Day Trading
In deze grafieken zijn 2 van de vijf parameters, te zien, nl. COG en Hurst Summation Principle.
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Zigo
-
De beurs is te complex om te doorgronden. Je kan de beurs vergelijken met de Brownse beweging, welke alleen valt te benaderen.
WHS maakt ook gebruik van Center Of Gravity (COG) met de achterliggende gedachte, dat of de koers steeds terug keert naar de COG, en als dat niet gebeurt dan keert de COG naar de koers.
Ik heb voor mezelf een code geschreven in PRT over wat ik vind hoe COG er moet uitzien. Ik heb verder alle componenten (waarvan ik er drie gebruik) van de Ichimoku indicator geprogrammeerd, tenslotte heb ik ook in mijn PRT "de Hurst Summation Principle". Dus de condities die ik ga gebruiken om te screenen zijn onuitgegeven.
De condities die ga ik gebruiken zijn zowel te gebruiken voor het opsporen van Long als Short entries.
Bakstenen schreef : @Zigo,
is dit misschien een idee?
forum.whselfinvest.com/trading-groups-f1...rs-trades-t1355.html
- Zigo
-
buy/sell limit orders ga ik niet meer plaatsen, alleen nog entry TP en SL, lekker makkelijk en duidelijk.
ben erachter gekomen dat er met limit orders ook nogal eens iets misgaat, en dat moeten we niet hebben.
als mij het op een avond niet duidelijk is wat ik moet doen long/short dan kan het ook wezen dat er geen trade is voor de volgende dag ( ik probeer event. verliezen echt te voorkomen, dus beter een keer niets traden dan traden om te traden).
- gretsch
-
Bakstenen schreef : gretsch je stop gaat altijd af, alleen op een andere prijs kijk maar hoeveel pijn sommige mensen hadden met de Zwitserse Frank
- gretsch
-
- Bakstenen
-
- Bakstenen
-
een koers senario van zeg 30% eraf in nacht,( gebeurt zeer zelden, maar is wel mogelijk) echt iets dramatisch.
bijv. je zit long gbp/usd en er is een aanslag in the city ik noem maar iets, met zoiets zul je je toch op de een of andere manier moeten beschermen lijkt mij, anders is het gebeurt met de koopman, je stop loss wordt dan echt niet gerespecteerd want op dat moment wil niemand van je kopen.
een tik naar boven van 30% heb ik nog nooit meegemaakt en gaan we ook nooit meemaken, maar naar beneden kan wel degelijk.
iets wat Flux.... trader.... geloof ik laatst zei en bakstenen later ook zette mij aan het denken, ik loop daar over te piekeren.
- gretsch
-
Net zoals C49 hrb ik grrn indicatoren meelopen alleen bij de uurgrafiek een RSi de kreet van de indicator draait ja als er twee tegenovergestelde candles staan draait de indicator, als je bij WHS kijkt zie je ik weet niet hoeveel scan methodes eentje die ik even gevolgd heb is de Line break ,en voor de rest volg ik alleen de ES-DOW-Fti en FDAX en heb daar mijn handen vol aan.Zigo schreef : @C49
In bijlagen ziet u 2 verschillende timeframes (tick basis)
En net wat C49 zegt je kan wel op een hammer scannen maar de hamer op zich zegt niets waar staat die dat is het verhaal
- Bakstenen
-

- Bakstenen
-
Stoplos wordt toch altijd uitgevoerd alleen wel tegen een andere prijs als dat je gedacht had,wat jij nu doet dan zit je alsnog in de markt als zowel je stop gaat als de limitgretsch schreef : Gestel:
je hebt een long pos. op een forex paar, zeg eur/usd,
dan is het altijd verstandig om behalve uiteraard een stop loss ook een sell limt order te plaatsen, zeg 200 pips beneden de entry,
want als er iets naars gebeurt ( en dat gebeurt altijd geheel onverwacht ) en de koers knalt door de stop loss, dus de stop loss wordt eventjes niet gerespecteerd door jou broker, heb je altijd nog als bescherming de sell limit nog lopen.
kun je ook niet failliet gaan.
of de sell limit wordt niet meegenomen door jou broker, maar dat is in dat geval niet echt waarschijnlijk, en je hebt altijd bewijs dat je een sell limit geplaatst hebt.
zo maar even een iedee om over na te denken.
pips verliezen oke, maar failliet gaan is niet echt een optie.
- Bakstenen
-
Maar als het dan piekt en de SL wordt uitgenomen dan zit je daarna automatisch in de markt bij een piek. Klinkt ook link, nietwaar?gretsch schreef : sell limit moest sell stop zijn, vergissing van mij.
Het wordt wel oppassen met de EUR en het griekse gebeuren, mocht men uit de EUR gaan geen idee welk effect dat op korte termijn zal hebben.
- ArnoB
-
- gretsch
-
je hebt een long pos. op een forex paar, zeg eur/usd,
dan is het altijd verstandig om behalve uiteraard een stop loss ook een sell limt order te plaatsen, zeg 200 pips beneden de entry,
want als er iets naars gebeurt ( en dat gebeurt altijd geheel onverwacht ) en de koers knalt door de stop loss, dus de stop loss wordt eventjes niet gerespecteerd door jou broker, heb je altijd nog als bescherming de sell limit nog lopen.
kun je ook niet failliet gaan.
of de sell limit wordt niet meegenomen door jou broker, maar dat is in dat geval niet echt waarschijnlijk, en je hebt altijd bewijs dat je een sell limit geplaatst hebt.
zo maar even een iedee om over na te denken.
pips verliezen oke, maar failliet gaan is niet echt een optie.
- gretsch
-
gretsch schreef : exit gbp/usd trade 1 en 2 @ 1.53880
- Zigo
-
- gretsch
-