Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

03 mei 2015 13:21 #7896 door gretsch
bedankt voor de toelichting Bakstenen, al terug uit Russia?

Bakstenen schreef : gretsch,
zijn methode werkt wel beetje ook jouw systeem als de koers op een bepaald level komt een order inleggen en gelijk de sluiting hij doet het tegenwoordig met CFD.
En hij gaat maar voor weinig punten per trade

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
02 mei 2015 21:29 - 03 mei 2015 08:35 #7895 door Bakstenen
t.[/quote][/quote
Ik heb mijn twijfels je gaat long op zeg 510 je dekt je risico af koers gaat naar 520 maar je verdiend nog niets je verkoopt wel de fti ontvangt 2000 eurie maar je short staat op 2000 eurie verlies koers stijgt naar 530 dan heb je dubbel verlies .
Laatst bewerkt: 03 mei 2015 08:35 door Bakstenen.

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
02 mei 2015 19:41 #7894 door SimonF

Fluxtrader schreef : Wat valt er niet te begrijpen?

We staan nu op 500. Dan ga je bijv. long met 1 FTI.
Zolang de aex tussen 490 en 510 blijft doe je niets.

Gaat ie door die 510 heen dan verkoop je je FTI waarna je 2000 euro winst pakt.
Gaat ie door de 490 heen dan verdubbel je je positie. Je hebt er dan 2. En sta je 2000 euro op verlies.
Gaat ie daarna weer omhoog en door de 500 heen dan halveer je je positie. Je hebt er dan nog 1 over maar je hebt wel 2000 euro winst op die afgesloten positie terwijl die 1 FTI die je nog hebt op BE staat, Gaat ie door naar 510 dan sluit je ook die ander met weer 2000 euro winst. Totale winst 4000 euro.

Je maakt optimaal gebruik van het feit dat de koers altijd fluctueert. Hoevaak heb je de laatste maanden niet gezien dat het 's ochtends 10 punten steeg waarna het 's middags weer net zo hard naar beneden ging. Da's wel lekker verdienen kan ik je zeggen.

En wat de marge en het risico betreft dat is volledig af te dekken door contra trades te doen. Waar je ook nog eens op verdient.

Beste fluxtrader,

Je moet in de loop der jaren honderden keren gekocht en verkocht hebben.
Is het nou zo moeilijk om een concreet voorbeeld te geven met echte cijfers, wat dus controleerbaar is, van je acties, inklusief
je neutraliseren door contra trades( waardoor je ook winst maakt) .
Iedereen hier wil graag accepteren dat je een fantastisch goed systeem hebt, maar bewijs het dan.

• SimonF
  • SimonF's Profielfoto
02 mei 2015 13:23 - 02 mei 2015 16:47 #7893 door gretsch

Fluxtrader schreef : Wat valt er niet te begrijpen?

Gaat ie door de 490 heen dan verdubbel je je positie. Je hebt er dan 2. En sta je 2000 euro op verlies.
Gaat ie daarna weer omhoog en door de 500 heen dan halveer je je positie. Je hebt er dan nog 1 over maar je hebt wel 2000 euro winst op die afgesloten positie terwijl die 1 FTI die je nog hebt op BE staat, Gaat ie door naar 510 dan sluit je ook die ander met weer 2000 euro winst. Totale winst 4000 euro.

Je maakt optimaal gebruik van het feit dat de koers altijd fluctueert. Hoevaak heb je de laatste maanden niet gezien dat het 's ochtends 10 punten steeg waarna het 's middags weer net zo hard naar beneden ging. Da's wel lekker verdienen kan ik je zeggen.

En wat de marge en het risico betreft dat is volledig af te dekken door contra trades te doen. Waar je ook nog eens op verdient.

Laatst bewerkt: 02 mei 2015 16:47 door gretsch. Reden: niet mee eens

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
02 mei 2015 10:43 #7892 door Fluxtrader
Wat valt er niet te begrijpen?

• Fluxtrader
  • Fluxtrader's Profielfoto
02 mei 2015 08:28 #7891 door Bakstenen
gretsch,
zijn methode werkt wel beetje ook jouw systeem als de koers op een bepaald level komt een order inleggen en gelijk de sluiting hij doet het tegenwoordig met CFD.
En hij gaat maar voor weinig punten per trade

• Bakstenen
02 mei 2015 00:11 #7890 door gretsch
volgens mij verdiend hij heel goed met cursussen geven :lol: , opzich ook wel knap als je dat kunt.
heb hem voor een aantal jaren geleden is gesproken en is wel een heel aardige kerel, maar heb geen cursus bij hem gevolgd, op de een of andere manier vertrouwde ik het niet, ik had meer het idee van het gaat goed zolang het goed gaat.
maar ik kan er verder geen goed oordeel over geven.
jij gebruikt zijn methode dus niet ( meer) begrijp ik, want het heeft weinig met candlesticks te maken dacht ik.

