in de praktijk geen vangnet voor de bovenkant te hebben de kans dat de beurs weken omhoog gaat is niet groot maar wel als er zoiets gebeurd als lehman,9/11 of inval van Irak nu was denk 9/11 de grootse want je kon een paar dagen niet handelen tenminste in de USA wel in Europa

Precies, dat zeg ik ook altijd. Wij kunnen volledig ongemerkt onze hele portefeuille sluiten zonder dat ook maar iemand daar iets van merkt. Ons probleem is daarom een 'stuk eenvoudiger' dan dat van de grote traders. Er wordt altijd gezegd dat grote partijen 'manipuleren' maar dat is logisch door hun omvang, ze zouden het zelf waarschijnlijk ook liever anders zien denk ik. Daarom hebben die grote partijen ook allerlei slimme aan- en verkoop algorithmen om hun dikke orders wat te verhullen. Van richting veranderen kost bij hen altijd veel meer tijd dan bij ons, het zijn net olietankers ;-)

• GreedAndFear.eu
12 okt 2014 14:12 #4827 door GreedAndFear.eu

Linkerbaan schreef : goed voorbeeld, bij 425 ging ik ook short en zou die vasthouden
maar in dat tergende proces met telkens naar 415 en toch weer fors omhoog, hebben ze mijn pijngrens deels weten te vinden en ben ik deels uit mijn shorts gebluft.
ofwel wel verdiend maar van het oorspronkelijke plan afgeweken door niet meer die grote short positie aan te houden maar te verkleinen.

En waarom? emotie dus. En als je een goed systeem hebt en daar ijskoud aan vast weet te houden, de grenzen respecteert, zou je eigenlijk heel kalm moeten blijven. Het is dus echt plan your trade en trade your plan.
Slaat nergens op om er vanaf te wijken. AFgelopen week heb ik hier al verbetering in gehaald en het moet nog beter

Onderbuik gevoel: is dat emotie of wijsheid door ervaring?
Ik denk dat onderbuik gevoel soms kan helpen maar strak aan het plan houden wint.
Anders is misschien het geval dat je even positie cash of verminderd als er een belangrijke Draghi speech komt want dan kunnen er KT bewegingen komen die heel je TA even op zijn kop zetten.

Ik hecht weinig waarde aan mijn onderbuik gevoel, de beurs is er juist op uit om je daar mee te flessen lijkt wel

Daarom ben ik tijdens de handelssessie ook weinig ingelogd of neem regelmatig afstand. En op m'n telefoon kan ik alleen koersen bekijken, maar ik heb express nooit de tan-codes bij me (Lynx). Dat voorkomt impulsieve handelingen ingegeven door gebeurtenissen van het moment ;-)

Het onderbuik-gevoel zal een combinatie van emotie, ervaring en wijsheid zijn. Maar het gevaar daarvan is dat recente ervaringen daar mogelijk een sterke invloed hebben dan de wat oudere ervaringen/indrukken. Als je net een bulk slecht nieuws hebt gelezen ben je geneigd het grote plaatje te vergeten (recency bias). Een long positie mogelijk laten uitstoppen kan dan een betere keuze zijn dan direct short gaan. En verder is het volgens mij zo dat die gevoelmatige inschatting van verreweg de meeste mensen ongeveer gelijk is. Onze oerinstincten (vlucht of vecht) zullen grofweg op dezelfde momenten optreden/omslaan. Maar in trading moet je eigenlijk net omgekeerd reageren aan wat de meesten doen en ingaan tegen iets wat je in het normale leven juist beschermt tegen onheil.

Het is ook best zinvol om aan je trading journal toe te voegen wat je deed obv regels, maar ook wat je zelf vond obv gevoel. Want zal het ook vast gebeuren dat de regel fout zit en het gevoel goed. Als je dat bijhoudt weet je of je misschien juist van je regels moet afstappen en op het gevoel moet overgaan. Het omgekeerde zal denk ik vaker het geval zijn ;-) En als je ziet dat de regel werkt, dan heb je ook veel makkelijker vrede met een verliestrade. De winst zit em er dan in dat je gedisciplineerd bent geweest, op de lange termijn zal dat (moeten) lonen.

• GreedAndFear.eu
12 okt 2014 12:25 #4826 door Linkerbaan

Bakstenen schreef :

Linkerbaan schreef :

GreedAndFear.eu schreef : Dit was me een pittig weekje zeg, paar keer uitgestopt ook. Gelukkig bleken het achteraf ook terechte stops. In elk geval heb ik gedisciplineerd gehandeld (stops niet opgeschoven, geen overtrading etc), de enige manier om te overleven. Spannend hoe het nu verder gaat, want het bullish scenario wordt wel steeds minder sterk. De low van een paar maanden wordt hier en daar al bijna doorbroken of is dat soms al, ook niet erg sterk.

Ben zelf aardig tevreden over m'n handelswijze maar wat beter moet is nog consequenter handelen op m'n TA systeem.
Ben soms nog te voorzichtig.

Ga je nog bij systemshop ?

Dat is altijd de bottleneck de persoon die achter het toetsenbord zit, maar ook al denk je te weten dat b.v de AEX een top heb gezet dan nog is dat geen garantie voor succes ,ik ging er ook vanuit dat de AEX een top had gezet ( niet DE top ) en er een neerwaartse beweging zou komen nadeel was dat ik voor bijna een maand op vakantie ging en dan neem je de verkeerde derivaten normaal neem ik Turbo,s van Binck nu opties en dan gaat het tergend langzaam en stap je eruit met kleine winst terwijl de AEX al meen 10 punten gezakt was,en dan ga je eigenlijk niet meer short want misschien was de beweging al geweest en zo vis je achter het net .
Maar om op jouw verhaal te komen ik kijk en lees wel maar verander mijn mening niet,het is wel een ruggensteun als de forumleden dezelfde mening hebben .
Achteraf gezien had ik beter Turbo,s moeten nemen met een hogere uitoefenprijs maar als je geen scherm voor je neus heb is het toch moeilijk,maar er komen weer nieuwe kansen

goed voorbeeld, bij 425 ging ik ook short en zou die vasthouden
maar in dat tergende proces met telkens naar 415 en toch weer fors omhoog, hebben ze mijn pijngrens deels weten te vinden en ben ik deels uit mijn shorts gebluft.
ofwel wel verdiend maar van het oorspronkelijke plan afgeweken door niet meer die grote short positie aan te houden maar te verkleinen.

En waarom? emotie dus. En als je een goed systeem hebt en daar ijskoud aan vast weet te houden, de grenzen respecteert, zou je eigenlijk heel kalm moeten blijven. Het is dus echt plan your trade en trade your plan.
Slaat nergens op om er vanaf te wijken. AFgelopen week heb ik hier al verbetering in gehaald en het moet nog beter

Onderbuik gevoel: is dat emotie of wijsheid door ervaring?
Ik denk dat onderbuik gevoel soms kan helpen maar strak aan het plan houden wint.
Anders is misschien het geval dat je even positie cash of verminderd als er een belangrijke Draghi speech komt want dan kunnen er KT bewegingen komen die heel je TA even op zijn kop zetten.

Ik hecht weinig waarde aan mijn onderbuik gevoel, de beurs is er juist op uit om je daar mee te flessen lijkt wel

• Linkerbaan
Tijd voor maken pagina: 0.717 seconden