Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

16 jan 2017 13:13 #32922 door Marnix
Zo zoo 360 AEX dit jaar, dus ik kan nu een short uitzetten voor de lange termijn richting 400 :)

Grabber schreef : nu met goede chart: invst.ly/32r-r

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Marnix
  • Marnix's Profielfoto
16 jan 2017 13:13 #32921 door Grabber
plukje short gelost, mogelijk een higher low op 15 min

Grabber schreef : plukje short AEX fti

• Grabber
  • Grabber's Profielfoto
16 jan 2017 12:45 #32920 door Grabber
nu met goede chart: invst.ly/32r-r

Grabber schreef : Persoonlijk denk ik dat 2017 ons niet veel gaat brengen. Wellicht rond eind oktober t/m december 2017 een eindspurt richting oude top 2007

Maandchart: invst.ly/32q-x

De volgende gebruiker (s) zei dank u: mr.aex

• Grabber
  • Grabber's Profielfoto
16 jan 2017 12:43 #32919 door Grabber
Persoonlijk denk ik dat 2017 ons niet veel gaat brengen. Wellicht rond eind oktober t/m december 2017 een eindspurt richting oude top 2007

Maandchart: invst.ly/32q-x

Linkerbaan schreef : persoonlijk denk ik very long term koersdoel naar 510 - 560 zone, reden heb ik al eerder aangegeven.
Ik denk ook dat tussentijdse dalingen niet diep zullen zijn, er komt een relatief saaie periode aan waarbij ik denk ik helemaal geen verlies ga nemen of met SL's ga werken, tenzij een deal op 2 minuut.

Ik werk met patronen (en dat zijn voor 99% trendkanalen) op verschillende timeframes varierend van 2 min tot daggrafiek en daar probeer ik conclusies uit te trekken, soms dmv combineren van verschillende tf's.
Voorbeeld: een EW golf 5 op 2 min kan op hoger timeframe een onderdeel van golf 1 zijn.

Met indicatoren probeer ik te finetunen en tussendoor deals te doen.
Lijkt ingewikkeld misschien maar in werkelijkheid houd ik het zo simpel als ik maar kan.

Nogmaals, ik zie kd's aan boven en onderkant, ik hoop de goede volgorde te kiezen.
Op een gegeven moment ga ik ergens voor op basis van een plan en koop ik bij als t even de verkeerde kant op gaat.
Een ander kan net hebben ingezet op die 'verkeerde kant' en doet een goede deal, terwijl ik ook op een andere manier bezig ben met een goede deal.

Bottomline is vooral dat ik denk dat iedereen veel gelijk gaat krijgen komende tijd, wees gewoon geduldig.
Eind 2017 kan het wel eens een heel ander verhaal worden, vooral als we richting die 510-560 zone gaat lopen.....
(ps ik denk dat een very long tf LONG trade naar die zone ook gaat opleveren!)

• Grabber
  • Grabber's Profielfoto
16 jan 2017 12:25 #32918 door Linkerbaan
heel goed Gretsch ik snap t goed en werk ook zo,
heb wat dingen aangepast dit weekend, toegevoegd en ga nu het minst goede weghalen, want ik heb net iets teveel info nu ;-)

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
16 jan 2017 12:20 #32917 door Linkerbaan
persoonlijk denk ik very long term koersdoel naar 510 - 560 zone, reden heb ik al eerder aangegeven.
Ik denk ook dat tussentijdse dalingen niet diep zullen zijn, er komt een relatief saaie periode aan waarbij ik denk ik helemaal geen verlies ga nemen of met SL's ga werken, tenzij een deal op 2 minuut.

Ik werk met patronen (en dat zijn voor 99% trendkanalen) op verschillende timeframes varierend van 2 min tot daggrafiek en daar probeer ik conclusies uit te trekken, soms dmv combineren van verschillende tf's.
Voorbeeld: een EW golf 5 op 2 min kan op hoger timeframe een onderdeel van golf 1 zijn.

Met indicatoren probeer ik te finetunen en tussendoor deals te doen.
Lijkt ingewikkeld misschien maar in werkelijkheid houd ik het zo simpel als ik maar kan.

Nogmaals, ik zie kd's aan boven en onderkant, ik hoop de goede volgorde te kiezen.
Op een gegeven moment ga ik ergens voor op basis van een plan en koop ik bij als t even de verkeerde kant op gaat.
Een ander kan net hebben ingezet op die 'verkeerde kant' en doet een goede deal, terwijl ik ook op een andere manier bezig ben met een goede deal.

Bottomline is vooral dat ik denk dat iedereen veel gelijk gaat krijgen komende tijd, wees gewoon geduldig.
Eind 2017 kan het wel eens een heel ander verhaal worden, vooral als we richting die 510-560 zone gaat lopen.....
(ps ik denk dat een very long tf LONG trade naar die zone ook gaat opleveren!)

• Linkerbaan
16 jan 2017 12:05 - 16 jan 2017 12:05 #32916 door gretsch
plaatje aex 5min cfd:
stoch 21,3,3 staat al mooi fier bovenin, maar heb nog geen rode pijl down, en daar wacht ik keurig op.
staat het pijltje er, dan ga ik meteen short, gaat de koers verder omhoog, koop ik shorts bij.
de TP is anderhalve punt. per pos.
is heel simpel traden, en ik hoef er bijna niet bij na te denken.