Bakstenen schreef :

gretsch schreef : volgens mij heeft rob wessels een soortgelijke methode als waar fluxtrader het over heeft.

Ik heb jaren geleden die cursus gedaan maar Rob ging toen nog short en long alleen aan de onder en bovenkant van een range meen twee jaar geleden ging hij alleen nog long vanwege het geld wat erin gepompt werd.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
01 mei 2015 20:40 #7889 door Bakstenen

gretsch schreef : volgens mij heeft rob wessels een soortgelijke methode als waar fluxtrader het over heeft.

Ik heb jaren geleden die cursus gedaan maar Rob ging toen nog short en long alleen aan de onder en bovenkant van een range meen twee jaar geleden ging hij alleen nog long vanwege het geld wat erin gepompt werd.

• Bakstenen
01 mei 2015 20:38 #7888 door Bakstenen

ArnoB schreef : @Fluxtrader,

Dat in grote hele lijnen de indexen alleen maar stijgen is een feit door de inflatie etc...
Maar hoe heb je dan de weg naar beneden uitgezeten in 2000 t/m 2003 en 2007 t/m 2009 ?

Als je elke keer middelt kom je vanzelf een keer positief te staan alleen denk ik met 10 punten dat je een tijd negatief blijf staan maar goed is ook geen daytraden

• Bakstenen
01 mei 2015 13:48 #7887 door C49
Zo ook de euro, een break van 1.1230 zone kan een selloff veroorzaken. Hetgeen positief zal uitwerken op de DAX die nu al in een mogelijke supportzone zit .

• C49
  • C49's Profielfoto
01 mei 2015 13:39 #7886 door ArnoB

C49 schreef : GBPUSD
Met de onzekerheid over de komende verkiezingen in GB , kan een break van de 1.5260-50 zone
een flinke downmove veroorzaken.

Ja, die verkiezen komen er ook aan :blink: :unsure:

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
01 mei 2015 13:30 #7885 door C49
GBPUSD
Met de onzekerheid over de komende verkiezingen in GB , kan een break van de 1.5260-50 zone
een flinke downmove veroorzaken.

Bijlagen:

• C49
  • C49's Profielfoto
01 mei 2015 11:27 #7884 door Fluxtrader
Ik kan op dit moment niet bij mijn systeem. Ik ben niet thuis :-)
Zal van het weekend wel eens kijken.

• Fluxtrader
01 mei 2015 11:11 - 01 mei 2015 11:15 #7883 door SimonF

Fluxtrader schreef : Dat kan ik op dit moment niet zien.
Belangrijk om te onthouden is dat je maar 1 stap nodig hebt om een scheve positie weer positief te krijgen.
Er vallen vele varianten te bedenken op dit thema. Parameters zijn o.a. stapgrootte, magnitude van de verandering per stap bijv. verdubbelen/halveren etc.

Diepe zakken. Ten dele waar. Als je contra trades opzet is daar nauwelijks sprake van.

Dat in grote hele lijnen de indexen alleen maar stijgen is een feit door de inflatie etc...
Maar hoe heb je dan de weg naar beneden uitgezeten in 2000 t/m 2003 en 2007 t/m 2009 ?

Beste Fluxtrader,
Ik zie het nog steeds niet. Deze methode doe je al jaren.
Dan zal het toch niet zo moeilijk zijn om een voorbeeld (met cijfers) uit de praktijk te tonen.
Bij voorbaat dank hiervoor.
Laatst bewerkt: 01 mei 2015 11:15 door SimonF.

• SimonF
  • SimonF's Profielfoto
01 mei 2015 09:27 #7882 door Fluxtrader
Dat kan ik op dit moment niet zien.
Belangrijk om te onthouden is dat je maar 1 stap nodig hebt om een scheve positie weer positief te krijgen.
Er vallen vele varianten te bedenken op dit thema. Parameters zijn o.a. stapgrootte, magnitude van de verandering per stap bijv. verdubbelen/halveren etc.

Diepe zakken. Ten dele waar. Als je contra trades opzet is daar nauwelijks sprake van.

• Fluxtrader
01 mei 2015 09:11 #7881 door ArnoB
@Fluxtrader,

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 1.616 seconden