Day Trading

Fred schreef : Dat is een hele boekhouding, dat is geen hobby meer.
En eind van het jaar een accountant voor de jaarrekening?
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Grabber
-
En eind van het jaar een accountant voor de jaarrekening?
Grabber schreef : zelf maken in Excel of kopen
edgewonk.com/
trading-journal-spreadsheet.com/tjs-elite/
- Fred
-
edgewonk.com/
trading-journal-spreadsheet.com/tjs-elite/
Grabber schreef : gewoon een trading journal bijhouden met minimaal:
Aantal trades, Win/verlies ratio, Win percentage, etc.
Ik houd alles bij en weet daardoor bij welke patronen en zelfs welke dagen mijn trades verliesgevend of winstgevend zijn
- Grabber
-

Grabber schreef : gewoon een trading journal bijhouden met minimaal:
Ik houd alles bij en weet daardoor bij welke patronen en zelfs welke dagen mijn trades verliesgevend of winstgevend zijn
@G&F volgens mij heb je gelijk met die 10.000 uur. Daarom raad ik mensen die starten ook aan zo snel mogelijk te stoppen

Linkerbaan schreef : Gretsch probeert het met echt geld en met lage inzetten, en er zit een filosofie achter, moet kunnen
- TDH
-
GreedAndFear.eu schreef : Dat soort tooltjes ken ik, zijn inderdaad leuk. Daaraan kun je ook zien dat je met een kleine 'edge' al flink kunt winnen mits je maar consequent bent. Maar ook dat je met een goed systeem lange tijd verlies kunt lijden.
Lastige met dit soort tools is dat je dan wel win- en verlies-kansen moet kennen per trade. Het liefst test ik dan ook op echt marktgedrag. Daaruit kan ik dan wel mijn wins- en verlieskansen afleiden, maarja, dan heb ik al wat ik wil weten
- Grabber
-
Lastige met dit soort tools is dat je dan wel win- en verlies-kansen moet kennen per trade. Het liefst test ik dan ook op echt marktgedrag. Daaruit kan ik dan wel mijn wins- en verlieskansen afleiden, maarja, dan heb ik al wat ik wil weten

Grabber schreef : Na minimaal circa 100 trades kun je bepalen of je systeem rendabel is of niet:
Expectancy = (Probability of Win * Average Win) – (Probability of Loss * Average Loss) Expectancy = (PW*AW) less (PL*AL)
www.chrisperruna.com/2007/06/26/position-sizing-and-expectancy/
Expectancy = (Probability of Win * Average Win) – (Probability of Loss * Average Loss) Expectancy = (PW*AW) less (PL*AL)
www.chrisperruna.com/2007/06/26/position-sizing-and-expectancy/
GreedAndFear.eu schreef : Dat is inderdaad het eindeloze werk dat je moet doen. Ik doe meestal backtests beginnend in 2008 tot nu. In die periode heb je wel van alles meegemaakt, sterke bear market, idem bull, en ook zijwaarts met veel volatiliteit.
En als je dan live gaat, zul je inderdaad vast nog wel slechte periodes meemaken. Dan slaat de twijfel toe of je misschien overnieuw moet beginnen of niet....
- Grabber
-
En als je dan live gaat, zul je inderdaad vast nog wel slechte periodes meemaken. Dan slaat de twijfel toe of je misschien overnieuw moet beginnen of niet....
PS. Ik dacht dat het zelfs 10.000 uur was, maar zelfs dat lijkt te optimistisch
www.businessinsider.com/new-study-destro...ional=true&r=US&IR=T
TDH schreef : Jammer dattie niet in één streep T3 meepakte...maar goed
@Gretsch, spijtig te lezen! Denk dat je misschien te snel met je systeem live gaat. Zodra je enigszins denkt dat het een solide systeem is, ga je live. Het vervelende is alleen dat er naar mijn weten geen enkel systeem is dat in álle marktomstandigheden goed werkt.
Daarom zou je het systeem in alle marktomstandigheden moeten backtesten...weet het, is niet het meest inspirerende werk maar o zo belangrijk. Heb jarenlang na de beursdag tot in de nachtelijke uren analyses op de verse dagdata zitten maken....eindeloos oeverloos...
Iemand heeft eens gezegd dat je minimaal 2000 live schermuren moet hebben gehad om het een beetje te gaan zien en herkennen...
Succes!
@Gretsch, spijtig te lezen! Denk dat je misschien te snel met je systeem live gaat. Zodra je enigszins denkt dat het een solide systeem is, ga je live. Het vervelende is alleen dat er naar mijn weten geen enkel systeem is dat in álle marktomstandigheden goed werkt.
Daarom zou je het systeem in alle marktomstandigheden moeten backtesten...weet het, is niet het meest inspirerende werk maar o zo belangrijk. Heb jarenlang na de beursdag tot in de nachtelijke uren analyses op de verse dagdata zitten maken....eindeloos oeverloos...
Iemand heeft eens gezegd dat je minimaal 2000 live schermuren moet hebben gehad om het een beetje te gaan zien en herkennen...
Succes!
- TDH
-
even aanzien en een nieuw plan smeden
Dr Van Tharp
GreedAndFear.eu schreef : Ja, puur vermaak
, alleen al door het accent en taalgebruik. En ja, hij heeft een punt dat veel traders te eigenwijs zijn of te lui om hun fouten te verbeteren en liever gaan klagen dat het aan andere ligt (FED, ECB, Dollar etc etc)
- Grabber
-
deze wedstrijd heb ik dik verloren, komt omdat ik vermoedelijk vastzit in een denk/werkwijze die niet succesvol is.
shorts eruit, heb nog net wat geld over en wat ik daarmee ga doen weet ik nog niet.
suc6 allen.
- gretsch
-