Day Trading
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Knakenpoetser
-
maar toch......
gestel: jouw buurman komt vanavond bij je, en die zegt, ik heb een auto voor je.... gratis!!!
je denkt dan meteen:
OMG wat moet ik met zo'n oud kreng, dat gaat mij geld kosten, anders geeft hij hem niet gratis aan mij weg.
gratis heeft voor niemand enigerlei waarde soms zelfs een negatieve waarde, oud papier is gratis.
als je bovenstaande op je in laat werken, kun je je afvragen wat voor waarde je moet hechten aan het gratis TA pakket wat in ieder zichzelf respecterend handelsplatform zit.
wat ik doe is niet bepaald gratis en dat zal het ook nooit worden.
@c49:
we zullen zien, niemand is verplicht om het te volgen, ik dring het niemand op.
- gretsch
-
lijkt mij wel een sterke bewoording voor een methode met een reward/risk ratio van 0,5.
gretsch schreef : TP1 is binnen 55pip winst. pos. sluiten.
je kunt ervoor kiezen om nog voor TP2 te gaan ( heb je nog meer verdiend vandaag).
als je deze methode consequent toepast kun je onmogelijk verliezen, maar goed ieder zijn methode/systeem etc.
ik had beloofd om dit 14 dagen te plaatsen en heb mij aan mijn woord gehouden.
gretsch schreef : voor morgen:
open sell @ 1.06570 ( nu dus)
sell limit @ 1.06973
TP1 1.05974
TP2 1.05477
SL 1.07474
( niet vergeten morgenavond om hoe dan ook de boel te sluiten, om even voor 11)
zowel de limit order als nog eventueel openstaande trade's.
- C49
-
hier de maand met ma20 dan zie je dat vanaf 2008 tot 2013 deze rit 68 punten oplevert en dan gaan we ineens en had je nu 165 + 68 in de plus gestaan alleen is dat ook zo? waar moet je mee handelen FTI? dan lever je elke roll over punten in ,CFD of Turbo,s is niet aan de orde omdat die teveel kosten .
plus dat bij de instap in 2008 je 50 punten tegen kreeg zoals je meld, achteraf en had
- Bakstenen
-
- Bakstenen
-
Tegelijkertijd kan je ook vraagtekens plaatsen bij berekeningen over beurskoersen.
Maar jij verdient er geld mee, dus werkt het voor jou.
Ik probeer het heel erg simpel te houden en heb dus een aantal regels.
Door Dual ma met die osc indicatoren te combineren en in het achterhoofd te weten waar we zitten in een trendkanaal (en vooral gedrag rond steun en weerstand lijnen), kan ik mooie combi's maken.
Ook combineren van timeframes. Beurzen gaan nergens in een rechte lijn naartoe dus als stoch 4 uur boveninstaat en draait maar 5 min onderin, geeft puur krachtenspel korte en langere termijn aan (normaal gesproken).
Maar osc indicatoren kunnen je behoorlijk op het verkeerde been zetten. Tenzij je daarbij als regel niet tegen de MA inhandelt.
Trending of Trading kunnen onderscheiden is wat mij betreft extreem belangrijk. In trending moet je de osc indicatoren vergeten, totdat er extreme div op gaat treden, dat is de je waarschuwing. Maar niet draaien voordat de MA crossed.
Ik zie bijv het candlegredrag bij bekende MA waarden, wel of niet erdoor, steun of weerstand. is een mooi spel als je de MA's goed zet
gretsch schreef : voor mijn instap momenten kijk ik niet naar MA's of indicatoren, soms zet ik er de ichimoku cloud in met een zigzagger, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje, het zegt mij allemaal niet zoveel
ik bedoel, indicators kunnen op de daily zwaar op verkoop staan, maar op de 5 of 15min chart op koop, dus wat kun je daar dan mee..., of een stoch op de 4uur chart kan dagen bovenin staan zonder dat de koers naar beneden gaat, de rsi kan op een uur chart ik weet niet hoelang boven de 70-80 staan zonder dat de correctie er komt, zo kan ik nog wel even doorgaan.
tuurlijk krijg je na een top weer een dal, dat is altijd zo, maar of en indicator dat aangeeft......geloof er niks van.