Bijlage niet gevonden

Laatst bewerkt: 16 jan 2017 12:05 door gretsch.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
16 jan 2017 11:43 #32915 door gretsch
aex long is eruitgegaan op TP.
limit orders geannuleerd.
ik ga nu wachten op een short signaal ( op de 5min).
en dan doe ik het verhaal weer opnieuw maar dan de andere kant weer op.
duidelijker kan ik het niet maken.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
16 jan 2017 11:37 #32914 door TDH
Helder verhaal LB! Als ik voor mezelf spreek, kijk ik nooit naar één enkel TF. Heb er meerdere in het vizier van groot naar klein. De grote TF geven mogelijke steun/weerstandsniveaus (fibo’s, gaps, extensies, EW-telling, etc) en de kleinere gebruik ik voor entries. Als beweging dan doorzet, schakel ik door naar grotere frames.

Vanmorgen was voorbeeld dat beweging omlaag niet doorzette…daarom ook positie geliquideerd. Dus mijn entry zit per definitie op de korte frames en altijd met FTI’s. Zal wel weer met de setjes aan de gang gaan, maar dat meld ik dan wel weer ;-).

Voor mij ligt de uitdaging meer in het niet gaan vermengen van meerdere trading strategieën. Daar heb ik me eind van afgelopen jaar schuldig aan gemaakt en eigenlijk kwam dat de resultaten niet echt ten goede. Wel ben ik sindsdien dikke vrienden met mijn broker… :pinch:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Linkerbaan, mr.aex

• TDH
  • TDH's Profielfoto
16 jan 2017 11:36 #32913 door Grabber
Wat een geneuzel over koersen. Daar kom je niet verder mee als trader.

Inderdaad LB helemaal mee eens. Entry svp kort na entry /exit trade melden en reden, achteraf heeft geen zin.

• Grabber
  • Grabber's Profielfoto
16 jan 2017 11:30 #32912 door Fred
Lekker zo'n feb. fti nu al. Zit vrijwel geen omzet in en een spread van 0.40 pnt.
Afijn, de giro denkt met je mee. :silly:

Linkerbaan schreef : de feb FTI had 482 als bodem, dus dat zal die zijn
sommige systemen schakelen in expi week automatisch over naar de nieuwe FTI

• Fred
  • Fred's Profielfoto
16 jan 2017 11:27 #32911 door Fred
Dan ben je nog beter dan Kie, want tegenwoordig lukt het zelfs hem niet meer om een fti long te gaan 1 pnt onder de laagste koers.
Hoe laat heb je die fti gekocht b.t.w.?

Marnix schreef : Hahaaa ben wel redelijk in timing en ja het was wellicht een beetje geluk O:)

• Fred
  • Fred's Profielfoto
16 jan 2017 11:22 - 16 jan 2017 11:22 #32910 door Linkerbaan
de feb FTI had 482 als bodem, dus dat zal die zijn
sommige systemen schakelen in expi week automatisch over naar de nieuwe FTI

Marnix schreef : Hahaaa ben wel redelijk in timing en ja het was wellicht een beetje geluk O:)

Laatst bewerkt: 16 jan 2017 11:22 door Linkerbaan.

• Linkerbaan
16 jan 2017 11:20 #32909 door Marnix
Hahaaa ben wel redelijk in timing en ja het was wellicht een beetje geluk O:)

Fred schreef : Ja, die hebben zeker een eigen fti. :lol:

• Marnix
  • Marnix's Profielfoto
16 jan 2017 11:18 - 16 jan 2017 11:20 #32908 door Linkerbaan
ik ben er al eens eerder over begonnen maar er lopen veel deals van lezers door elkaar heen.
Andere technieken, andere tf's.

De 1 krijgt nu pas short signaal op bijv 30 min en heeft een SL van 10 punten, de ander aast op een klein AEX puntje op de 1 minuut (ik noem maar voorbeelden).
Ik gaf aan iemand door dat ik long ben gegaan (nu iets meer dan 1 aex punt winst), die zei dat MA en CCi nog geen reden geven om long te gaan. Maar die indicatoren geven geen bodem aan, zijn wel fijn in trending fases.
Kortom iedereen zal best gelijk hebben maar hoe krijgen we de communicatie wat duidelijker?

Ik ging vrijdag short (iets te vroeg), puur omdat mijn nieuwe SMI indicator een short pijl gaf, en er kwamen later nog 2 short pijlen op hogere koers. Ik wilde kijken of we inderdaad toch naar de koers v laagste smi pijl gingen en het tussentijdse verloop vind ik niet zo boeiend. (ps dit is dus inderdaad gebeurd vanochtend).
En daarstraks ging ik long omdat ik weer een SMI pijl UP kreeg en een onafgerond UPtrendkanaaltje van vrijdag etc etc etc.
Maar het kan zijn dat iemand nog steeds vanaf 3 januari short zit omdat ie gewoon een KD van 481 heeft. En die krijgt misschien ook gelijk.

Verder heb ik nog een 477 en 487 en 489,5 KD welke allemaal gaan uitkomen, kan ik LT posities op nemen, verkoop orders alvast uitzetten en niet meer naar kijken, die gewoon on the side laten lopen.

Mijn voorstel, probeer zoveel mogelijk tf te melden en even korte reden, dan kunnen we de trades een beetje uitelkaar houden
Laatst bewerkt: 16 jan 2017 11:20 door Linkerbaan.

• Linkerbaan
16 jan 2017 11:12 #32907 door Fred
Ja, die hebben zeker een eigen fti. :lol:

Marnix schreef : Dank je Fred, ik handel altijd alleen maar met Boosters van BNP bij DeGiro.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.530 seconden