voor mijn berekening ben ik data nodig en daar bepaal ik mijn instap op long of short, niks meer niks minder, zonder goede data ben ik reddeloos verloren, dus niks indicatoren.
jij vroeg mij of ik niet om kwart over 10 ( vlak voor jij naar bed gaat haha) mijn tradé's kon plaatsen, daar kon/kan ik niet aan voldoen, want ik ben de laatste koersbar nodig tot aan 11 uur voor mijn berekening, laat ik die achterwege krijg ik een andere uitslag en dat wil ik niet, wil graag mijn werk goed en nauwkeurig doen, en niet een beetje aan liggen klooien.
vrijwel iedereen werkt met TA, is allemaal prima, voor mij werkt het niet en heb er eerlijk gezegd helemaal niets mee.
Bakstenen schreef : Als ik met mijn candleogen kijk naar de valuta krijg ik er ook geen vinger op zie wel dat de 50 MA nog steeds boven de koers zit af en toe raakt die de koers in juli 2014 kwam de koers onder de 200 voor de 2e keer en toen was het raak net zoals je zegt trade je plan en uiteraard waar je jezelf goed bij voelt
Stel je had alleen op MA20 gehandeld......
Dit is lijngrafiek, dan zou je in periode voor 2000 een paar korte valse doorbraken hebben gehad die weinig verlies op geleverd zouden hebben. De candlegrafiek met voorwaarde pas instappen als candle definitief erdoor is, elimineert die vale doorbraken maar instaps zijn ook minder gunstig.
Maar kijk eens bijv na het jaar 2000..... ongeveer 900 aex punten winst als je handelt van cross tot cross
Ik weet achteraf.... en gebruik van het woord ''had''... maar toch leuk om te zien
ik bedoel, indicators kunnen op de daily zwaar op verkoop staan, maar op de 5 of 15min chart op koop, dus wat kun je daar dan mee..., of een stoch op de 4uur chart kan dagen bovenin staan zonder dat de koers naar beneden gaat, de rsi kan op een uur chart ik weet niet hoelang boven de 70-80 staan zonder dat de correctie er komt, zo kan ik nog wel even doorgaan.
tuurlijk krijg je na een top weer een dal, dat is altijd zo, maar of en indicator dat aangeeft......geloof er niks van.
voor mijn berekening ben ik data nodig en daar bepaal ik mijn instap op long of short, niks meer niks minder, zonder goede data ben ik reddeloos verloren, dus niks indicatoren.
jij vroeg mij of ik niet om kwart over 10 ( vlak voor jij naar bed gaat haha) mijn tradé's kon plaatsen, daar kon/kan ik niet aan voldoen, want ik ben de laatste koersbar nodig tot aan 11 uur voor mijn berekening, laat ik die achterwege krijg ik een andere uitslag en dat wil ik niet, wil graag mijn werk goed en nauwkeurig doen, en niet een beetje aan liggen klooien.
vrijwel iedereen werkt met TA, is allemaal prima, voor mij werkt het niet en heb er eerlijk gezegd helemaal niets mee.
Bakstenen schreef : Als ik met mijn candleogen kijk naar de valuta krijg ik er ook geen vinger op zie wel dat de 50 MA nog steeds boven de koers zit af en toe raakt die de koers in juli 2014 kwam de koers onder de 200 voor de 2e keer en toen was het raak net zoals je zegt trade je plan en uiteraard waar je jezelf goed bij voelt
- gretsch
-
- Bakstenen
-
ik heb geen idee, ik kan de parameters aanpassen wat ik wil maar het helpt allemaal niks, dus laat maar zitten denk ik dan.
ik heb geen zin om mijn geld te verliezen aan iets wat ik niet snap.
moraal van dit verhaal is volgens mij.....
hou je aan je plan en trade je plan.
Bakstenen schreef :
gretsch schreef : de dax gaat hem denk ik niet worden voorlopig, de hitratio krijg ik niet goed, is tot nu toe veel te laag, dus voorlopig ga ik gewoon door met de eur/usd, krijg ik de ratio van de dax op 70-80% dan ga ik dat hier wel plaatsen, eerder echt niet.
het heeft weinig zin om alles wat je verdient met het ene, weer weg te gooien met het andere.
TP 1 aanhouden is het beste, doe ik zelf ook.
let wel, het kan ook wel eens mis gaan, maar het komt altijd weer goed, als je je maar aan de regels houdt.
echt?
echt!
SimonF schreef :
gretsch schreef : zondagavond plaats ik mij trade voor maandag. ik ga nog wel een tijdje door, niet omdat het moet maar omdat het kan.
fijn weekend allemaal en tot volgende week,
Ben ook na resultaat van TP1 gestopt, begrijp niet hoe je dit berekent,maar stel het wel zeer op prijs dat
je doorgaat met je publicaties.Ben benieuwd naar je DAX voorspellingen. Ook een prettig weekend gewenst.
Dat kan want het hoeft niet op elke fonds/index te werken aantal mensen denken dat wel maar zo werkt het niet ,zelf krijg ik nog steeds geen vat op de ES doe wel eens wat en dat gaat goed maar de weergave in de candles is niet 100% komt ook omdat er veel mensen inzitten die kort handelen dus 2000 contracten voor 0,25 punt maar aan de andere kant het gaat goed met de FDAX en sommige aandelen
- gretsch
-
gretsch schreef : de dax gaat hem denk ik niet worden voorlopig, de hitratio krijg ik niet goed, is tot nu toe veel te laag, dus voorlopig ga ik gewoon door met de eur/usd, krijg ik de ratio van de dax op 70-80% dan ga ik dat hier wel plaatsen, eerder echt niet.
het heeft weinig zin om alles wat je verdient met het ene, weer weg te gooien met het andere.
let wel, het kan ook wel eens mis gaan, maar het komt altijd weer goed, als je je maar aan de regels houdt.
echt?
echt!
SimonF schreef :
gretsch schreef : zondagavond plaats ik mij trade voor maandag. ik ga nog wel een tijdje door, niet omdat het moet maar omdat het kan.
Ben ook na resultaat van TP1 gestopt, begrijp niet hoe je dit berekent,maar stel het wel zeer op prijs dat
je doorgaat met je publicaties.Ben benieuwd naar je DAX voorspellingen. Ook een prettig weekend gewenst.
Dat kan want het hoeft niet op elke fonds/index te werken aantal mensen denken dat wel maar zo werkt het niet ,zelf krijg ik nog steeds geen vat op de ES doe wel eens wat en dat gaat goed maar de weergave in de candles is niet 100% komt ook omdat er veel mensen inzitten die kort handelen dus 2000 contracten voor 0,25 punt maar aan de andere kant het gaat goed met de FDAX en sommige aandelen
- Bakstenen
-
echt?
echt!
SimonF schreef :
- gretsch
-
- SimonF
-
- gretsch
-
Ik ga winst pakken was een mooie ritBakstenen schreef :
klopt,je hebt een systeem en daar moet je je aan houden gaat het morgen omlaag pech gehad niet alles kan goed gaan,ik neem Turbo,s van Binck die zijn tot 22.00 uur te verhandelen , omdat ik dan geen zenuwen heb mocht er een flits crash komen en elke keer hetzelfde aantal behalve als ik niet voor de volle 100% ervan overtuigd ben ,ik bedoel als Yellen gaat spreken kan de candles nog zo mooie trend laten zien zij bepaald voor effe het toneelgretsch schreef : goed bezig Bakstenen,
als deze trade mis gaat kun je jezelf niets verwijten, dat je het niet goed hebt gezien.
en dat scheelt vaak al een hele hoop.
Bakstenen schreef : hier zie je dat de koers netjes op de Tline kwam die steun bood ,12177 is een vorige tussen high en dan de moeder van alle high 12254,5
- Bakstenen
-

Alle signalen staan op groen (check voor de gein is de aex maandgrafiek met MA20, stel dat je sinds 2001 gewoon op de cross gehandeld had). Maand, week, dag, uur, 15.....
Patroontechnisch nog geen teken voor een echte forse daling (bijv richting 450 of zelfs 430).
Daar is de top daggrafiek nog niet klaar voor.
Korte termijn/intraday
Maar de 15 osc indicator staat hoog en wil draaien dadelijk.
1 min neg div
Misschien ritje naar 502.
Of het dieper gaat in deze fase..... we zien wel maar overduidelijk uptrend